Ha lejtőn elindulva visszagurulok egy autóba ami nagyon közel áll mögöttem, az kinek a hibája?
Nemrég vett egy rokonom egy kis benzines autót magának, de sokszor én vezetem amikor együtt megyünk valamerre
Eddig csakis dízel autókat vezettem, nekem is egy régi dízel Mazda terepjáróm van, ezért szokatlan az elindulás még kézifékkel is
Mivel lejtős városban lakom, ezért sok lámpánál megvan a veszélye annak, hogy valaki "beleáll a s*ggembe", és amikor elindulok akkor véletlenül visszagurulok és nekimegyek
Ilyenkor én vagyok a hibás, mert visszagurultam, vagy pedig aki mögöttem van, a követési távolság miatt?
Segítségeteket köszönöm!
Jaj de éreztem, hogy ez lesz: ha tartotok egy kis szünetet a f***méregetés és/vagy egymás szapulása között, akkor a kérdésre is jöhetne egy lényegre törő válasz
Amióta a jogosítványomra tanultam (ami már lassan tizenöt éve) nem vezettem benzines autót, és most hogy újra vezetnem kell egyet, előjött a félelem
Mint már lehet említettem, bőven vannak a városban olyan BMW/Audi/Mercedes sofőrök, akik sportot űznek abból, hogy melyikük tud a legközelebb megállni a másik autós mögött tipikusan lejtős vasúti átjárónál, és lámpáknál, pont emiatt tartok tőle, hogy hátragurulok vagy 30-40 centit, és már neki is mentem mert olyan közel áll
A kérdésem megint: kinek a felelőssége, ha ez megtörténik?
"Szabályosan akkor közlekedsz, ha az út- és látási viszonyoknak megfelelően választod meg a sebességedet. "
Ez igaz, csak akkor ennyi erovel ejjel nem szabadna csak maximum 50-nel kozlekedni mindig, ami valljuk be nem eppen eletszeru...
"És ha a fa dőlt az útra, akkor majd a fa lesz a hibás?"
Azert a ketto nem ugyanaz. Nem mindegy hogy egy fa veletlen kidol, vagy valaki egy b..alfasz autoval kozlekedik es lerobban vele, aztan nem jelzi es nem vilagitja azt ki, nem teszi meg a szukseges eloirasokat a biztonsagert. Ne keverjuk a kettot. Itt az autosnak is elegge ott a felelossege, megha 50-nel is kozlekedik az ember neked a sotetben.
Pedig jogilag pont ugyanaz a kettő.
Kérdező, meg lett válaszolva a kérdésed: te leszel a hibás.
"A kérdésem megint: kinek a felelőssége, ha ez megtörténik?"
Írtuk már, egyértelműen te vagy a hibás. Nem szabad egy centit sem visszagurulj.
Kérdező, én válszolok Neked!
A Te hibád lesz, hiszen Te gurultál bele.
Mi a különbség dizeles és benzines autóval való elidulas, pláne 15 év vezetesi gyakorlat után.... mind a kettővel ellehet normálisan indulni.....
Már megbocsáss, kérdező, de ki más lenne a hibás? Az emelkedő? Vagy a benzinmotor? Mert ezeket soroltad a hátragurulásod okaiként.
Én, benzinmotoros autóval sem hátrafelé indulok előre. Azon is van kézifék, tengelykapcsoló- és gázpedál.
Ez utóbbival nem megbántani akarlak. Valóban, a kétféle motoros autóval, másképp lehet ilyenkor elindulni, vagy, például, más fokozatban lehet jobbra bekanyarodni, stb. De, az adott jármű vezetésére neked kell képesnek lenni, nem a környezetednek kell helyet adni, hogy hibázhass. Példálózva: ha elütsz valakit, akkor azzal védekezel, hogy te fékrásegítős autóhoz vagy szokva, ez nem olyan; az pedig, ilyen pedálnyomásra, rég megállt volna? Vagy balra, nagyívben kanyarodáskor elkuglizod az átellenes járda szélén állókat, mert te kisebb fordulókörös autóhoz vagy szokva?
És, megbocsáss, de fogalomzavaros dolog, álló autóknál, követési távolságról írni. A KRESZ, a követési távolság fogalmát, csak haladó járműveknél értelmezi. Jogszabály alkalmazó, azaz rendőr, vagy biztosító társaság nem alkothat más szabályt. → [link]
Te leszel a hibás.
Ha még szokatlan a benzines, használd a kéziféket.
Ha meg tényleg teljesen rád állnak 10 cm-re, nem tudsz visszagurulni, mert azonnal megfog a másik :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!