Miért nem büntetik a lassú hajtást is a gyorshajtáshoz hasonlóan?
Marha egyszerű a megoldás!
Hamarabb kell elindulni és kész! :)
Rengeteg km van már mögöttem és nem tudok elképzelni olyan szituációt, hogy mondjuk 5 percig egy lassú jármű mögött kelljen menni!
Egy 70 km/h-val közlekedő autót egy gyenge 60-70 lóerős autóval is simán meglehet előzni pikk-pakk!
De mondom a legbiztosabb a hamarabb indulás!
Én 30 perces útnál mindig 10 perccel hamarabb indulok el!
1 órás útnál 20 perccel hamarabb, így tuti odaérek, nem kell sietnem, üzemanyagot is spórolok.
Bármikor lehet bármi más:
útjavítás, baleset, műszaki mentés, igazoltatás, kidőlt fa, szakadó eső....
Ez nem olyan mint a vasút ami percre pontosan megtud tenni több 100km-ert! Ott csak pár befolyásoló tényező van míg egy 50km-es úton lehet 50 befolyásoló tényező autóval! :)
Akkor engem szénné büntetnének, ha traffit látok, bárhol városba 30-al megyek. Főúton 50-el. Persze utána azért rálépek. Mindez azért mert lehet, hogy nem figyeltem és kinnmaradt egy 30-as 40-es tábla amit valaki elfordított vesztemre.
Múltkor mentem vezetni, erre pont kifogtam egy mazsolát, nem kezdtem el tólni, villogni, úgy ítéltem meg, hogy nem mer gyorsan menni mert ezer oka lehet, 1 percet késtem, de ha belemegyek egy előzésbe lehet, hogy többet vesztek.
#10
"Azonban amikor semmi nem indokolja, hogy személyautóval ne törekedjen legalább a megengedett sebességre, azt nem ártana félreállítani."
Nálad mit jelent az, hogy "semmi nem indokolja"? Az például elég indok, hogy egy 68 éves bácsi, aki ritkán vezet, és 90-nél már halálfélelme van, ezért csak 70-nel megy? Milyen mondatot tennél be a KRESZ-be indokolt lassú haladás definiálására? És hogy lehet ezt ellenőrizni? Beírnák a jogsiba, hogy 70 km/h maximum sebességre van hitelesítve a bácsi? Nem mindenkinek egyformák a reflexei, és nem egyformán rutinos vezető mindenki. Ha valaki lassabban érzi biztonságban magát, akkor ne kockáztasson.
"Nálad mit jelent az, hogy "semmi nem indokolja"? Az például elég indok, hogy egy 68 éves bácsi, aki ritkán vezet, és 90-nél már halálfélelme van, ezért csak 70-nel megy?"
Ha nem képes valaki a megengedett legnagyobb sebességgel haladni, akkor az nem való az utakra. Annak szépen ott a tömegközlekedés. De sajnos az ilyen is kap orvosi alkalmasságit mert lefizeti a dokit.
Csak majd mikor valaki vagy valami miatt hirtelen fékezni kell akkor simán telibe bele fog hajtani mivel a lassabb reakció idő miatt csak jelentős késéssel fog a fékbe taposni.
Az ötlet jó, vagy ha nem is büntetni, de a rendőrök figyelmeztethetnék, vagy megállíthatnák, hogy mégis miért tartja fel a forgalmat a kedves tötymörgő.
A traktorok, kamionok, utánfutós autók, buszok érthetőek. Ennyi van nekik megengedve, vagy ennyivel tudnak menni. Az is bosszantó tud lenni, ha pl. egy traktor mögött kell vánszorogni, de az legalább érthető.
Az viszont számomra is felfoghatatlan, hogy mi a büdös francért kell egy személyautóval direkt feltartani a többi normális embert. A gyenge, öreg autó nem lehet kifogás. Évekig jártam egy 60 lóerős szívó dízellel és gyakorlatilag mindig a megengedett sebességgel, vagy fölötte autóztam. (Ezzel az autóval utáltam meg a tötymörgőket, mert bár simán vitte a 140-et, de a gyorsulását naptárral kellett mérni. Minden előzés egy kihívás volt vele)
Aki pedig fél vezetni, az menjen tömegközlekedéssel, mert előbb vagy utóbb balesetet fog okozni. (Például: múlthéten egy nőci szorította két kézzel az X5 kormányát, közben rá volt hasalva a szélvédőre, kemény 60 km/h tempóval a nyílegyenes főúton. Az ilyen fogja félrerántani a kormányt ha berepül elé egy fácán és kivasalni egy családot a SUV-val) Az idősek szintén, ha már nem alkalmasak rá hogy tartsák a forgalom ritmusát.
Ja igen, ez a fenti írásom természetesen optimális körülményekre vonatkozik. Ha rossz az út minősége, szakad az eső, esik a hó, csúszik az út, akkor természetesen megértő tudok lenni, mert a látási és útviszonyok indokolttá teszik a lassabb haladást. Jó úton, jó időben tessék haladni.
Mégis hogyan lehetne betartatni? A gyorshajtás egyszerű, de hogy most miért megy az ember lassan (most hajtott ki a főútra, előtte csámborog egy részeg biciklista, keresi a lehajtót, felméri az útszéli leányzót, fél vagy előtte is lassan mennek, ráadásul egy mániás-depressziósan haladó és nem akar fékezni, inkább lemarad...), na azt nehéz lenne kitalálni.
Plusz ha nincs forgalom, miért ne mehetnénk lassan? Kevesebbet fogyaszt az autó (egyeseknek a pénz is számít, de egyeseknek hobbi), poénos andalogni... Ez utóbbit én annyira megértem, hogy nem durran el az agyam, ha az Alpok egy amúgy épp elég kihalt szerpentinjén a gyenge kis motorommal nem tudom megelőzni a gyökkettővel csorgó autóst, aki láthatóan élvezi a tájat és lassan akar menni.
