Kell ilyen esetben cserélni mind a 4 gumit?
Második éven van fenn egy szett téligumi, viszont az egyik defektes lett és sajna nem is javítható, mert közel 3cm hosszú vágás keletkezett rajta.
Ha veszek egy teljesen ugyanolyan gumit mint ami volt akkor lehet biztonságosan használni a másik 3 egy évvel idősebb gumival?
Illetve a másik 3 gumi valamennyivel kopottabb lenne mint az új, tehát minimálisan különbözne a méret elvileg. Ezt futómű még tolerálná?
( Mazda 6 Sedan, 2011 )
Akkor egy új lesz, nem szerettem volna kukázni a három másik gumit ha nem muszáj.
Köszi.
Már pár mm átmérő különbség is észrevehező, ha fékezel, vagy ha hajtott keréken van.
Az egy tengelyen lévőket cseréld ki. másik 2 maradhat.
Azonos típusú gumikkal is jártam úgy, hogy a pótkerék öregebb volt, az előző garnitúra legkevésbé kopott darabja került rá, és defekt után kicserélve érezhetően félrehúzott az autó gyorsításra vagy lassításra.
Vegyél csak egy új gumit, azt tedd hátra, elöl(a hajtott tengelyen) maradjon két egyforma régi..
Észre sem fogod venni. Ha lehet ugyanazt a márkát, ugyanazt a mintázatot vedd.
A futómű azért sem veszi észre,(meg te sem) mert gyakran előfordul, hogy az egyik kerék laposabb, mint a másik, és fel sem tűnik...
úgyhogy elég egy új gumi.
Egy rendes autón HATUL a hajtott tengely.
Ne foglalkozz a par mm eltéréssel, a difid ledolgozza!
Esetleg az abs,asc,asr,stb. Jelezhet hibát, de ilyenről nem hallottam, hogy nem tanul utana ha par mm eltérés van!
Inkább a kerdes ha elkopik a 3db. Mi lesz a 4. Gumival, max potkereknek es utana veszel 4egyformát....
Ha nagyon egy gumit akarnék csak venni, akkor kizárólag a nem hajtott tengely (tehát összkerékhajtásnál nem működik) egyikeként tenném fel. Természetesen a tönkrement gumi párja mellé, ami, ha hajtott tengelyen van, át kell kerüljön a nem hajtottra.
(mert a szabadon futó kereket nem zavarja, ha a párja többet vagy kevesebbet fordul ugyanazon megtett távon)
De magam ahogy mondta más is, a párjával együtt selejtezném, és az adott tengelyre párban kerülne új gumiabroncs: azonos korú, márkájú, stb. gumik tapadása, gördülése, esetleges differenciálműre gyakorolt hatása szimmetrikusabb lesz, mint egy új(abb) és egy 3 éves, kopottabb, kisebb átmérőjűé. márpedig, ha azt érzékelni lehet, hogyha egyetlen kerekem nyomása alacsonyabb, mint a többi 3-é, akkor nyilván az átmérőkülönbség is érzékelhető. Érzékelés=valami nem olyan, mint kellene vagy ahogy meg van szokva.
Csak egyet vettem, mikor feleségem kocsiján egy év után tönkrement defekt után az egyik oldalfala.
Nem hajtott tengelyre tetettem, semmi probléma sincs vele.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!