Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nincsen a buszokban...

Miért nincsen a buszokban olyan számítógép hogy balesetveszély esetén be tudjon avatkozni és megelőzni azt hogy tragédia legyen?

Figyelt kérdés
2017. jan. 21. 22:17
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Mert van ilyen számítógép?

Akkor nem is lenne baleset.

2017. jan. 21. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 Donald J. Trump ***** válasza:
80%

S mit csinálna ez a számítógép? Nekiáll frissíteni előzés közben, majd újraindul?

Buszra nem véletlenül szükséges komolyabb járművezetői engedély: gyakorlatilag 5-10x kissebb az esélye, hogy buszbalesetben haljon meg valaki, minthogy személyautóban. Az egyik - ha nem a legbiztonságosabb közúti közlekedési eszköz. Persze ijesztő, hogy 3-4 évente akad egy nagyobb baleset, de kerékpáron, személyautóban és tán még teherautóban is sokkalta többen vesztik életüket (s sajnos gyalogos is).

2017. jan. 21. 22:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
91%
Azért nincs, mert jelenleg ezt a technológiát még csak személyautók ön és teherautókon tesztelik, erre kijelölt útszakaszokon, de már forgalomban. Néhány éven belül már szériaérett lehet akár buszokra is, de nyilván rettentő drága lesz eleinte és csak akkor terjed máj el igazán, ha kötelezővé teszik vagy anyagilag támogatják az államok a használatát. Megjegyzem, egy műszaki hibából eredő balesetet nem biztos, hogy jól kezelne számitógép, ha az adott hibára nincs felkészítve. Értsd: hiába látta volna, hogy jön az oszlop, ha a defektet nem érzékeli a rendszer. (Viszont az "elalvó buszsofőr" forgatókönyv esetén segített volna egy ilyen rendszer.)
2017. jan. 21. 22:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

A Veronánál tragikus végű balesetet szenvedett busz Setra márkájú volt, német gyártás. Például a Setra S 515 HD a távolsági buszok arisztokratája, fölszerelve mindenféle biztonságtechnikai megoldásokkal. Többek között: adaptív sebességtartó automatika (ART), ABA2 automatikus fékasszisztens, figyelem asszisztens (ATAS) ami a sofőr éberségét vizsgálja, blokkolásgátló (ABS), kipörgésgátló (ASR), elektronikus menetstabilizátor (ESP), sávelhagyás figyelmeztető (SPA), speciális frontoldali ütközésvédelmi rendszer (FCG) folyamatos fékezésszabályzó (DBL, gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer, esőérzékelő szenzor, öntisztító tolatókamera.


Ez a magyar magánfuvarozó nem ezt a típust üzemeltette, hanem egy régi típusú Setrát. (majdnem mint egy Skoda MB1000-es)

2017. jan. 22. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Imadom ezeket a vilagmegvalto kerdeseket minden baleset utan amit lead a media...
2017. jan. 22. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

+ #4-hez:


Időközben közzétették a típusát: egy Setra 317 GT-HD volt, amit a németek már 14 éve nem gyártanak.

Több hozzáfűznivalóm nincs ....

2017. jan. 22. 11:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

4!

Amit írtál nekem csak pár dolog ismerős.

sebességtartó automatika.. az amelyik pl 90 km / ó sebességnél jgyorsabban nem tud menni??

Elalvással kapcsolatos jelzés.

2017. jan. 22. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Mert még nem tart ott a technológia. Sajnos balesetek előfordulnak, és nem mindig lehet megakadályozni őket. Az, hogy egy régebbi Setra busz volt, az még nem jelenti azt, hogy balesetet kell szenvednie. Én egy 25 éves Neoplannal a mai napig átszelem Európát, eddig nem volt vele baleset, műszakilag pedig nincs gond vele.
2017. jan. 22. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim válasza:
Majd egyszer, mikor megcsinálják ezt a számítógépet, mikor az összes régi buszt visszavonják és mikor lesz annyi pénze a cégeknek vagy az államnak.
2017. jan. 25. 06:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!