Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mi a véleményetek erről?

Mi a véleményetek erről?

Figyelt kérdés

[link]


És a szavazás "állásáról"?


Ebben a helyzetben az autó vezetője:


...végül is helyesen járt el 29% (2298)


...kicsivel lehetett volna ügyesebb, de nagy bajt nem csinált 47% (3757)


...igazi mazsola volt, minden létező szabályt megszegve 23% (1856)


Összesen: 7911



2018. febr. 26. 14:34
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
40%

Tipikus origo-s lejáratócikk. Érdekes módon a rendes híroldalak ezt az esetet nem vették át.


Mégis mit kellett volna tennie a személyautónak? Szembesávban jöttek, oda nem mehetett (ezért nem előzte meg a mentőautó sem). Jobb oldalt tiszta latyak/hó volt minden, ha arra rámegy, ki tudja mi történt volna, talán azzal a lendülettel pördült volna meg. Egyébként a videón látszik is, hogy lehúzódott jobbra amennyire csak tudott, nem értem, hogy mi a probléma.

2018. febr. 26. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
40%

"Én azért gondolom, hogy igazi "balfék" volt, mert a mentő nem 1 pillanat alatt termett mögötte, szóval lett volna ideje lassítani és "felállni" a padkára úgy, mint ahogy a szembejövő is megtette 0:14-nél."


Én meg azt gondolom, hogy pont ez lett volna az akadályoztatása a mentőautónak. Szerinted ha lelassít és felmegy a hóba, akkor a mentős mit tudott volna tenni? Kikerülni akkor sem tudta volna, mivel nem lett volna annyi hely mellette, hogy el tudjon menni (emlékeztetnélek rá, hogy szemből jöttek az autók!), tehát neki is meg kellett volna állnia. Remélem erre most nem azt fogod mondani, hogy dehát simán bemehetett volna a hóba is... Ja, csak akkor szépen bennragadt volna és lehetett volna hívni az autómentőket pár százezer ft.-ért.

2018. febr. 26. 19:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
34%

Igen, ez a f#szkalap jöhet értem is, de ez nem jogosítja fel arra, hogy letoljon mindenkit az útról, meg más autósokat veszélyeztessen. Aztán mégis felkerül a videó a netre, mert a drága kéklámpásunk nem bír magával és mindenki menjen az anyjába, mert ő fel lett tartva 5 másodpercre, mert jöttek szembe is.

Észbe kellene már kapni, hogy a kék az nem jogosítja fel az elmebeteg vezetésre, csak arra, hogy adott esetben minden szabályt megszeghet, de nem okozhat kárt és vészhelyzetet. Felfogható a különbség? De hát sokan rodeónak képzelik el a kéket, nem is tudom ezek hogy a fenébe mennek át a pszichológiai vizsgálaton. Mert aki ezen a videón pattog, márpedig a mentős pattogott, ha feltöltötte, akkor nem alkalmas a kék fényes autó vezetésére sem idegileg...


Egyébként meg az itthoni helyzet ehhez mérten elég jó, sok nyugati országban b#sznak elengedni a mentőt, mert annyira ostobák a sofőrök.

2018. febr. 26. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
84%

KRESZ 42. § (1)

"A megkülönböztető jelzéseket (villogó kék fényjelzést és szirénát vagy váltakozó hangmagasságú más hangjelzést) használó gépjármű (...) részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni."


Na mármost, itt az illető egy darabig ment tovább, mint ha mi sem történt volna. Pedig nem hivatkozhat arra, hogy 100 m-rel távolabb szélesebb volt az út, jobban félre tudott volna húzódni, mert látni, hogy nem.

Azt kellett volna tennie, hogy amint észreveszi a mentőst - jó messziről -, akkor elkezd erőteljesen lassítani, és teljesen az út szélére húzódni. (Még legalább fél méterrel lentebb tudott volna.)

A lassítást látva a mentős kimegy balra, hogy a szemben jövők jól láthassák, és szintén megállhassanak. 1 másodpercél többet nem veszít.

A felvételen látni, hogy végül úgy sikerült előzni, hogy a szemben jövő félrehúzódott, a kérdéses autó meg csak lassított, de még akkor sem húzódott le teljesen.

Tehát itt is 3 jármű volt egy időben egymás mellett, és elfértek.

Ha ő is megáll teljesen az út szélére húzódva (a hófalra nem rámenve), ahogy ez kötelessége lett volna, akkor ugyanígy el tudott volna menni a mentő, csak 15 másodperccel korábban.

Ami nem sok idő, de ha minden előzendő kocsinál veszít 10 másodpercet a mentő, az 100 kocsinál már negyedóra, és az bizony már választóvonal lehet élet és halál között.

Simán 20.000 Ft szabálysértési bírság, a 63/2012. (IV. 2.) Korm. rendelet 2. melléklete alapján.

