Biztonságos fülhallgatóval a fülemben kerékpározni a városban?
3 példás esetről fogok mesélni.
-----1] Egyszer futottam, mert késében voltam, egy jó nagy fülhallgatóm van, a fél fejemre
google pic. link:
és a hév útján kellett keresztül mennem, csak épp nem mentem, hanem futottam, mit ad Isten egy idősebb ember volt előttem, és ugye itt Budapesten ilyen "kígyózó korlát" van, hogy az adott személy szétnézzen akarata ellenére is mind a két irányba. Mvel lendület volt már bennem, nem kevés a futás miatt, nem átugrottam, de átrepültem a korláton, és mikor majdnem a sínre léptem, fütyülést hallottam jobbról, tehát az első sáv ahogy az úttestre lépsz. Isten húzott hátra, és ha nem, most odafentről nézném ahogy te kerékpározol =D
-----2] ugynez a fülhallgató volt rajtam, ismét szálltam felfelé, csak ezúttal a Blaha Lujza téren a 2-es Metróból kijövet fel a lépcsőn 3-4-esével szedve azokat. Balra léptem volna ki, és a villamos csengetett...
-----3] apám haverja autót vezetett. Maxon volt a hangerő nála, mint minden zeneimádó élőlénynél, és megállt a piros lámpa miatt a kereszteződés előtt. Ez így eddig hivatalos is volt, de arra figyelt fel, hogy a tőle balra lévő autóból a sofőr letekerte az anyós ülésen lévő ajtó ablakát, és hadonászott mindent beleadva apám haverjának. Hátranézett az illető, és látta, hogy a mentő autó sofőrje a kormányt verte mérgében. Na most ha egy ilyen zeneimádó személyre találsz, te hiába figyelsz 100%-ban, ha ő csak 5%-ban teszi oda magát...
Az utak két személyesek, nem elég, hogy mi figyelünk, mert más helyett sem tudsz dolgozni...
21/F
@9: nem tudom, mennyi ideje és mennyit közlekedsz kerékpárral, de amiket leírtál, eddig csak kívülállóktól vagy igen kezdőktől hallottam.
A gyakorlatban a kerékpár egyáltalán nem a legveszélyesebb jármű. Egy szgk.-val összehasonlítva pedig pláne nem. Legalábbis ha hihetünk a baleseti statisztikáknak.
A kamionos példa pedig ebben az esetben teljesen lényegtelen: egy szabálytalanság elkövetésében a sofőrt nem befolyásolja az, hallgat-e zenét a másik fél.
@13: nem mondtam, hogy ugyanannyian kerékpároznak, mint autóznak. Azonban ettől még tény, hogy a közlekedésben kb. 33%-nyi arányban jelen levő szgk.-k vesznek részt a balesetek több, mint 60%-ában; a 20%-os részarányú kerékpárosok 11%-ával szemben.
Akárhogy is nézem, eszerint autóban ülve négyszer nagyobb a baleseti kockázat. Akkor most melyik a veszélyesebb?
Csak azt felejted el, hogy a személygépkocsis, komolyabb
balesetek autópályán és főutakon történnek. Azt a statisz-
tikát is nézd meg, hogy városon belül hány súlyos/halálos
áldozatot követelő személygépkocsis baleset történik, ahol
biciklis nincs az esetben, és hány olyan baleset, ahol
biciklis is közrejátszik. Így már nagyon el fog menni az
arány a biciklisek felé... Arra nincs statisztika, hogy
hány esetben lett volna megelőzhető a biciklisek megfele-
lő odafigyelése/közúti magatartása miatt...
Ha a strádán, gyorsforgalmi utakon, kerékpárút nélkül
kellene az úton biciklizni az embereknek, kb fel sem
mernének rá ülni, mert akkora lenne a halálozási arány.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!