Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Melyik lábaddal fékezel?

Melyik lábaddal fékezel?

Figyelt kérdés
Természetesen a kérdés azokra vonatkozik akik automata váltós autót vezetnek. Az jutott eszembe, ha nekem olyan autóm lenne én valószínűleg bal lábbal fékeznék. És kíváncsi vagyok a többi ember hogy csinálja vagy mi erről a véleménye.
2015. aug. 22. 07:02
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

Ugyanúgy úgy jobb lábbal fékezem.

Egy jármű (vagyis munkagép) van amit bal lábbal fékezek, az pedig a targonca.

2015. aug. 22. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Automata váltós kocsinál is úgy kezeled a fék és gáz pedálokat, mint a manuálison. Mivel nincs kuplung, ezért a bal lábad félrerakod.
2015. aug. 22. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
Ez csak javallat vagy erősen ajánlják biztonsági okok miatt?
2015. aug. 22. 07:22
 4/10 anonim ***** válasza:
100%

Eleve olyan a pedálrend, hogy kényelmesebb a jobbal nyomni a gázt és a féket is. Ráadásul e pedálrend miatt van némi rizikója annak, hogy egy pillanatra összeakad a lábad egyes modellekben.


Ezen kívül egy butább automataváltós kocsi simán fékez és húz is egyszerre, ha mindkét pedált nyomod, növelve a fékutat. És még azt is add hozzá, hogy adott esetben manuális kocsiba átülve borzasztó nehéz lesz eltalálni ballal a fékpedált, ha már a bal lábbal fékezéshez vagy szokva.


A fentieket viszonylag rövid, ám sok típust érintő sofőrszolgálatos tapasztalataim alapján írtam.

2015. aug. 22. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
100%

Természetesen a jobbal.


Ez abszolut biztonságilag is így ajánlott, mivel vészfékezésnél az erőhatások ELŐRE lökik a testedet. Tehát ha bal lábba lfékeznél és a jobb lábad csak le akarnád emelni a gázról (nyilván, hiszen lassulni akarsz) akkor előfordulhat, hogy "beleesetel" a fékbe és a gázba egyszerre. Ilyenkor értelem szerűen romlik a fékút (sőt...).


Ezért nem biztonságos ballal fékezni.

2015. aug. 22. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
66%
Szörnyű még belegondolni is hogy ilyen sofőrökkel is találkozhat az ember a közúton.
2015. aug. 22. 09:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
100%
Én legalább 20 éve automata váltós autókkal járok, de ez a kérdés soha nem merült fel bennem! Azt kell megjegyezni, a bal lábat félre kell tenni, és csak a jobb lábra van szükség!!!
2015. aug. 22. 10:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

Mivel kb 3 automata váltos kocsim volt igen sok évig eléggé autentikus választ kaphatsz tőlem :D


Csakis bal lábbal fékeztem és csak előnyét láttam ennek. Egyrészt miért lógassam kihasználattlanúl az egyik lábamat, ha használhatom is? Másrészt a fékutat reakcióidőt nagyon is lerövidíti hogy ha olyan a szitu pl nyomulás van ,akkor állandó fékkészenlétben volt a bal lábam a fékpedálon feküdt csak nem nyomtam! Azonnal késlekedés nélkül tudtam reagálni.


Ja és nem véletlenül 2-3 x nagyobb a fékpedál felülete az automata kocsikban! Éppen azért hogy ballal vagy akár két lábbal is tudj fékezni egyszerre.


Nem tudom ki hogy fejlődött agyilag de fél perc alatt átállok jobblábas fékezésre ha átülök egy kézi váltósba,semmi gondot nem okozott . A fék amúgy erősebb a motorhajtásnál, vagyis a hidraulikus erőátvitel eltereli az erőt az olajkavargatásba ,bárki kipróbálhatja ha az elektronika nem is tiltja le a gázadást ,mert régebbi a kocsi,de nem tud elindulni miközben nyomja a féket és a gázt egyszerre. Pl gyorsulásnál is ezt szokták alkalmazni automatánál,egyszerre gáz -fék ,motor felpörget sebességben miközben áll a kocsi, fék felenged, kocsi kilő...

2015. aug. 22. 13:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

8-as te sem vagy semmi, hogy a bal lábad a fékpedálon pihenteted, na mindegy, nem az én dolgom

Egyébként én is csak jobb lábbal szoktam fékezni, egyszerűen igy a legkényelmesebb és a leghatásosabb. Egy esetben nyomom ballal a féket: emelkedőn kell elindulni, bal láb fék, jobb láb gáz, hogy ne guruljak hátra. Egyéb helyzetekben a bal lábad szépen pihenteted.

2015. aug. 22. 21:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Félreértés. nem pihentetem rajta mert akkor lenyomódna és égne a féklámpa ,csak felette tartom hogy éppen hozzáér ,de nem nyomom le. Így azonnali fékezést tudok végrehajtani bármikor és utána azonnali kigyorsítást. Ez nem folyamatos csak ha városi zegzugolás, pályás nyomulás van és reakcióidő csökkentésre van szükség. Ebből is kiderül hogy nem nagypapisan vezetek általában :D De ha átváltok nyugalmas módba akkor nincs felette a lábam,de akkor is ballal fékezek .
2015. aug. 22. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!