Melyik lábaddal fékezel?





Ugyanúgy úgy jobb lábbal fékezem.
Egy jármű (vagyis munkagép) van amit bal lábbal fékezek, az pedig a targonca.










Eleve olyan a pedálrend, hogy kényelmesebb a jobbal nyomni a gázt és a féket is. Ráadásul e pedálrend miatt van némi rizikója annak, hogy egy pillanatra összeakad a lábad egyes modellekben.
Ezen kívül egy butább automataváltós kocsi simán fékez és húz is egyszerre, ha mindkét pedált nyomod, növelve a fékutat. És még azt is add hozzá, hogy adott esetben manuális kocsiba átülve borzasztó nehéz lesz eltalálni ballal a fékpedált, ha már a bal lábbal fékezéshez vagy szokva.
A fentieket viszonylag rövid, ám sok típust érintő sofőrszolgálatos tapasztalataim alapján írtam.





Természetesen a jobbal.
Ez abszolut biztonságilag is így ajánlott, mivel vészfékezésnél az erőhatások ELŐRE lökik a testedet. Tehát ha bal lábba lfékeznél és a jobb lábad csak le akarnád emelni a gázról (nyilván, hiszen lassulni akarsz) akkor előfordulhat, hogy "beleesetel" a fékbe és a gázba egyszerre. Ilyenkor értelem szerűen romlik a fékút (sőt...).
Ezért nem biztonságos ballal fékezni.















Mivel kb 3 automata váltos kocsim volt igen sok évig eléggé autentikus választ kaphatsz tőlem :D
Csakis bal lábbal fékeztem és csak előnyét láttam ennek. Egyrészt miért lógassam kihasználattlanúl az egyik lábamat, ha használhatom is? Másrészt a fékutat reakcióidőt nagyon is lerövidíti hogy ha olyan a szitu pl nyomulás van ,akkor állandó fékkészenlétben volt a bal lábam a fékpedálon feküdt csak nem nyomtam! Azonnal késlekedés nélkül tudtam reagálni.
Ja és nem véletlenül 2-3 x nagyobb a fékpedál felülete az automata kocsikban! Éppen azért hogy ballal vagy akár két lábbal is tudj fékezni egyszerre.
Nem tudom ki hogy fejlődött agyilag de fél perc alatt átállok jobblábas fékezésre ha átülök egy kézi váltósba,semmi gondot nem okozott . A fék amúgy erősebb a motorhajtásnál, vagyis a hidraulikus erőátvitel eltereli az erőt az olajkavargatásba ,bárki kipróbálhatja ha az elektronika nem is tiltja le a gázadást ,mert régebbi a kocsi,de nem tud elindulni miközben nyomja a féket és a gázt egyszerre. Pl gyorsulásnál is ezt szokták alkalmazni automatánál,egyszerre gáz -fék ,motor felpörget sebességben miközben áll a kocsi, fék felenged, kocsi kilő...





8-as te sem vagy semmi, hogy a bal lábad a fékpedálon pihenteted, na mindegy, nem az én dolgom
Egyébként én is csak jobb lábbal szoktam fékezni, egyszerűen igy a legkényelmesebb és a leghatásosabb. Egy esetben nyomom ballal a féket: emelkedőn kell elindulni, bal láb fék, jobb láb gáz, hogy ne guruljak hátra. Egyéb helyzetekben a bal lábad szépen pihenteted.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!