Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért vannak holt terek?...

Miért vannak holt terek? Minden járműnek van?

Figyelt kérdés

Ok, hogy ha oldalt nem is, hátul a jármű alatt úgy is keletkezne, de nem megoldható?

Hogy olyan tükör van, ami mindent mutat oldalt, hátul?

Vagy kis kamerákat nem lehetne rakni a kocsi pontjaira, és sáv váltásnál, tolatásnál nem lenne semmi holt tér?



2013. júl. 5. 21:56
 1/2 anonim ***** válasza:

Az ötlet nem rossz. Holttér figyelő kamera pl a tolatókamera.

A holttér annál nagyobb minél nagyobb az autó.

Buszokon kamionokon sokkal több tükör van hogy kevesebb legyen a holttér. De ha mindenhová tükröt tennénk meg attól nem látnánk ki na meg arról nem beszélve hogy ember legyen a talpán aki mind szemmel tudja tartani.

Van amúgy olyn jármű aminek nincs holt tere. Motorbiciklinek hívják, Ha bár annak is van mert pl a hátad közepét nem látod. (Optimális esetben)

Holttér a jármű formályától keletkezik. Oldala teteje tető tartó oszlopok motorháztető miegymás, És ezt még ragozza hogy nem is középen vezetsz. De ha beülsz egy autóba pillanatok alatt rájösz melek azok a helyek amikre nem látsz egy helyből.

2013. júl. 5. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
100%

Azért vannak holtterek, mert még mindig nem tudunk üvegből és plexiből készíteni minden alkatrészt. Itt-ott muszáj használni olyan anyagokat, amik nem átlátszóak.

Lehet rakni kis kamerákat az autó különböző pontjaira, meg lehet oldani, hogy mindent mutassanak, de kérdés, hogy szükség van-e erre. Tolatásnál jól jön, ezért vannak is már panoráma kamerarendszerek. Ezek szépen mutatják, mi van az autó körül. Általában elöl a lökhárítóban vagy a hűtőrácson, hátul a hátfalon vagy a lökhárítóban, oldalt meg a tükrök alatt vannak beépítve, lefelé néznek, így felülnézetból mutatják, mi újság van. Nagyobb autókál elterjedt az első rendszám mellől két irányba kukucskáló kamera is, ezzel a másfél méteres motorháztetőt is biztonsággal ki lehet tolni a kapun. Teherautókon van még hátsó kamera is, az ajtó fölött, ezzel rámpára lehet pontosan tolatni.

Lehetne tükrökkel is próbálkozni, de nem éri meg. Bonyolult lenne az elrendezés, mindenfelé tükrök állnának ki az autóból és választani kellene, hogy a látószög legyen nagy (domború tükör) vagy a kép legyen torzítatlan (sík tükör). A kamerák ma már jobbak.

Viszont ezek a kamerák általában nem mindig mennek. Menet közben nem sok szükség van rájuk, tök mindegy, hogy elöl, az autó előtt fél méterre mi van az úton. Hiába látod meg a kátyút, úgysem lesz időd kikerülni. Olyankor a visszapillantók jobbak: nem kell a műszerfali kijelzőt bámulni, szem előtt vannak, amit kell, abban is látod. Amit meg nem arra figyelmeztet a holttérfigyelő, esetleg meg lehet próbálni kicsit mozgatni a fejedet, hogy többet láss a tükörben. Az autót panorámában mutató folyamatos "egérmozinak" nincs gyakorlati haszna, csak a figyelmet vonja el az útról.

2013. júl. 5. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!