Miért nem engedték ezt a fajta megoldást miközben egy másik veszélyes manővert engedélyeztek?
Mi egy külterületen élő kis közösség vagyunk. Jelentősebb főút illetve vasútvonal nem vezet át itt, jóformán semmi sem, minden szemszögből kieső terület ez. Egyetlen egy dolog van ami itt át fut, az pedig a 4,5 éve átadadott M43 autópálya.
Ebből kifolyólag tömegközlekedési lehetőség is csoda, hogy van, de persze ez sem jól megoldott. Ősidők óta jár le egy busz hétköznapokon 3x, de ez inkább iskolabusz, de jófrmán a menetrendje semmihez sem igazodik, nem lehet vele bejárni. Péntek du. meg hétfő reggel egyáltalán nem jár, ami mégjobban megnehezíti a dolgokat. Az útvonala is elfogadhatatlan, Algyőre megy kerülő útvonalon és ráadásul ott a Szegedre való bejutáshoz még át is kell szállni egy másik buszra is.
Azonban az autópálya átadása óta jár busz Szeged és Maroslele között azonban mivel ezen a területen teljes egészében a busznak az útvonala autópályát érint ezért nem lehet buszmegállót létesíteni a hagyományos módszerrrel (tábla az útszélére, ,,extra" esetben buszöböl) és így a legközelebbi megállóhely 10 km-re található amit kerékpárral megközelíteni kivitelezhetetlen, autóval meg nincs értelme, mert az utazási költség így már ugyanannyiban van mintha egyből bemennénk Szegedre.
Az autópályára felhajtó van a környéken, a busz le is tudna hajtani majd vissza csupán azzal a nevetséges indokkal utasította a DAKK Zrt. a kért buszmegállót, mert az autópálya mellett lévő területen nincsen hely ahol a busz megtudna fordulni. Több vélemény is arról szól, hogy egy önkormányzat által birtokolt területen tolatva megtudna fordulni, de az szabvány ellenes, nem biztonságos besorolást kapott és csak a több milliós buszfordulót fogadnák el, amihez persze itt nincsen elég potenciális utas akiért megérné ilyet felépíteni.
Kérdésem viszont:
Az előbb említett ősrégi buszjáratnak ezzel szemben pedig engedték, hogy egy útjavítás alatt lévő országos főúton bekanyarodjon balra ami mind2 irányból a forgalmat korlátozza. Pontos helyszíne ennek Algyőnél van a 47-es főúton, ahol azért igencsak nagy a forgalom és mit írtam jelenleg útfelújítás van, 2x2 sávos út 1x1-re lett ,,összenyomva", de ha kész is lesz, akkor is jobb oldalról a belső sávot, balról pedig 2 sávon kell ,,átvágtatnia" a busznak. Ez balesetveszélyesebb mint az, hogy egy semmi közepén lévő udvarban megforduljon egy busz.
Mégis mire fel ez a szemétség? Miért nem kaphatunk olyan buszjáratot ami esetleg használható is lenne?
Egy kis ábra az érzékeltetéshez:
A messzebb lévő faluban lakóknak jár közvetlen, használható buszjárat is aminek már jogilag semmi köze sincs a városhoz, azoknak pedig akik félig meddig szegediek, közelebb is laknak, jár is arra busz, nem jár a közvetlen járat, ki van szúrva a szemük egy szarral, ami miatt kocsival kell bejárni.
Milyen dolog ez?
,,Péntek du. meg hétfő reggel" helyesen:
Péntek du. meg hétfő reggel között
Vannak különféle közlekedési szabályok, részben a KRESZ, részben a buszvállalatok előírásai. Ezek alapjában véve arra szolgálnak, hogy biztonságosabb legyen a közlekedés.
Most attól függetlenül, hogy egyes szabályok sértik egyes emberek érdekeit, még be kell tartani az adott szabályokat a buszvállalatoknak is.
Mindenre van persze megoldás, csak pénzbe kerül, mint itt a többmilliós buszforduló.
Azt nem lehet elvárni semelyik cégtől vagy önkormányzattól, hogy minden egyes ember igényei szerint csináljon egy buszmegállót.
Ha viszont mégis vagytok elég sokan, akiket érint a dolog, akkor csak beadványkészítés és asztalverés kérdése, és találni fognak valami megoldást. Ehhez kell egy (pár) ember, aki szervez és utazik és ordítozik, meg sok olyan, aki aláír, támogat.
Már megint ugyanaz az ügy. Nem tudjuk innen megoldani. Helyben, a településrész lakóival összefogva kell ezt megoldani. Ha a gyakorin panaszkodsz, nem fog változni semmi.
Autópályán buszmegállót létesíteni nyilván őrültség, pihenőhely-szerűen lehetséges csak, de az meg valószínűleg drágább, mint egy buszforduló.
Továbbra is azt javaslom, dobjatok össze egy falubuszra és oldjátok meg azzal a bejáráat vagy ráhordást.
Most te ezt komolyan gondolod?
Mármint egy balra kanyarodást hasonlítasz egy Y megforduláshoz? Nem véletlenül nem érted a többit sem.
Ha egyből a lehajtónál lenne megálló és buszforduló is, akkor is szerintem bőven 8-10 perc menetidő növekedés lenne, amit pedig, teljesen logikusan, nem fognak bevállalni heti 3 emberért. Ezt hívják tömegközlekedésnek, és van az egyéni közlekedés, ami megint más tészta, szerintem a nevéből egyértelmű mikor mit érdemes és lehet használni
Te szenvedtél valami Algyő környéki buszjáraton múlt héten is nem?
6!
Teszek a buszra, vettem egy kocsit, üzemanyagárban majdnem annyiban vagyok mint egy buszjegy és így akkor megyek és oda ahova akarok.
Tőlem megszüntethetik a helybe kijáró buszt is és ezt a pályás járatot is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!