Minimum mennyivel kell menni autópályán?
Köszönöm a segítő jellegű válaszokat. Azért is jó ez az oldal, mert jóval többet is megtud az ember lánya, például,hogy virtuálisan hisztizik és nem kielégítő a szexuális élete sem.
Igyekszem vigyázni az úton és őszintén remélem,hogy nem tepsivel jönnek majd értem,ahogy azt itt jósolgattátok.
Minek mész fel az autópályára, ha csak 80-90-el mersz menni.
Egyébként 100 alatt ne menj, mert anyukádat sűrűn fogják emlegetni a mögötted feltorlódott kamionosok.
Az autópályától amúgy nem kell félni, én most a nyáron mentem először pályán (mondjuk 3 országon keresztül, de ez mindegy) és hamar bele lehet jönni, pedig nekem is csak 2 éves jogsim van.
Lehetőleg menj mindig a külső sávban. Ha előzni akarsz akkor nagyon nézd a tükröt, nehogy rád essen hátulról egy gyorsabb autó előzés közben. Ha tiszta a terep akkor amilyen gyorsan csak bírsz, előzd meg az előtted haladót és térj vissza a külső sávba. Mondjuk ez Magyarországon nem necces, mert alig van forgalom, mondjuk egy nyugat európai országhoz képest.
„Én eddig nem bántottalak, most sem teszem, de ez a mondat mellbe vágott: „Nem akarok beilleszkedni az autós társadalomba”. Ennél rosszabbat nem írhattál volna.”
Ez miért is van lehúzva? A közlekedés nem akkor biztonságos, ha együtt vagyunk és nem egymás mellett?
Elozo 33#, en sem ertem u ezt akartam irni, csak megeloztel.
Lehet fele hetvegi sofor, telen sem vezetunk...
Na ok majd nyomjak az okosat :D
Kérdező, tényleg inkább 90 felett menj.
A kamionosokkal ezt már leírták, hogy miért kicseszés. Nekik a motoruk elektronikája és a digitális tachográf leszabályozza a technikát, akárhogyan nyomják a gázt, nem tudnak gyorsabban menni egy szabályos, gyári állapotú kamionnal.
Ezeket a szabályokat a gyártók is tudják, ezért mindent úgy alakítanak ki a kamionok motorjában, hogy ezen a sebességen haladva legyen a legkedvezőbb a fogyasztás. Mert ugyebár így több száz kilométert is mennek egyhuzamban a kamionok.
Amikor fogyasztásról beszélünk, a kamionoknál 20-30-40 l/100 km-es értékek röpködnek.
A szállítócégek ezekre az átlagfogyasztásokra lövik be a gázolajszükségletet is, ha többet fogyaszt a gépezet, akkor azt levonják a sofőr fizetéséből, de legalábbis figyelmeztetik, hogy nem kellene.
Egy gépjármű mozgatásakor a gyorsítás nagyságrendekkel több energiát követel, mint az egyenletes sebességgel történő haladás.
Ezért ha te 80-90 között ingadozva mész, akkor akár több plusz liter gázolajnyi fogyasztást is okozhatsz a kamionosnak (folyton gyorsításokra kényszeríted). Ráadásul neki a menetideje a 90 km/h-ás átlagsebességhez van kialakítva, tehát egyáltalán nem mindegy, hogy 200 km-en keresztül csak 80-al tud tötyögni, vagy haladhat 90-nel.
Szóval ha nem tudsz STABILAN, ingadozás nélkül LEGALÁBB 90-nel közlekedni, akkor ne pályán menj.
Bocs a kisregéynért de úgy éreztem nem nagyon érted, hogy mi közük van a kamionoknak a te sebességedhez :) Remélem így már érthető, hogy mi a hleyzet. Már csak azért is illik segíteni őket, mert nélkülük kb megbénulna a világ, nem lenne ennivaló, nem tudnál autókázni mert nincs aki benzint vigyen a kutakhoz, stb.
Balesetmentes utat kívánok, nyugodj meg, nincs semmi extra a pályán vezetésben! :)
HakapesziM, még utólag is okoskodsz, ez hihetetlen. Nem fogok neked bizonygatni semmit, örülök,hogy jobban tudod nálam. Azért halkan megjegyzem: én ott voltam.
Bár... te biztos régóta vezetsz, ráadásul névtelen-arctalan is vagy, ez feljogosít mindenre, lehet,hogy álmodtam az egészet?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!