Az autó szigetelőnek vagy vezetőnek minősül?
Vezetőnek, hisz fémváza van.
De Faraday-kalitkaként működik, tehát a külső felületén fogja vezetni az áramot, tehát megvéd.
Ez a példa is rávilágít arra, hogy anno miért mondták, hogy a Trabant nem autó... a Trabant karosszéria nem fém, anno azt javasolták, hogy viharban ki kell szállni a Trabantból és biztonságos helyre vonulni.
Igaz erre egyetlen gyakorlati példát sem láttam.
Régen valóban annyi volt olvasható a szakirodalomban, hogy a műanyag karosszériájú kocsik növelik a villámcsapási veszélyt.
Később finomodott, hogy azok a műanyag karosszériájúak, amelyeknél a tető kerete fém és ez össze van kötve a jármű többi fém részével, mint a Trabant, azok biztonságosak.
Ettől még bőven lehet benne bajod, mert a kerekek szigetelők, és ha a villám úgy gondolja, hogy pont a tank van a legközelebb a földhöz, és ott óhajt átütni a földbe, akkor tud még csúnyát csinálni, de még ilyenkor is van pár másodperced kiszállni a autóból.
De akár a karosszéria vékony acéllemezei is (a többtízezer ampernek az 1 mm vákony) áthevülhetnek annyira, hogy valami meggyullad az autóban:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!