Többsávos körforgalomnál csak akkor hajthatok be a külső sávon, ha azt az első kijáratnál elfogom hagyni?
20-as
Nem, mert ha észak felől jön, és nyugatra megy, akkor már illene elsőbbséget adjon a dél felől érkező autónak...
Miért kéne elsőbbséget adnia a BELSŐ sávban haladó járműnek?
Vagy ha elsőbbséget kell adnia, akkor semmi értelme a két sávnak...
A többsávos körforgalom párhuzamos közlekedés. Ha sávot kell váltanod, akkor bizony elsőbbsége van a másik sávban
közlekedőnek. Szépen megvárod, amíg elhalad melletted,
persze már indexelsz a sávváltáshoz, és akkor behúzódsz.
Persze nem fél méterrel előtte kell kihúzódni a külső
sávba, hanem már 1 kijárattal hamarabb, hogy biztosan
kijuss. És mivel egy kijárattal hamarabb mész ki a kül-
sőbe, így aki bejönne a körforgalomba, kénytelen meg-
várni a sávváltásod, mert nem akar betétlapot tölteni.
"Miért kéne elsőbbséget adnia a BELSŐ sávban haladó járműnek?
Vagy ha elsőbbséget kell adnia, akkor semmi értelme a két sávnak..."
Elméletileg tényleg nem kéne elsőbbséget adj, de illik. Ugyanis a belső sávban haladó bármikor sávot válthat, és akkor jön a szép csattanás, mert nem számít arra, hogy te bevégódsz mellé. És a körforgalmak nem emiatt többsávosak, hogy ne kelljen a belső sávban haladónak elsőbbséget adj...
"Elméletileg tényleg nem kéne elsőbbséget adj, de illik."
Akkor mégis miért baj, ha a külsőben megy, ha ígyis-úgyis elsőbbséget adsz neki? Nem értem.
"És a körforgalmak nem emiatt többsávosak, hogy ne kelljen a belső sávban haladónak elsőbbséget adj..."
Akkor mégis mivel tud többet egy ilyen, mint egy sima egysávos? Már a fokozott balesetveszélyen kívül.
"Akkor mégis mivel tud többet egy ilyen, mint egy sima egysávos? Már a fokozott balesetveszélyen kívül."
Két sávos körforgalom általában 2 sávos utakon épül. És a két sávot nem szűkíthetik le a körforgalomban egy sávra. Ezért vannak két sávos körforgalmak. És az áteresztő képessége is nagyobb, mert ha rendeltetésszerűen használják, akkor az, aki az első kijáraton kihajt, az megy az első sávon, aki meg a 2. vagy 3-ik kijáraton, az megy a belső sávon. És akár egymás mellett is behajthatnak a körforgalomba. Ezért jó a kétsávos körforgalom.
A többsávos körforgó értelmetlen és balesetveszélyes,eleve mindenki a külsőbe akar majd állni mert nem akar állva indexelni a belsőben hogy valaki beengedje. Mert nincs elsőbbsége, soha nem is volt a sávot váltónak! Ami úgy ahogy működik a "turbo" körforgó, ahol a belsőből nem lehet kihajtani bárhol de a külsőből sem ,ezért elvileg nem találkozhat a belső sáv a külsővel a forgóban .
Kb ugyanez van az elfogyó párhuzamos sávoknál,aki nem akar konfliktust az jóval hátrébb már beáll abba ami nem fogy el, és szidja azt a néhány "ügyeskedőt" aki bő gázzal előre megy az elfogyóban. Na most ezt tetézi meg a körforgó íves vonalvezetése ahol a jobbtükör holterében megy a másik sávban haladó, plusz a be és ki hajtó autók hada,akik vagy indexelnek vagy nem ,de inkább nem. Garantált az állandó balesetveszély. Élő példa volt Budakalászon a kétsávos forgó amit kénytelenek voltak le szűkíteni mert mindennapos többórás helyszinelések voltak a rengeteg baleset miatt és beállt az egész. Mondjuk utána is be volt állva csak nem volt annyi baleset. Most újra lámpás kereszteződés lett csak kör alakban.
"Két sávos körforgalom általában 2 sávos utakon épül. És a két sávot nem szűkíthetik le a körforgalomban egy sávra."
A kijáratoknál mindig csak egy sáv megy kifelé, tehát ugyanúgy le van szűkítve egy sávra.
Épp ez a probléma vele, hogy több jármű tud egyszerre behajtani, mint ki, így "bele van kódolva" a balesetveszély.
A kijáratoknál mindig csak egy sáv megy kifelé, tehát ugyanúgy le van szűkítve egy sávra.
Biztos hogy nem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!