Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » At amerikai autók biztonságosa...

At amerikai autók biztonságosabbak mint az európaiak? Elvileg azok merevebbek! Haver szerint egy Camaro vs BMW frontálisnál a bmws igencsak szívná a fogát utána!

Figyelt kérdés

És ha neki mész a falnak, nem szorulsz bele, és vághatnak ki a tűzoltók, mint egy sörös dobozból, hanem neki mész a falnak, és a kocsi olyan merev, hogy ki tudsz szállni, mintha egy acéldobozban ültél volna!

Ezt a haverom mondta, nem tudom igaz-e de szerinte tuti, hogy egy Camaroban elöbb fogsz megmenekülni mint egy 3 as BMWből!


Igaz ez? Azt mondja azokat az amcsi nagy dögöket acélból csinálták, nem sajnálták ki belőle a merevítést!



2014. jan. 3. 22:09
 1/5 anonim ***** válasza:
A "puha" kasztni lényege, hogy elnyeli a becsapódás erejét. Csinálhatnák az egészet acélból; az autó egyben maradna, csak a benne üllők belső szervei kenődnének szét.
2014. jan. 3. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Egyébként a bmw szívná meg valóban, mert egy amerikai autó 2 tonna körül van. Lehet, hogy a camaro nincs annyi, de egy átlag amcsi autó van simán.. Ugye a fizikát egy bizonyos szint után már nem lehet felülírni.
2014. jan. 3. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

Csodás dolog az internet, itt van mindkettőé az NHTSA (az EuroNCAP amerikai megfelelője) vizsgálati módsserei szerint, több kameraállásból:


2012 Chevrolet Camaro törésteszt

http://www.youtube.com/watch?v=OrwBC93RuJs


2012 BMW 328i

http://www.youtube.com/watch?v=4fQez2CVe-s


Nagyon látványosak ezekkel a másodpercenként 1000 képet készítő kamerákkal. :)


Egyébként csak a frontális ütközésben tért el az eredményük, a BMW csak 4 csillagot kapott, a Camaro 5-öt. Borulásra és oldalütközésre egyformán 5-5 mindkét típusnak.

2014. jan. 3. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Régi kedvencem ez a videó:

http://www.youtube.com/watch?v=joMK1WZjP7g

Mer' ugye a régi amerikai ótók, amikbe' még anyag vót, jaó maszívak vótak, nem törtek úgy, min' ezek a mai sz*rok.

A merev, kőkemény karosszéria - a tévhitekkel ellentétben - nem jó ütközésnél. Baromi meggyőző, hogy a sárvédő sem horpad, de az autó mozgási energiájának valahol le kell csökkennie. Ha tényleg kőkemény lenne az amerikai autók karosszériája, akkor igen rövid úton lassulnának 0-ra, a sofőr meg felkenődne a műszerfalra.

Ezért a tengerentúlon és itt, Európában is az a trend, hogy maga az utascella (az A és C oszlop közti, zárt szerkezet) merev, hogy az ütközés ereje ne csukja rá a bent ülőkre, ezt pedig könnyen deformálódó, energiaelnyelő zónák veszik körül.

Ezen a téren pedig nincs különbség a példaként említett Camaro és egy 3-as BMW (jelen esetben mondjuk az F30) között. Azonos elvek szerint épülnek fel, hellyel-közzel azonos anyagokból (nincs nagy különbség a felhasznált szerkezeti anyagok közt) és ugyanúgy 1.600-1.700 kg-os a saját tömegük, tehát ütközéskor nem fogja legyalulni a BMW-t a Camaro.

2014. jan. 3. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
#4 - és mi a legjobb? Barényi Béla ötlete volt a gyűrődőzóna, övé volt az ehhez kapcsolódó szabadalom is - ugye akkor a Mercedes-Benznél dolgozott, ott pedig fontos volt a biztonság fejlesztése.
2014. jan. 3. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!