Szerintetek motorral érdemes pár órát eltölteni vészfékezés és egyéb fontos manőverek gyakorlásával?
Voltam már többször vezetéstechnikai tréningen, safety hungary 2 napos képzésén és a hungaroringen is.
Mégis úgy gondolom, hogy ha esetleg vészfékeznem kéne ténylegesen vagy lockolnám az első kereket, vagy pedig pont ettől tartva nem merném elég erősen húzni, és így lassabban állnék meg.
Emiatt gondoltam arra, hogy néhány bójával kimegyek gyakorolni egy üres parkolóba, amíg nem teljesen reflexszerűen a pontos fékezés. Illetve tudnám gyakorolni a kitérés manővert is.
Szerintetek ez valódi vészhelyzet esetén segítene?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igazi vészhelyzetben tövig nyomod a féket és szorítod a kormányt,eszedbe se lesz előkapni azokat a dolgokat amit ott gyakoroltál.
Azért mert:
1. Váratlanul ér a helyzet, nem úgy mint a pályán.
2. Valóban rohadtul megijedsz mert igazi veszélyben van az életed.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Előre végiggondolva és higgadt rákészüléssel, úgysem tudod lejátszani azt a pánik helyzetet amibe esetleg kerülhetsz. Ettől függetlenül, néhány próbálkozást megér, hogy legyen valami fogalmad arról, mit is jelent egy drasztikus fékezés, és hogy megtapasztald, miként viselkedik alattad a motor.
Azt tudod ugye, hogy ez a néhány erőteljes fékpróba, mindössze egy-két perc, és nem "pár óra"?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Honda tréningje helyett inkább menjél el RILI-hez vagy hungária rendőregylethez. Mindkettőt motorosrendőr oktatók tartják, ugyanazt a technikát adják át, mint a rendőreink is tanulnak. Én évente legalább egyszer eljártam ezekre, nagyon fontosak (volt olyan közlekedési helyzet, amit az itt tanultak alapján tudtam kivédeni)
Ezeknek a tréningeken része a vészfékezés és kitérés gyakorlása is. Persze pár óra gyakorlás nem lesz elég ahhoz, hogy automatikusan működjön. Amikor ABS nélküli motorom volt, minden nap gyakoroltam fékezni pár percet (egyszerűen a napi ingázás részévé tettem). Szerintem ez a megoldás. Egyszer-kétszer kimenni parkolóba nem elég, folytonos gyakorlás a lényeg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!