2018. febr. 27. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
0%
Istenem, micsoda probléma, így késett a mentő 3 másodpercet és nem 2 óra 35 perc 12 másodperc alatt ért ki hanem 2 óra 35 perc 16 másodperc alatt.. Hihetetlen mennyi unatkozó rosszindulatú ember van Magyarországon.
2018. febr. 27. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
6%

"A felvételen látni, hogy végül úgy sikerült előzni, hogy a szemben jövő félrehúzódott, a kérdéses autó meg csak lassított, de még akkor sem húzódott le teljesen."


Nézd meg újra a felvételt. A kedves autós igenis lehúzódott jobbra, amennyire tudott, de ha még jobban le is húzódik, a szembejövők akkor sem engedték volna el a mentőst. Ha megnézed, akkor látod, hogy a mentős próbált is volna balra kimenni, de a szembejövők még egy kicsit sem húzódtak le, hogy ebben segítsék. Kivétel a videó végén látható autós! Szóval ha teljesen kimegy jobbra, akkor sem tudott volna elmenni a mentő, mert a szembejövők akkor sem segítették volna ebben. Meg egyébként lehet, hogy te annyira jól érzed az autód jobb oldalát, hogy bevállalnál egy fél milliméternyi távolságot is a padkától, de az átlagsofőr az nem ilyen.

2018. febr. 27. 14:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
64%

A KRESZ szerint meg is kellett volna állnia, ha máshogy nem tudja segíteni a mentőt, mert egy álló autót könnyebb kikerülni, mint egy haladót előzni.

A KRESZ nem véleményt fogalmaz meg, hanem utasítást ad, hogy minden ésszerű lehetséges módon segíteni kell a megkülönböztető jelzést használó autó haladását.

A padka nem egy függőleges hófal, hogy annyira nehéz legyen centizni. Amikor lassan haladva megáll az út szélére, a fagyott hó széle elkezd ropogni, és a fényezés még akkor is legalább 20 centire lett volna az esetleges karcoló jégtől.


Ha megnézed újból a felvételt, az első két szembe jövő már teljesen lehúzódva áll (vagy esetleg lépésben halad), ott lehetett volna előzni. (Csak az utánuk jövő zöld kocsis birka megy úgy, mint az előzendő kocsi, de nyilván ő is fékez, ha messziről látja a kielőző mentőt.)

Azt is látni, hogy a felvétel elején már nem teljes sebességgel halad a mentő, mert látta, hogy nem fogják elengedni. De ha nem kell fékeznie, akkor az első két kocsi valamelyikénél el tudott volna menni.

2018. febr. 27. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
4%
Ha megáll, akkor azon vitatkoznánk most, hogy az ostobája miért állt meg. Így legalább haladt valamennyit a mentő, míg ha teljesen megáll, akkor a mentősnek is meg kellett volna állnia ameddig a szembejövők elhaladnak. A kettő lehetőség közül szerintem teljesen világos, hogy az volt a jobb döntés, hogy inkább halad tovább. Ha már a KRESZ-re hivatkozol, akkor azt se felejtsd el megemlíteni, hogy a KRESZ azt is kimondja, hogy mindig az útviszonyoknak megfelelően kell vezetni az autót úgy, hogy balesetet ne okozzunk. Ha a sofőr nem érzi a jobb oldalát, akkor számára az a biztonságos vezetési mód, ha csak annyira húzódik le, amennyire még biztonságban érzi magát.
2018. febr. 27. 17:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
0%

Számoljunk egy kicsit:


Tegyük fel, hogy a mentőnek tényleg k. messzire kellett mennie, ezért minden perc számított.


Tegyük fel, hogy a cél 120 km-re volt és 120km/h-val (33,3m/s) tudott haladni végig. Ekkor, ha nem akadályozzák, akkor 1 óra 00 perc alatt ért volna oda a céljához.


Most számoljuk bele a videón látottakat, erősen alábecsülve a sebességet és túlbecsülve a videó hosszát: Tegyük fel azt, hogy a videón 30km/h-ra (8,33m/s) kellett lassítani a mentőnek az akadályozó miatt. A videó 20mp-es, tehát az akadályoztatás alatt 167 métert (8,33*20) tudott megtenni a 666 méter (33,3*20) helyett.


Na most akkor vonjuk le a következtetéseket: Kemény 499 méter az akadályoztatásból adódó "veszteség", ami azt jelenti, hogy kemény 15 másodperccel később ért oda a mentő a céljához. És vegyük azt is figyelembe, hogy a sebességet erősen túl, az akadályoztatást pedig erősen alulbecsültem, tehát a valóságban ennél sokkal-sokkal kevesebb időt vesztettek vele a mentősök.

2018. febr. 27. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 A kérdező kommentje:

"Ha a sofőr nem érzi a jobb oldalát"

Akkor ne vezessen! Mert, ha a "nem érzivel" legközelebb elsősorban valakit akkor is azt fogod mondani hogy neki így a "biztonságos"?

2018. febr. 27. 20:00
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!