Mik a tapasztalatok az osztrák autópályákon?
Tiszteletem!
Aki járt vagy sokat jár Ausztria felé a következők érdekelnének:
milyen az autópálya minősége?
mennyire van tele sebességkorlátozó táblákkal?
személyautóval +10-20 km/h sebességtúllépést eltűrnek-e a radarok/rendőrök?
hogyan közlekednek az osztrákok?
igaz-e, hogy a magyarokat szándékosan apróságokért megbírságolják?
Köszönöm a válaszokat!
Èn évente 2-3x megyek át ausztrián(németországból).
A pályák minösége jó, télen is gyorsan takarítják a havat.
Sebességkorlátozás van már az egész országban mert max 130 lehet menni(ugye a német pályák után ez csiga lassuságú, mert német pályákon ahol tehetjök 180-200 körül megyünk).
Büntetni már 2x büntettek, pedig igazán betartjuk a sebességet...
Osztrákok jól közlekednek, de ahogy a magyar határ irányába megyünk a magyar, román vezetök nagyon idegesítöek...
Szándékosan nem, de rengeteg lepukkant autóval menneka magyarok, és igazán sokszor kiakasztó a vezetöi stilusuk. Már ha D vagy A jelük van is tudom, hogy magyar vagy román ül benne....
Én rengeteget vezettem, s vezetek a mai napig ausztriában.
Amerre járok pontosan tudom hol vannak a trafik, ott szigorúan betartom, egyébként 145-re állított tempomattal járok. Alagutaknál 80/100-at szigorúan tartom. Útépítésnél szintén tartom. Section controllnál a két műszer közti idő/megtett út hányadosát nézi, alagútnál van olyan többször, muszály tartani.
Nem büntetnek az osztrák rendőrök, ehhez persze hozzátartozik hogy normálisan közlekedj, meg normális autóval, meg ha megállít, szólj hozzá az anyanyelvén, ha nem is beszélsz el vele az asztrofizikáról, nem rossz pont ha tudsz németül.
A pálya minősége jó egyébként.
Én A4-A1-A8-ast járom rendszeresen. A minősége nagyon jó a pályáknak, az A1-es végig 3 sávos, emiatt jól lehet haladni rajta, és bőven elég a 130, mert kanyargós.
Azonban a bibi ott van, hogy vannak ezek az időszakos (IG-L) korlátozások, de úgy időszakos, hogy többet vannak kint, mint nincsenek. Emiatt gyakori, hogy legalább a pálya felén 100-al kell menni. Ezt érdemes betartani, mert állítólag ha az IG-L korlátozást nem tartod be, drágább a büntetés.
Egyébként a közlekedők legalább fele nem is osztrák, ugyanúgy tranzitország, mint Magyarország. Egyébként nyugisak, a legtöbben betartják a korlátozást, sőt, rengeteg spórolós van, akik nagy erős autókkal is csak 90-100-al mennek a 130-as részeken.
A bírságolást egyenlőre nem tapasztaltam, lekopogom.
Köszönöm az eddigieket!
Ez az IG-L ha jól tudom környezetvédelmi szempontból vezették be bizonyos szakaszokon csökkentve a sebességet, ezzel pedig a károsanyag-kibocsátást? Például itt, ahogy előbb szóba kerültek a 100-as korlátozások esetében.
"milyen az autópálya minősége?"
Jó.
"mennyire van tele sebességkorlátozó táblákkal?"
Kb. mint Magyarországon. A hidaknál és ahol kötelező, ott korlátozás van.
"személyautóval +10-20 km/h sebességtúllépést eltűrnek-e a radarok/rendőrök?"
10km/h még elmegy traffipaxnál az autópályán, de 20km/h már biztosan nem. Ha rendőr kap rajta a gyorshajtáson, akkor értelemszerűen büntetés, tehát ugyanúgy van, mint nálunk.
"hogyan közlekednek az osztrákok?"
Normálisan. A probléma nem is az autópályán van, hanem amikor kiérsz a szűk, "hegyi" utakra. Ott elég hajmeresztő dolgokat tudnak produkálni az osztrákok.
"igaz-e, hogy a magyarokat szándékosan apróságokért megbírságolják?"
Nem igaz. Ha betartod a szabályokat, akkor mégis miért bírságolnának meg?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!