Mire kell figyelnem hegy közlekedésnél?
Fölfelé nem gond, maximum tovább kell pörgetni a kocsit váltás előtt.
Lefelé már lehet problémád. Lényeges hogy ahol csak tudsz ott motorféket alkalmazz, mert az üzemi fék extrém igénybevételnél túl tud melegedni ami jelentős fékerőromláshoz vezethet.
nem nagy cucc hegybe vezetni,csak jobban kell ugye figyelni a többi közlekedőre.plusz ügyelni arra,hogy nem sodródj át a másik sávba kanyarodáskor,mert ha találkozol egy kamionnal vagy busszal, nem kérdés,ki is húzza a rövidebbet.vezetéstechnikát pedig a tisztelt első válaszoló jól leírta.
én szinte nem is vezettem még a hegyvidéki utakon kívül máshol,bele lehet jönni hamar és szerintem biztonságosabb is mint a monoton úton haladni nyíl egyenesen.
Veszélyforrások:
1. Kanyarok: szűk, lassú kanyarokra számíts, amelyek íve változhat. Nagyobb szembejövő járművek a sávodba átlóghatnak, ahogyan a motorosok is. A kanyarok belső ívén a padka mélyen kijárt lehet.
2. Lejtviszonyok: emelkedőn alacsonyabb sebességfokozatra lesz szükség, elindulásnál vigyázz, hogy ne gurulj vissza. Lejtőn motorfékkel fogd vissza a megugró lovakat, az üzemi fékre még szükséged lehet. Parkoláskor húzd be a kéziféket és 1-esbe is tedd be, a kormányt tekerd a padka felé.
3. Időjárás: fagyzugok, kitett, szeles helyek, váratlanul szembesütő nap nehezítheti a vezetést. Vízátfolyás bizonyos helyeken lehet, mostanság pedig a lehullott levelek okoznak síkosságot.
4. Felszín: ritkán kőomlás, fadőlés, leszakadt padka okozhat váratlan útszűkületet, főleg rossz időben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!