Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Milyennek tartjátok a magyaror...

Milyennek tartjátok a magyarországi gépjárművezetők technikáját?

Figyelt kérdés

Szerintem pocsék, mondhatni kulturálatlan és egoista.

Na persze a gyalogosok és kerékpárosok sem kivételek ez alól.

Érdeklődéssel olvasnék történeteket, és a következőkben szívesen megosztom az én tapasztalataimat is!


2013. ápr. 28. 18:44
1 2
 11/19 Beviz Elek ***** válasza:

Mèg most sem èrtem ezt a belsö sàvos dolgot. Függetlenül a sebessèkorlàtozàstól ha mögötted valaki nagyon siet, akkor engedd el. Ilyen egyszerü. Nem rendör vagy ès nem egy szuperhös akinek a feladata a szabàlyok betartatàsa. Inkàbb próbàlj meg ùgy közlekedni, hogy ezzel ne tarts fel fölöslegesen màsokat. Gondolok az autópàlyàn elözèsre ès a kamionokra pl. Ezt sem tudom megèrteni. A kamionosoknak van elèg bajuk, maximum 90et megy a gèp (ha nincs megpiszkàlva), nem elözhetnènek, ès egy gyökèr szemèlyautós feltartja autópàlyàn, autóùton, föùton? Ez mimàr?


Èn ha tudom, akkor segìtem a közlekedès többi rèsztvevöjèt. Egyik nap megelöztek engem 130-140el olyan helyen ahol 90es tàbla van. Làttam elöre hogy ez a terve, lehùzódtam annyira, hogy nyugodtan elfèrjen mellettem. Mondanom sem kell hogy zàróvonal stb volt. Viszont teljesen normàlisnak talàlom hogy elengedjük a gyorsabbat (romàniàban a sz.rok nagyon szèpen lehùzódnak!). Elöztem èn is ott ahol engem elöztek, picit talàn visszàbb a zàróvonal elött. A barom elkezdett nekem villogni meg reflektorozni egèszen addig amìg nem jött szembe semmi.

Azèrt a kèt elözött jàrmü viselkedèse között van különbsèg...


A dugós csordogàlàsok: illik beengedni valakit. Vannak akik tèbyleg bunkók, de sokszor vàrhatsz is hogy valaki kiengedjen. Ilyenkor ki kell tenni az elejèt.


Ha valami oknàl fogva 2 irànybó èrkeznek tömötten az autók, akkor normàlis esetben megy a cipzàr módszer hiàba van az egyik irànynak elsöbbsège.

2013. ápr. 29. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 A kérdező kommentje:

Persze, ezek mind igazak.

A párhuzamosnál az a gondom, hogy az az állandóan kisrakéta

módjára közlekedő is tolerálhatná, hogy azért az a másik nem megy ám olyan lassan és valószínű visszatér a lassabb jármű elé, ezért nem tolom őt, minek?

Én is sokszor vagyok gyorsabb a másiknál ha a belső sávban megyek, de betartom a követési távot.

Egyébként hasonlóan toleráns vagyok szerintem mint Te,

figyelek és elengedem a gyorsabbat, de azért, mégis azt tapasztalom, egyre kevésbé hagynak közlekedni, egyre nehezebb egy tényleg lassan haladó elé jutni, ha kimész a

belsőbe már ott vannak a seggedben.


Természetesen beengedem a becsatlakozó sávot, de az nem arra való, hogy a gyorsabb haladásra használják.

(Már messziről rongyol, én pedig már a 4. pirosat várom)

Ha valaki előtt mondjuk lerobbant autó, stb. van, természetes a zippzár módszer, ezt általában tolerálja mindenki.


Vagy például ott van a Vecsés-Üllő elkerülő. Elég szarul van beállítva a lámpa, az egyenesen tovább haladókat ráadásul nagyon hosszan letett sebesség korlátozó táblák

lassítják, a sebesség a megengedettnél vagy 10-20 km/h val

így is több, hosszú autósor alakul ki

A Gyömrő felé haladó balra lekanyarodó sávból térnek be

eléd, át a záróvonalon, a csíkozott részen, 60 helyett 90-100-al. A lámpánál pedig te maradsz ott, ő már vígan nyomja a másikat a hídon.

2013. ápr. 29. 07:40
 13/19 A kérdező kommentje:

De nehogy azt higgyétek, hogy én valami lassú úrvezető vagyok, gyakorlott, jó tempóban közlekedőnek tartom magam, de olyannak, aki még igyekszik betartani a közlekedési szabályokat, amiket sajnos egyre nehezebb, a mostani

egyre intoleránsabb viszonyok miatt.


