A sok motorbaleset miatt, ugye nem feltétlen fognak már szigorítani az így is durva, szabályozás ellenére?
Nem gondolom, hogy a motorok teljesítményével volna a gond - sokkal inkább a motorosok képzésével. Valószínű, hogy a mostani képzési rendszerben pont a saját vezetési képességeid felmérésére nem tanítanak meg, de szerintem a veszélyes helyzetek kerülésére (pl. sorelőzés) sem tanítanak meg eléggé. Szóval szerintem jól jönne a szigorítás - és ez konkrétan a te érdekedet szolgálná, kérdező.
Persze ez nem az az ország, ahol a racionalitás számít. Majd ha bevágódik egy combosabb sportmotor egy óvodáscsoportba, majd szigorítanak.
Megjegyzem, a többi közlekedő sem figyel oda eléggé a motorosokra...
Megrögzött motoros vagyok, de autóval is közlekedem....
Motoron ülve, napi problémám, hogy nem vesznek észre! Elémvágnak, nem adnak elsőbbséget stb. Sokszor már úgy gondolom, hogy átlátszó vagyok, pedig a lámpám is világít folyamatosan ugye.
A másik kategória pedig a sértődöttek! Nem megetsz előre a lámpánál, mert Ő úgy gondolja, hogy ezzel visszatartod. Ha megelőzöd megy utánad, mintha versenyezni akarna, szóval egyszerűen botrány, ahogy a motorosokra tekintenek! Mintha ellenségek lennénk!
Tisztelet a kivételnek! A lehúzódásért pedig hálás köszönet jár!!
A sok motorbaleset annak is köszönhető hogy a sok ficsúr egyből 600-as vagy 1000-es gépet vesz a segge alá, nincs motoros előélete kisebb motorokon, nem tud motorozni és nagyon sok mindent amire egy 50-es vagy egy 125-ös megtanítja az embert fiatalon. Száguldozni egy 125-ös Aprilia-val is lehet mert a vége 170-180 km/h vagy egy 250-es RS-el ami már bőven 200 km/h felett megy, csak nem mindegy hogy van tapasztalat és meg is tud állni az ember vele meg nagyon sok veszélyhelyzetet elhárit mert tud motorozni, vagy beszarik veszélyhelyzetbe és vége az egésznek mert nincs felkészülve a dolgokra. Persze vannak kivételek, vannak normális emberek akik egyből 600-as vagy 1000-es gépet vesznek de normálisan közlekednek vele és kiismerik a motorjukat előbb, mielőtt odatekernének neki. Sajnos pár éve haverom előttem csapódott bele egy kamion pótkocsijába mert nem fért el mellette, a teste szétszakadt, a motor szarrá tört, ő volt a hibás, nem tudta felmérni a távot hogy elfog e férni a kamion mögött vagy sem, gyorsan ment, amikor már észlelhette hogy nem biztos hogy elfér, nem kezdett befelé huzódni hanem tartotta az ívet. Ha én ülök azon a motoron akkor elkezdek befelé huzódni és hiába a 201 km/h, akkor is elférek a kamion mögött és nem csapom magam szét a pótkocsin, de én 15 évet lehúztam 2T motorokon és csak mikor megértem az RSV4-re akkor vettem meg.
Véleményem szerint nem hülyeség az ha valamennyire leszabályoznák a motorokat vagy változtatnának az oktatási rendszeren, gyakorlati oktatáson.
Fokozatosság fontos, de leginkább csak az egy járműves balesetek megelőzéséhez. Minden máshoz a jelenleg nevetségesen egyszerű oktatást kéne gatyába rázni.
Gyakorlati része vicc, de az elmélet is gyenge. Hogyan lehet úgy elvégezni motoros képzést, hogy egy szóval sem említik az ellenkormányzást, tekintet fontosságát, hátsó fék használatát, stb.?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!