most tanulok vezetni, második alkalmon vagyok túl, és hát kicsit erősnek érzem semmilyen gyakorlás nem volt vagy kocsi megszokása, úgy kezdtük az oktatóval mentünk egy utca hosszt megfordultunk és gyerünk be a városi forgalomba, és persze úgy hogy soha nem vezettem kocsit.
az a vicc hogy most második alkalommal kezdett kötekedni a kormányzásommal hogy semmire való nem jól csinálom nem jól szedem alá, amikor elsőnek bevitt a városba akkor meg egy szót se szólt hogy csinálom, de most ideg bajosabb is volt valamiért vén csávókám, szóval az lenne a kérdésem van e olyan oldal vagy akármilyen leírás ahol leírják a vezetés technikáját részletesebben, volt kresszen vezetés elmélet de még se olyan, tükörben figyelés mikor hol, kereszteződés meg közelítése stb, és mielőtt valaki kötözködne rákerestem neten de nem találok érdemlegeset.
Erre nem fogsz találni semmiféle programot, sőt leírást se nagyon, de egy szöveges útmutató nem is segít, az autót megszokni, az autókezelést megtanulni csak sok gyakorlással lehet.
Annak viszont elejét kellene venned, hogy az oktató rád szálljon, neki az a feladata, hogy megtanítsa az alapokat, nem az ok nélküli cseszegetés.
Nyugodtan mondd meg neki, hogy segítséget vársz tőle, nem cseszegetést, tudod te, hogy nem megy még a vezetés, de tőle elvárod, hogy segítsen a tanulásban, s ha erre nem hajlandó, keresel másik oktatót, az ugyanis nem segítség, ha kijelenti, hogy a feladat végrehajtása rossz, előbb illene elmondani azt is, hogy mire kell oda figyelni
Pl egy kanyarodáshoz adni néhány támpontot, hogy szerencsétlen tanuló ne kezdje céltalanul tekergetni a kormányt - még a támpontok ismeretében is jónéhány óra gyakorlás kell ahhoz, amíg elfogadhatóan tud majd kanyarodni.
Az nem gond, ha az oktató szigorú, de csak azt van joga számon kérni, amit már megmutatott, elmagyarázta a végrehajtás menetét.
"Alapból, nem rutinpályán kéne kezdeni a gyakorlatot?" - miután a rutinvizsga megszűnt, a manőverezési feladatokat (parkolások) is városi forgalomban kell bemutatni, sok oktató nem megy rutinpályára a tanulóval, ami alapvetően még nem hiba, de azzal az oktatónak kell tisztában lenni, hogy a tanulója az adott szinten milyen gyakorlatokat képes elfogadhatóan megcsinálni.
Egy gyér forgalmú helyen lehet gyakorolni az elindulást, egyenesen haladást, jobbra, balra kanyarodásokat, s közben természetesen az autókezelés is alakul.
Még előnye is van annak, ha a tanuló már kezdetektől hangolódik arra, hogy körülötte mások is közlekednek.
Ebben az időszakban még nincs követelmény a tanuló felé, de addig nem lépnek tovább, amíg nem tudja olyan szinten az alapokat, hogy forgalmasabb helyre is be lehessen vinni.
A hiba ott lehetett, hogy idő előtt vitte be a kérdezőt az oktatója olyan forgalomba, amit még nem képes kezelni, ráadásul olyant kér tőle számon, amit meg sem tanított neki, illetve nem adott elég időt a gyakorlásra.
Nem ritka eset, hogy jogosítvánnyal rendelkező sem tud kanyarodni, mert az oktatója nem mutatta meg az lapokat, ráhagyta, hogy jól van az úgy, s az illető a saját ösztöneire hagyatkozva "kanyargott", levizsgázott, s jogosítvánnyal a zsebében is sokszor szabálytalanul kanyarodik.
Figyeltétek, már, hogy a jobbra kanyarodók közül milyen sokan kanyarodnak rá a bal oldalra?
Későn kezd kanyarodni, nem várja meg, amíg az autó jobb széle visszaér a szegély mellé, az úttest közepére kanyarodva, az autó átlóg a felezőn, s onnan mászik vissza a sávjába.
A balra kanyarodás sokkal nehezebb, mint jobbra kis ívben kanyarodni.
Nagyobb távolságon kell tartani a helyes ívet, s egy nagyobb kereszteződésnél könnyen el is lehet tévedni - nem veszélytelen, illene tanítani, segíteni a tanulót.
Meg kell ugye nézni, hová kell érkezni, de egy nagy kereszteződésben nem ártana még valami plusz támpont sem... ha a szélső sáv lesz a cél, ez a plusz támpont lehet a gyalogosok lámpájának az oszlopa (ívben az oszlop irányába, szegély mellé érkezni)
Leírásokból azonban ez nem gyakorolható csak ha az oktató mutat sok apróságot.
Van pl. olyan eset, amikor a balra kanyarodás jobbra kanyarral kezdődik: "kajla" kereszteződésben, ahol elsőbbségadás tábla van, megtörténhet, hogy az elsőbbséget csak úgy lehet biztosítani, ha jobbra húzódva félre áll a jármű, s ott várja a balra kanyarodás lehetőségét (gyakorlatban megmutatva egyszerű, érthető)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!