Ezek szerint ha én erre az útra rámegyek, akkor minden esetben én leszek a hibás még akkor is ha a másik 100al jön 50 helyett?
Szép napot!
Tegnap este történt egy balesetem amelyben már a felelősségem a helyszínen elismertem és már csak magamban keresem rá a válaszokat
I I Í J J
I I Í
I I J J
______________ I Í ____________
J
I Í
______________ I Í J ? ____________
Az alábbi ábrán megpróbáltam tehát próbáltam lerajzolni a helyszínt.Nem tudom mennyire kivehető ,de ez egy 4sávos akar lenni egy keresztező úttal. AZ I betű és J a 2 sáv az Í a felező.Én a 3 óránál érkező ALSÓBBRENDŰ útról érkeztem STOP táblával.A stopnál a telibe megállás bekövetkezett hiszen pont a j sávokban(6tól 12óra irányába haladók)érkezők zöld hullámát engedtem el.Aztán indulás...indulás előtt eg megerősítés egy mellettem ülő szintén vezetőtől,hogy jó.MEGJEGYZEM NEM MIATTA INDULTAM NEM HALLGATOK MÁSRA MÁR MEGINDULTAM MIKOR Ő IS MONDTA.
Aztán egyszer csak azt érzem,hogy oldalról valami belém és pörgök a 4sávoson.Nos mikor az autóm 90%ban már átért a másik 2sávba a (12től 6óra felé menő)a felező vonalnál egy másik autó elkapta az én autóm seggét csomagtartó környékén.A kiérkező rendőrök szerint én vagyok a hibás mert stop táblám volt.A másik autó sebességével ill egy esetleges mobiltelefonálással nem is foglalkoztak továbbá azzal sem,hogy fékezés sem történt.
Kérdéseim:
-Meddig álljak a stop táblánál?
Ez egy nagyváros forgalmas útján történ,ahol soha nincs olyan,hogy ne legyen forgalom a 4sávoson.Magyarán soha nincs olyan,hogy végignézek az útszakaszon és nincs rajta kocsi.
Tehát én a kresz szerint erre az útra ki sem léphetnék?Mert meg kell várjam,hogy tiszta legyen az útszakasz?De itt soha nem tiszta az útszakasz.
Illetve vannak még olyan dolgok,amelyeket az "okos" ismerőseim duruzsolnak folyamat a fülembe,hogy ne hagyjam magam és vizsgáltassam felül a dolgot.
Én már a felelősségemet elismertem.......nem hiszem,hogy bármi értelme lenne,de azért ide kiírom.
-Miért nem nézték a másik autós sebességét?
Veszek egy ferrárit 320al megyek a belvárosba belerongyolok valakibe az a valaki közli,h ő látott,de én 2Km-re voltam tőleés nem érti ,hogy értem ide ilyen gyorsan?
Ebben az esetben a rendőrséget nem fogja érdekelne,hogy én 320al jöttem és ha én 50el jövök akkor ott még egy nyugdíjascsoport is átsétál?
-Jobbratartási kötelezettség
A felezővonalon az autóm seggét kapta el...tehát nem én rongyoltam bele nem én hirtelen jöttem ki elé én már az úton voltam mikor belém jött.
-Nem volt féknyom ill tanúk szerint ez az autó inkább gyorsult mint lassult,tehát még az ütközés pillanatában is gyorsult az autó ami azt jelentené,hogy a sofőrje nem az utat figyelte?
Így kb.enni lenne amikre választ szeretnék kapni.
Nem kibúvókat keresek...a tegnap ideadott 15ezres helyszínit is ma befizettem.Szóval nem akarok én itt jogorvoslatot meg semmi ilyen.Csak saját magamban szeretném letisztázni,mivel én elkönyveltem saját hibának,de egyre többen mondják,hogy nem olyan biztos az.És itt hátha több ember többet tud.
Köszönöm az értelmes hozzászólásokat!
STOP táblád volt, addig kellett volna ott állni, amíg ki nem tudsz menni az elsőbbség megadása mellett. Úgy szabályos, ha nem kényszeríted a többieket sebességük hirtelen vagy nagy mértékű megváltoztatására.
Ő a magasabb rendűn volt, te az alacsonyabbon a tábla "mögött" - egyszerűen el kellett volna engedned, akármit csinál a négysávoson.
A jobbra tartás létezik, de ki emlékszik arra, hogy volt-e valaki akkor a külsőben? Lehet hogy éppen előzött - de ha nem, akkor is mondhatja, mert valószínűleg nincs mivel megdönteni az állítását. Szóval ő is szabályos volt.
Természetesen a gyorshajtás és a menet közben telefonálás sem szép dolgok, amiért az illetőt megbüntethetik, de a balesetet az okozta elsődlegesen, hogy nem kapott elsőbbséget a figura.
És mekkora az a távolság amire elsőbbséget kell adnom?
Tehát ha ő 2Km-re van de én látom mert egyenes a szakasz,akkor nem mehetek ki mert ő jön?(elméletileg 50el)
ismered azt a kifejezést, hogy "gumiszabály"? :)
Na ez van szó szerint a KRESZ-ben:
"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására."
Nincs konkrét táv vagy idő, egyszerűen ennyi.
STOP táblánál csak a veszélyeztetés tilos. Ha nem kényszeríted hirtelen irány/sebesség változtatásra, akkor mehetsz.
"-Miért nem nézték a másik autós sebességét?"
Mert elismerted, hogy te hibáztál. Az után mit érdekli őket?
"-Jobbratartási kötelezettség"
Városban nincs ilyen szabály (csak ajánlás).
"-Nem volt féknyom ill tanúk szerint ez az autó inkább gyorsult mint lassult"
Biztos ABS-es volt, azok nem nagyon hagynak féknyomot.
Ha voltak tanuk, akik igazolják a gyorshajtást, bíróságon megnyerted volna a pert. Persze feltéve, hogy minden úgy történt ahogy leírtad és tényleg jelentősen túllépte a sebességhatárt.
Egyébként ez csak természetes, mert például 300-al repülő motorosnak ki tud elsőbbséget adni?
Nyilvàn nem kell városi környezetben egy ilyen geometriájú kereszteződésben 70-80-nál nagyobb sebességgel közlekedő járműre számítanod elsőbbségadáskor a bizalmi elv alapján. Máskülönben soha nem kanyarodhatnál ki, hiszen ki garantálná, hogy nem fog valaki 160-nal érkezni?
Utólag nehéz, de azt kellene bebizonyítani, hogy a másik jármű vezetője szabálytalan sebességgel vagy mobilozva vezetett és ha e kihágások nincsenek, a baleset is elkerülhető lett volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!