Veletek már fordult elő, hogy majdnem ütköztetek (vagy ütköztetek) egy tanuló vezetővel?
Velem most olyan volt, hogy kiakartam fordulni egy kereszteződésből balra, elnéztem balra, látom hogy a tanuló indexel jobbra, hogy ahonnan én jövök oda be akar kanyarodni (ugye kis ívbe), oké az engem nem zavar, elnéztem jobbra onnan meg tiszta volt. Kikanyarodtam és azt látom, hogy satut nyomott az oktató, kb 3 méteren múlt, hogy ne jöjjön belém.
Nem tudom, hogy ilyenkor az oktató miért nem mondja, hogy ha indexelünk és lassítunk akkor forduljunk be, ne menjünk egyenesen, mert összezavarja a kiforduló autóst, vagy ha véletlenül rajta maradt az index, akkor szóljon hamarabb, ne akkor amikor már elhalad előttem, én meg nyugodt szívvel kikanyarodok, mert mellettem úgy is befordul és nem fog zavarni..
elég ijesztő volt az eset. Tanultam én is az esetből és máskor 2x is megnézem ,hogy biztos be akar-e fordulni az autó, főleg ha egy tanuló.
Volt már ilyen többször, csak nem tanulóvezetővel.
Pl. az egyik esetben a kereszteződés utáni parkolóban állt félre az indexelő. Az utolsó pillanatban álltam meg.
Tipikus esete, hogy ha összementek 50%-ban te vagy a hibás, hiába van elsőbbséged, meg kell győződni, hogy megkapod.
Egyébként szerintem az oktató direkt csinálta, oktató jelleggel. Pont azért, hogy észrevegye a tanuló, hogy bénázik. Vannak ilyen stílusú oktatók.
Egyébként tanulókocsival nem volt ilyenem, de olyannal volt akiről tudtam, hogy nem sokkal korábban szerzett jogsit. Egy akkora kereszteződésben próbált Y megfordulni, ahol egy ívben is meg lehetett volna, annyira belemerült, hogy már rég álltam a keresztező úton, mire észrevette, hogy más is van a környéken
tanulóval ne, de sima autókkal volt már pár ilyen.
ha nem lassít, vagy körforgalomban nem látom hogy kifele halad, akkor nem is megyek be elé, csak ha van kellő távolság
Én pontosan az ilyen esetek miatt vagyok óvatosabb és előzékenyebb a tanulóvezetőkkel, mert gyakorlatlanságuk okán jobb eséllyel hibáznak, hiába van mellettük oktató.
Az indexre viszont azért nem hagyatkozok, mert sokan kint felejtik. Minimális halláskárosodás esetén pl màris nem hallják sokan a visszajelző hangot, de gyakran egyszerűen túl hamar kezdenek jelezni. Például én gyakran tapasztalom, hogy a mellekutca torkolata utáni megállóban megálló buszok a mellékutca előtt elkezdenek indexelni.
Nem volt...de mindig figyelek és ha közel van aztán látom,hogy kanyarodni is kezd akkor megyek ki.
A múltkor ilyen régi piacozós autó jött, már jó ideje indexelt (parkolóba álltam) szóval úgy maradt neki , nagy kereszteződés előtt természetesen kikanyarodott egy autó mert gondolta,hogy az meg be fog...hát volt nagy csattanás
Nem tudjuk hogy hol történt így csak félve jegyzem meg, hogy a kereszteződéstől 5 méterre szabályos a parkolás, a parkolást pedig tanítják (de tapasztalt sofőrnél is előfordul hogy leparkol az út szélén...).
Amennyiben közvetlenül a kereszteződés utáni parkolás a cél, úgy kötelező időben indexelni.
Ettől függetlenül lehet kintfejeltett index.
Ilyen átverős lehet a kanyarodó főútvonal is ahol 2 mellékút van az egyik oldalon. Indexelned kell, de hogy egyenesen haladva vagy lefordulva hagyod el a főútvonalat azt csak te tudhatod.
Látom, már többen írták, de én is idebiggyesztem:
Nem tanulóval, de volt egy ilyen esetben. Körforgalomba akartam behajtani, a benne haladó kifele indexelt, így elindultam, csakhogy ő bent maradt... nem lett baj szerencsére.
Indexben nem lehet bízni.
Nekem már anno a KRESZ-oktatáson megtanították, hogy az irányjelzés a kereszteződés előtt egy dolog, az meg egy másik dolog, hogy tényleg lekanyarodik-e az illető.
Az azóta eltelt évtizedek alatt is annak a szellemében vezettem, hogy ha az indexelő autó már közel van, de nem lassít, vagy nem adja más tanújelét annak, hogy valóban le akar fordulni, akkor nem megyek ki elé, inkább várok még 2 másodpercet feleslegesen.
Tudok ilyen balesetről, hogy az illető a kereszteződés utáni ház kapualjába akart jobbra befordulni, és kimentek elé, mert azt hitték, le akar kanyarodni. ("Hinni a templomban kell", ugye.)
Melyik volt a hülye a két fél közül? Inkább az, aki kiment az indexelő elé.
Mert oké, hogy irányjelzést adni úgy kell, hogy ne legyen megtévesztő, de a kapualjba beállás előtt mindenképpen kellett jelezni, hogy a mögötte rátapadva haladó fel tudjon készülni a lassításra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!