At amerikai autók biztonságosabbak mint az európaiak? Elvileg azok merevebbek! Haver szerint egy Camaro vs BMW frontálisnál a bmws igencsak szívná a fogát utána!
És ha neki mész a falnak, nem szorulsz bele, és vághatnak ki a tűzoltók, mint egy sörös dobozból, hanem neki mész a falnak, és a kocsi olyan merev, hogy ki tudsz szállni, mintha egy acéldobozban ültél volna!
Ezt a haverom mondta, nem tudom igaz-e de szerinte tuti, hogy egy Camaroban elöbb fogsz megmenekülni mint egy 3 as BMWből!
Igaz ez? Azt mondja azokat az amcsi nagy dögöket acélból csinálták, nem sajnálták ki belőle a merevítést!
Csodás dolog az internet, itt van mindkettőé az NHTSA (az EuroNCAP amerikai megfelelője) vizsgálati módsserei szerint, több kameraállásból:
2012 Chevrolet Camaro törésteszt
http://www.youtube.com/watch?v=OrwBC93RuJs
2012 BMW 328i
http://www.youtube.com/watch?v=4fQez2CVe-s
Nagyon látványosak ezekkel a másodpercenként 1000 képet készítő kamerákkal. :)
Egyébként csak a frontális ütközésben tért el az eredményük, a BMW csak 4 csillagot kapott, a Camaro 5-öt. Borulásra és oldalütközésre egyformán 5-5 mindkét típusnak.
Régi kedvencem ez a videó:
http://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g
Mer' ugye a régi amerikai ótók, amikbe' még anyag vót, jaó maszívak vótak, nem törtek úgy, min' ezek a mai sz*rok.
A merev, kőkemény karosszéria - a tévhitekkel ellentétben - nem jó ütközésnél. Baromi meggyőző, hogy a sárvédő sem horpad, de az autó mozgási energiájának valahol le kell csökkennie. Ha tényleg kőkemény lenne az amerikai autók karosszériája, akkor igen rövid úton lassulnának 0-ra, a sofőr meg felkenődne a műszerfalra.
Ezért a tengerentúlon és itt, Európában is az a trend, hogy maga az utascella (az A és C oszlop közti, zárt szerkezet) merev, hogy az ütközés ereje ne csukja rá a bent ülőkre, ezt pedig könnyen deformálódó, energiaelnyelő zónák veszik körül.
Ezen a téren pedig nincs különbség a példaként említett Camaro és egy 3-as BMW (jelen esetben mondjuk az F30) között. Azonos elvek szerint épülnek fel, hellyel-közzel azonos anyagokból (nincs nagy különbség a felhasznált szerkezeti anyagok közt) és ugyanúgy 1.600-1.700 kg-os a saját tömegük, tehát ütközéskor nem fogja legyalulni a BMW-t a Camaro.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!