Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » A deutschlandsbergi autóbusz-b...

A deutschlandsbergi autóbusz-balesetnél a sofőr miért nem "tolta össze" inkább az autókat?

Figyelt kérdés

Nem okoskodni szeretnék,csupán kérdezem.

Tudom,hogy utólag mindent könnyű, de a veronai buszbaleset után elolvastam ezt az esetet is, és felmerült bennem a kérdés.


"A tragédia egy meredek lejtőn, a hegyről a völgybe vezető kanyargós, alsórendű úton történt.(...) az autóbusz sebességváltóját a sofőr üresbe tette, ami hatalmas hiba volt. Mivel a motorfék nem segített a lassításban, így a vezető csak a lábféket (esetleg retardert) használhatta a fékezéshez (...) Mivel a jármű gyors ütemben kezdett gyorsulni, ezért a sofőr megpróbálta sebességbe tenni az autóbuszt, ezt azonban még két kézzel sem sikerült elérnie. A fékrendszer nem működött (...) A vezető nem tehetett mást, elkezdte sorra előzni az előtte haladó autókat, mintegy 100 km/h-ra gyorsulva. Két kanyart még sikerült bevennie, de a harmadikban a busz megfordult saját tengelye körül és hossztengelye mentén átfordulva kezdett legurulni a domboldalon, majd nagyjából 15 métert zuhant"


Persze az nem derül ki,hogy milyen sebességnél érte utol azokat az autókat, 100-al lehet,hogy én sem romboltam volna beléjük, de ha még 2 kanyart betudott venni,akkor csak nem ment 100-al, mert egy 12%-os lejtőn még egy autóval is necces így bevenni,nemhogy busszal.

Nyilván úgyis meghaltak volna emberek, csak valahogy mégis úgy tűnik,hogy más lett volna a történet kimenetele, és én úgy gondolom,hogy a saját utasaimat próbálom menteni, főleg ha tudom,hogy azok többsége diák.Meg persze magamat is, hisz tudhatta,hogy ez akár az ő életébe is belekerülhet.

Ha az autók között meg volt másik autóbusz is, vagy nagyobb jármű az talán meg is foghatta volna a féktelenül haladó buszt, vagy egy ütközésnél is lassulhatott volna annyit,hogy talán sebességbe tudja tenni.

De mint írtam, ha 100-al haladt akkor nyilván nem pálya.

Nem az a kérdés,hogy miért nem úgy cselekedett,ahogy én leírtam.

A kérdés az,hogy jobb kimenetele is lehetett volna e a történetnek, ha mást választ a sofőr, miután nem tudja megfékezni a buszt?


2017. jan. 27. 11:58
 1/9 anonim ***** válasza:

Ezt már nem tudjuk meg.

Lehet, sokkal rosszabb lett volna, mert még pár autóst is megöl...

2017. jan. 27. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Igen, meg mondjuk az ő ötlete sem volt feltétlen rossz, mert gondolom leakart száguldozni, és a lejtő alján meg megállásig gurulni, így pedig több esély lett volna arra,hogy senki se haljon meg.
2017. jan. 27. 12:30
 3/9 anonim ***** válasza:
70%
Egy százzal menő busznak akkora energiája van,hogy letarolt útról lelökött volna vagy 4-5 autót és akkor is lett volna rengeteg halott.És valószínűleg akkor is a szakadékba esik a busz a végén. Szóval nem jó megoldás.Lejtőn elromlott fékkel jobbra balra lejtő, sok okosat nem lehet tenni.
2017. jan. 28. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Lehet, hogy úgy lett volna jó, de szerintem nagyobb lett volna az esélye, hogy az ütközéstől keresztbe forduló autó a busz elejét is félrefordítja, és azonnal elszáll.
2017. jan. 28. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
47%

Számos "milett volna ha" merül fel egy balesetet követően.


Milett volna,ha a veronai buszbalesetben minden menekülő kirángat egy másikat is,nempedig fejvesztve menti a saját bőrét?

2017. jan. 28. 17:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Az hogyan lehet hogy nem lehetett visszarakni sebességbe? Váltóhiba?

Üresbevágni néha lejtőn még nem olyan extrém dolog.

Amúgy ha meg nekimegy az autosoknak akkor azokkal egyutt zuhant volna le, es kg tobb embernek nyekk :(

2017. jan. 29. 03:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
52%

Üresbe váltani lejtőn EGYÁLTALÁN NEM HELYÉNVALÓ dolog. B kategóriánál is tanítják, hogy szigorúan csak sebességben hagyva gurulj, akár egyet vissza, hogy jobban fogjon, mert a motor hosszú ideig bírja az 5 ezres fordulatot (teherautónál, busznál természetesen alacsonyabbat), de az üzemi fék még a szgk esetében is percek alatt elmelegszik.

Tefunál és busznál tehát fokozottan igaz, hogy nem vesszük ki üresbe lejtőn. Az megint más kérdés, hogy miért nem tudta visszatenni sebességbe. Ha a sűrített levegő fogyott el, akkor ennek hatására be kellett volna fognia a kéziféknek (nehézgépkocsinál ez így működik).

Szóval motorfék, üzemi fék, kézifék, biztonsági fék és retarder is van, tehát akkor is megállítható nagyjából a gép, ha ezek közül bármelyiknek kampec.

De pl ha nem veszi ki üresbe, akkor ha az üzemi fék, biztonsági fék, kézifék és retarder IS elfüstől, akkor a sebességben levő gép túlpörög, a motor szépen szétszakad és beáll a hajtott kerék.

Szóval elég cifra a sztori, na...

2017. jan. 29. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Szerencsére még nem volt benne részem, de a környékünkön van egy 20%-os lejtő, és az utóbbi időben 2 autó is az út végén található patakmederben landolt.

Az egyik sofőr azt nyilatkozta,hogy üresben gurult le, és amikor próbálta sebességbe tenni a váltót, akkor az gyakorlatilag szétrobbant, így kéziféket húzott az utca végén ami által megpördült, és így repült az árokba.

2017. jan. 29. 12:51
 9/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert a sok analfabéta gondolom ment lefelé 80-al aztán nyomkodta volna be 1-2 -be a váltót,és nem ment neki. Mert ilyenkor a sebességhez megfelelő magasabb fokozatot kell tenni,pl 3-4 -est és amikor az már lassít, akkor tenni alacsonyabbat. Így is látni sok okost ,aki megy lefelé a több km -es hosszú lejtőn és a féklámpa meg világít folyamatosan végig neki, mert azon állva gurul lefelé. Oké, ha motorfékhiányos régi automata akkor megértem,bár annak eleve jobb fékjei vannak mint az alaptípus,de kéziváltósok is ezt játsszák.
2017. jan. 29. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!