Rengeteg "félszemű" autót látok az utakon. Az sem szerencsés, ha a jobb oldala sötét a kocsinak, de ha a bal, az életveszélyes. Nem gondolnak erre, akik vezetik?
Vannak olyan "autók" amiknél kb fél napi meló kicserélni egy izzót.
Na ezeket kellene mind bezúzni, a gyártójukat meg megvonni az autógyártástól örökre.
Na meg akik istenítik ezeket a műanyag vackokat, csak mert megvették, és fizetik életük végéig rá a devizahitelt.
Az, hogy frontális ütközés lehet belőle. Látsz egy - igen egy - fényt szembe jönni. Az út széles, előzni kezdesz mondjuk egy biciklistát, motort, hiszen szemben is csak egy nyomon haladó jármű közeledik. De nem.
Nem véletlen az, hogy ilyen autóval a KRESZ szerint tilos közlekedni.
e) bal oldali első vagy hátsó helyzetjelző lámpája, kivéve, ha a jármű kivilágítása nem szükséges vagy az elromlott lámpa a távolsági fényszórót és a hátsó helyzetjelző ködlámpát kivéve más lámpával helyettesíthető.
(2) Az (1) bekezdésben említett hiba elhárításáig a járművel - a (3) bekezdésben említett esetet kivéve - közlekedni nem szabad.
A többség szarik rá.
Pl minden nap utolér az M1-esen egy szűke nő egy Antera-val, ki van égve hetek óta a tompítottja, de látszik rajta hogy tök homály a nő, nyomja amíg valakit utol nem ér, ha kimegy előle akkor kínlódva gyorsul fel szép lassan. És nem ő az egyetlen. autót kezelni tanítanak meg a jogosítvány szerzésnél (úgy-ahogy) de közlekedni, autót kezelni, karbantartani nem.
kérdező áruld már el mi az amiért egy kiégett izzó életveszélyes????mi az a közlekedési helyzet???
Utolérsz egy vörös fényt, s elkezded előzni. Harmincnál nyilván nem lesz baj, de országúton, pályán az a 40 méteres fénycsóva nem világítja meg időben.
Ugyan nem mentség, de sok mai autónál szét kell szedni a fél kocsit, hogy izzót cserélj. Soknál meg csak szervizben lehetséges, most akkor mi legyen? Mennyire életszerű az, hogy valaki szétszedi az autóját az út szélén, mondjuk sötétben vagy épp trélert hív, hogy vigyék a műhelybe izzót cserélni?
Nekem Hondám van, ki kell szedni az akksit ha a bal oldalon megy ki az égő, de akkor is az asszonnyal vetetem ki, mert az én kezem egyszerűen nem fér oda.
Nekem a vesszőparipám, hogy kellene egy szabvány - már úgyis annyi, de annyi marhasággal, szabállyal hülyítenek minket - bármilyen autón, bárki, max. egy db csavarhúzó segítségével max. 2 perc alatt izzót tudjon cserélni. Nem hiszem el, hogy technikailag ne lehetne megoldani.
A gyártók szándékosan lehetetlenítették el az izzók otthoni- utcai cseréjét. Mert ezzel is növelik a szervizeik bevételét. Nem is kötelező már az izzókészlet mert nincs értelme, úgy se tudod kicserélni.
A mai xenonos ledes lézerfényes kocsikba meg had ne mondjam mennyibe fáj egy csere..
Szóval nem várható el hogy ilyen autókban azonnal cserélgesse a tulaj az égőt ha az kiég. Persze van aki beleszarik,de azért azt tudni kell hogy már nem 5 perc tekergetés egy csere hanem komoly szakmunka célszerszámokkal amit nem lehet a főút mellett a sötétben elvégezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!