Amikor remek úttestű, belátható, ritka jó kis szerpentinért utazok egy adagot s ott van tötymörgő, az szomorú, de arra gondolok, biztos fél s inkább tötymörögjön, mintsem baleset legyen belőle. Azt azért elvárom, hogy ha nem muszáj, ne az ilyen utakon fárasszon másokat, igazán udvarias esetben pedig kiáll az ember, hogy a mögötte felgyűlt sok ember elmehessen... Egyszer egy traktoros is ezt tette, szerencsétlennek muszáj volt lassan mennie, de eléggé akadályozta a forgalmat. Máskor pedig én álltam ki, időt hagyva a tötymörgőnek, ne rontsa már el a motorozásom elvi fénypontját.
A közeli főút már egészen más tészta. Ott 95-tel kell menni, különben még több türelmetlen őrült kezd előzésbe szembejövő forgalom mellett (általában elkerüljük azt az utat, nem veszélytelen). ezt a legtöbben meg is teszik, de hogy, hogy nem, vannak emberek, akik képtelenek gyorsítani. Egyszer láttam valakit kihajtani, én szép türelmesen mentem mögötte, úgyis nagy volt a forgalom és rá is értem. Elkezdett haladni 60-nal, folyamatosan gyorsított, aztán úgy 5 km múlva már 80-nal ment, azt hiszem, ott már megelégelte... Na ez az, amit nehezen értek. Tökegyenes, belátható főút, remek látási viszonyok. Gyorsan felvenni a tempót és 90-nel haladni még bőven nagypapás, aki ennyire reszket, az tényleg nem a főútra való, de mivel vannak ott zsákfalvak is, nem tud másmerre menni... Még jó, hogy ez ritka eset.
Nem lehet azt mondani, hogy aki fél vagy gyakorlatlan, az ne vezessen. Nincs mindenütt tömegközlekedés és különben is, sokszor igen fontos az idő vagy sok cuccot kell vinni.
Utálom az oktalan agyonkorlátozásokat. Igen, kényelmetlen, zavaró tud lenni másnak, de ezt illik tudnunk kezelni.
Akinek eldurran az agya, ha kicsit feltartják (vagy nem, csak gyorshajtani akar, ráadásul idióta módon, országúton kicsit tötymörögve, csak faluban gyorshajtva), talán az nem való utakra. Aki félénk és bizonytalan, azt ne kényszerítsük rendes tempóra, mert baj lesz. Az ilyenek valószínűleg ritkán közlekednek és aránylag kevés gondot okoznak.
Sokféle oktalan veszélyes közlekedés van, de ilyen egyszerűen ezt nem lehet elintézni...
Én hiába indulok el időben, szeretek vezetni és ez nálam nem a táj nézegetésében merül ki, hanem szeretek haladni, együtt élni az autóval.
Ha egy traktoros tart fel, egy biciklisre kell várni míg alkalmam van a lesodrása nélkül kikerülni az teljesen normális. Az idegesítő pl ha a Váci út 60-as szakaszán mész (2x2 sáv), kihalt időszakban is vannak olyan kretének hogy a szinte üres úton egymás mellett 50-nel maszturbálnak. Nincs agya az ilyennek, bunkó és feleslegesen feltartja a másikat.
Lehet hozni sok példát, van aki feleslegesen tartja fel a forgalmat és nem való az utakra, jó lenne ha ki lehetne szűrni.
Aki nem tud a maximális megengedett sebességgel haladni az alkalmatlan a vezetésre, ezt nem elfogadni kell, hanem az ilyeneket leszűrni az utakról.
Először elküldeni egy oktatóhoz akivel gyakorol, ha azután se megy akkor eltiltani a vezetésről.
Hiába indulsz el fél órával korábban ha kifogsz egy olyat aki 90-es táblánál 60-nal megy és mivel nem lehet megelőzni a szembe forgalom miatt így gyorsan össze szed maga mögött 10-20 autót és mire lassan átverekedi magát az ember addigra a félórás előnyből lassan negyed órás késés van.
Vagy pl sokat járok Pécs felé ott van egy 20 km-es szakasz ahol nem lehet előzni mert a dombok miatt nincs belátható terület mellesleg jogosan van előzni tilos meg záróvonal. Az út viszont nagyon jó állapotú így 90-nek ott is lehetne kényelmesen menni de tízből 6 alkalommal tuti van valaki aki 60-70-nel cammog.Akkor már megint jelentős lemaradást szedtél össze.
De még sok példát lehetne felsorolni.
Az, hogy 1 ember feltart majd szándékosan veszi el az idejét 5-10 embernek az számomra valahogy nem elfogadható.
Az országban azért nem olyan rossz a tömegközlekedés, hogy ne lehessen megoldani az ilyenek azzal való utaztatását.
Oké, hogy ő is sietne de mérlegelni kellene, hogy 1 ember miatt szív 10 vagy több másik.
Azt, hogy a rendőrök miért nem foglalkoznak vele az jó kérdés, pedig szándékosan akadályozza a forgalmat amiért elvileg a helyszínen is elvehetnék a jogosítványt.
Nyilván nem azokról beszélek, akiket valami külön sebességkorlát köt. Hanem azokról akik mehetnének gyorsabban.
Aki meg nem tud, nem mer a megengedett sebességgel menni, pláne 90-el az ne üljön kocsiba. Nem tudom régen hogyan volt a jogsihoz a vizsga, de én pár éve szereztem meg a jogsit, és bukást jelentő hiba, ha nem tartod a megengedett sebességet. Tehát ha országúton 70el szórakozol huzamosabb távon azért instant bukás jár.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!