Miért ráz ennyire?
Azért, mert a kerék nem kerek, a sín meg nem egyenes. Ha a vonat túl nagyot fékez, a kerék megcsúszik, vas a vason súrlódik és egy darabon laposra kopik. Ezt a vasutasok úgy hívják, hogy meglaposodik a kerék. Nem nagy a kopás, de onnantól kezdve minden fordulatban üt egyet a kerék a laposodásnál. Ha több is van rajta, akkor többet.
Aztán a sín sem egyenes. Mivel a pályakarbantartás a MÁV-nál ismeretlen fogalom, ezért megsüllyed az alépítmény, torzul a sín. De ahol nem torzul, ott is vannak bajok: a törött sínt kivágják, újat hegesztenek a helyére, a varratoknál döccen a kerék, mert mikor hogy sikerül a hegesztés. Vagy nem is hegesztik, csak hevedereznek, akkor meg a hézagnál üt a kerék. Esetleg csak simán ki van verődve a sínfej valamiért, olyan, mintha kátyús lenne.
Ehhez jön még a kocsi futóművének pontatlansága. Sok kocsinak eleve nem valami színvonalas a futóműve, a futásjósága eléggé problémás. De még az eredeti színvonalat sem hozzák: fáradt, rugóerejüket vesztett rugók, csillapításra képtelen lengéscsillapítók, kiverődött bekötőpontok, görbe váz - a vagon meg kóvályog, mint részeg biciklista a bekötőúton.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!