A motoros ruha ennyit számít, vagy az ilyen csak szerencsés esés?
Ma délután lakott területen kívül mentem 80-90-el, amikor egy GSX-R megelőzött.(nem sokkal gyorsabban ment mint én, de lendületből jött, az út vizes volt)
Ahogy visszatért elém, az első kereke kicsúszott, és eldőlt, a motoros métereken át csúszott, aztán mint egy zsák gurult az úton.
Teljes motoros védőfelszerelésben volt ami tiszta horzsolás lett, a sisakja is nagyon durván összehorzsolódott.
Ahogy megállt, fel is pattant, és lesántikált az útról.Annyit kért,hogy segítsek felállítani a motorját, ami szintén nagyon csúnyán összekarcolódott, amelyik oldalára rádőlt az szinte teljesen fehér lett, úgy lejött a festék, és néhány műanyag elem le is tört, a "tank" behorpadt.
Működőképes maradt, egy 15-20 percig voltam vele, mentőt nem kért, visszaült a motorra, és ment tovább.
Mögötte mentem, az első faluban egy vendéglőnél meg is állt.
Hasonlót sem láttam, szóval nagyon durvának találtam, főleg azt,hogy utána tovább is ment, mikor én már mentőautókat vizionáltam az útra.
Újabb fajta motor volt, komolynak tűnt a felszerelése is, pl. protektoros bukósisak volt rajta, abból is egy jobbnak tűnő darab.
Ennyit számítana a felszerelés, és a ruha minősége?
Jó, mondjuk "csak" csúszott az úton, és nem ütközött neki semminek, de azért 90-es tempónál az sem gyenge, legalábbis én nem szeretnék ilyen sebességgel szánkázni az aszfalton.
A motorosruha épp az ilyen, hempergős eséseknél jön jól. Nem a bőrödet horzsolja le az aszfalt, nem a térded és könyököd csontjai törnek, mikor letámaszkodsz, nem a fejed koppan az aszfalton (nem kell ám nagy sebesség egy agyrázkódáshoz), hanem a sisak nyeli el az energiát. Lerongyolódik rólad a ruha, de szépen lelassulsz, talpra állsz és bár itt-ott fáj, tovább tudsz menni. Tehát szerencsés volt az esés, de ruha nélkül nem így nézett volna ki a delikvens, légy nyugodt. Egyébként előfordulhat, hogy egyetlen ilyen bukás teljesen lenulláz egy több százezres felszerelést (ruha, csizma, kesztyű, sisak). Úgy már nem is annyira bagatell az ügy, legalábbis anyagilag.
Akkor van gond, mikor nem így esik az ember, hanem mondjuk az autó motorháztetőjén átrepülve becsapódik ki tudja, hová vagy 90-nél átöleli a villanyoszlopot. Olyan nagy lassulást képtelen biztonságos mértékre csökkenteni a ruha, ott valami törni-szakadni fog. Éppen azért kell törekedni rá, hogy ilyen hempergős sztori legyen a bukás vége, ha már elkerülni nem tudod.
Hát, szerintem nem csak a felszerelést nullázta le, de a motorban is lett egy 100-200 ezres kár, ha nem több.
A ruhája is elég rosszul nézett ki, pl a gatyából "szálak" lógtak úgy szétszakadt.
Egyszer tesóm jött mögöttem MZ-vel nem figyelt és nekem jött nagy lendülettel. Úgy összegabaolyodtunk, hogy végül a hónaljam a kipufogón volt, míg a kezem a hengeren :D. Természetesen rajtam is mindenféle ruha volt, így csak az fájt, hogy az ülés pont a bokámra esett és bár a csizma kiváló volt, azt azért 1-2 napig éreztem.
Egy fazon pedig jött nagy riadalommal, hogy minden oké-e. Biztos látványos volt kívülről, de ruha nagyon-nagyon sokat véd az ilyen mozgós eséseknél.
Egy olcsóbb felszerelés is egy laikusnak komoly felszerelésnek tűnik, ebbe ne menjünk bele.
És igen, ennyit számít a megfelelő felszerelés. Ha nem lett volna rajta, csak valami sima utcai kabát és nadrág, akkor most éppen a kórházban próbálnának rá valahonnan bőrt varrni. Meg lehet el is tört volna egy-két csontja. Biztos nem az első esése volt a srácnak, ha nem ijedt meg nagyonm és esni is tudott. Ami azt jelenti, hogy el kell rúgd magadtól a motort, mert másképp ráesik a lábadra a motor, és tuti eltöri legalább a bokádat, plusz még alá is szorulhatsz a motornak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!