Valaki letudná írni egyszerűen és érthetően a villamos elsőbbségi szabályait?
Az egész Kreszt tudom rendesen, de a villamosos részei nem akarnak a fejemben rögzülni, hiába tanulom.
Ezzel az a gond, hogy a kérdésektől függően egyszer nagyon jó lesz a próbavizsga, máskor meg nem is sikerül. Attól függően épp mennyi villamosos kérdés kerül bele.
Így meg rizikós lenne elmenni vizsgázni...
A KRESZ könyvekben leírtaknál érthetőbben nem lehet leirni.
Az egész szabályozás úgy nyer értelmet, ha megtanulsz rendszerben gondolkozni, ugyanis a KRESZ logikára épül, ahol a villamosnak elsöbbsége van, szinte érezni lehet, hogy niért, ahol nincs elsőbbsége tudni lehet, hogy miért.
Szabályokat kell értő módon alkalmszni, nem totózni a tesztlapon.
Tulajdonképpen a villamosnak mindenhol elsöbbsége van, ahol nincs logikus indok arra, hogy ne legyen elsöbbsége :-)
Azt értem, hogy legtöbbször miért van elsőbbsége, nagy, nehéz, nehezen gyorsul, nehezen lassul, kötött pályán halad, nem tud akadályt kikerülni. Ennyi erővel lehetne mindenhol elsőbbsége, ahogy a vonatoknak is.
Olvasom még a könyvet, de ez szerintem mindig is egy fekete pontja fog maradni nálam az egésznek. Mentségemre legyen, hogy 101% nem fogok villamossal ellátott területen járni az életben. A többit pedig tudom, méghozzá nagyon is jól így a közlekedéssel nem lesz gond.
Semmi bonyolult nincs a villamossal kapcsolatos szabályokban, tanulható az is.
A villamosra is érvényesek a jelzőlámpák, elsöbbségadás táblák, a kanyarodási szabály, bár ott már vannak plusz kiegészitések, de nem nehéz megtanulni.
Az meg ne legyen érv, hogy úgysem jársz olyan helyen, ahol villamos közlekedik, mert nem tudhatod mikor kekk mégis olyan helyen vezetned, és akkor már az oktató sem lesz ott.
Valojában az hátrány, ha a tanulónak nincs alkalma az oktató mellett megtapasztalni a villamospályával ellátott úttesten közlekedést, rendöri karjelzéses forgalom irányítást. Utóbbitól is sokan rettegnek, pedig az sen bonyolult, inkább az ijeszti meg a közlekedöket, hogy mennyite tud pörögni a rendőr, akár néhány másodpercen belül vált, ha a helyzet úgy kivánja.
A villanos a vezetés tanulásakor tud félelmetesnek tűnni igazán, amikor a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton 50-el robog melletted a villamos, a másik oldalon kocsi sor halad, és 50-es sebességnél a megfelelő pillanatban dönteni, cselekedni kell, nincs idő a szabályokon gondolkozni, azt gondolkozás nélkül kell tudni.
Itt van jelentösége annak, hogy ezt a helyzetet az oktató mellett tapasztalod meg, aki kisegít, ha szükséges, vagy majd egyedül kell átélned.
A legkisebb is 40 tonna
Én bizony elnegedem akár elsőbbsége van, akár nem
Amúgy igen ritka, hogy pusztán a KRESZ alapján kell döntened
Én pl pesten még nem találtam ilyet.
Én is a 4-es szavaival élnék, egy 40 tonnás gépet el fogok engedni, hacsak nyilván nem állt meg épp. Persze ettől még tudni kell a vizsgán, de ezt már most innen látom, hogy a közlekedés fele nem a Kresz szerint zajlik, épp azért mert sokaknak fingja sincs a szabályokról, csak mennek rutinból, körbenézésből, óvatosságból vagy épp nekem kell óvatosnak lennem, megkapom-e az elsőbbségemet pl. Az anyósülésről tapasztaltam már nem kevésszer ezt, hogy elég rugalmasan kell kezelni a szabályokat, ha életben akarok maradni meg nem koccanni. Persze ez a Kreszt nem hatja meg.
A rendőri karjelzések mennek simán, azzal nincs gond.
"[...]hogy 101% nem fogok villamossal ellátott területen járni az életben."
Aha, szóval a te jogosítványod ilyen korlátozott lesz, hogy bizonyos városokba (pl. Budapest, Miskolc) nem hajthatsz majd be autóval? :D
Kivételesen a körforgalmi és úttestre történő leszállást tudom, a kanyarodási elsőbbségeit keverem össze, de majd kitalálok valami hülyeséget amihez hozzá tudom kötni a helyes döntést és az mindig eszembe jut.
Egyébként létezik olyan korlátozás, hogy lakóhelytől X Km-ig vezethet csak. Bár ezt ilyenre nem adják meg, meg nem is kell.
2 fő dolgot kell megjegyezni:
1. A villamosnak alapvetően akkor van elsőbbsége, amikor bármi más járműnek is elsőbbsége lenne.
2. Ezen kívül a villamossal szemben nem működik részedre a jobbkézszabály. (Vagyis, ha jobbról ugyanolyan módon érkezve elsőbbsége lenne a villamosnak, akkor balról érkezve is elsőbbsége van.)
Az összes kivétel ebből az elvből indul ki.
Ezek a kivételek konkrétan fel vannak sorolva itt az oldal alján, rájuk kattintva képet is látsz:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!