Régen előfordult, hogy a nagyon seggembe jövőnek kicsit fékeztem, persze figyelve arra hogy ne legyen gond.

Én így vezettem le, mondhatni zrikáltam....

De mondjuk mi van akkor, ha valami eléd ugrik, fékezned kell, akkor csatt?

Ferihegy előtt van egy felüljáró híd, ott sokszor előfordul hogy valaki nagyon siet a belső sávban.

Igen ám, de ott a híd után a belső sávot kell használni annak, aki Pestlőrinc felé balra le akar kanyarodni.

Akkor még 70-nel lehetett menni a hídon én kb. 75-el mentem, hogy letérjek Lőrincre, mikor a seggembe tapadt egy autó, de nagyon agresszíven, nyílként nyomott.

Kicsit, gondoltam lassítok, mire érdekes módon simán kikerült jobbra, mikor mellémért, gyilkos nézés tőle, én pedig mosolyogtam át, hogy na, mi van?

Erre ő hirtelen elémvágott, majd satuféket csinált.

Én csak úgy tudtam kikerülni az ütközést, hogy a szembejövő sávba csapódtam, még jó, hogy nem jött senki szembe, bár gondolom, ha volt egy kis becsület abban a féregben, akkor ezt azért felmérte a g.ci.

Na, ilyen is szerintem egyre több van, inkább nem zrikálom őket, hanem tolerálok.

2013. ápr. 29. 07:54
 14/19 A kérdező kommentje:

Ja, vezetéstechnika, ha már így tettem fel a kérdést.

Illetve közlekedés a városban, alfejezet.:

Aki ismeri a várost, tudja kb., hogy mikor váltanak a lámpák, mégis jó sokan, autóversenyzőként nyomják a gázt, szlalomoznak, vagy tolják az előtte lévőt, aki pedig kicsit is ismeri a helyszínt, szépen adott sebességgel halad, a következő lámpáig és pont zöldre vált mire odaért. A forrófejű kolléga pedig már lassan egy perce rostokol a pirosban, benzint és féket pocsékolva, és mégis

egymás mellett mennek.

A következő szakaszon kezdődik minden elölről!!! :)

Sokan a pirosnál totojáznak, sebességváltó üresben, láb a féken, a nők szépítkeznek, csacsognak, van aki SMS-ezik, stb, stb.....

Mikor indulni kéne már, hisz zöld van, még nyom egy betűt, majd megkeresi az I-est, és jó nagyot csúsztatva indul.

A mögötte lévő megvárja, míg elindul, és csak utána vált ő is, és így tovább az összes utána következő.

Én már az elejétől fogva úgy indulok, hogy egyesben van a váltó és tövig benyomva tartom a kuplungot.

Amikor zöld van, azonnal tudok indulni, vagy ha az előttem levő indul, vele együtt tudok indulni én is, figyelem őt is és a lámpát is.

Ez főleg akkor jó, amikor pl rövid ideig van zöld.

A totojázós, egymás után indulgatás esetén jó ha 2-3 autó

tud elindulni, abban a formában, ahogy én szoktam, akár 10-12 autó is át tud menni a zöldön ezzel csökkentve a bosszúságát annak aki siet valahová.

Magyarországon sajnos 10 autós közül még 9 úgy indul, hogy

akkor keresi a váltót, amikor már rég mehetne.


A piros megközelítéséhez egy kiegészítés: Érdemes motorféket használni, mert ezzel rengeteg pénzt lehet megtakarítani hosszútávon. De tapasztalat szerint ezzel sem nagyon foglalkoznak a legtöbben, hiszen olyan jó az élet itt, és olcsó a benzin......

Vagy talán az Egó több, mint a pénz?.....

2013. ápr. 29. 12:17
 15/19 Beviz Elek ***** válasza:

Èn is mindig üresben hagyom a kocsit ha àllok. Erre tanìtottak az okosok, megszoktam, ìgy hasznàlom. Az ok a kuplung kìmèlèse. Motorfèket rendszeresen hasznàlok. Eleinte spórlàs miatt, mert elmagyaràztàk, hogy milyen sokat szàmìt hosszùtàvon. Azóta picit vàltoztak a dolgok, majd nyugdìjas koromban spórolok, nem azèrt dolgozom hogy minden garast a fogamhoz verjek. Tehàt a motorfèkkel 1 hónap alatt megtakarìtott benzint ès fèket 2 perc alatt el szoktam tüntetni. Ha itthon szerelek akkor föleg... utàna mindig kipróbàlom hogy hogy viselkedik az autó ès olyankor nem kìmèlem.


Tèrjünk picit vissza: tegnap mentem haza, elözgettem ahol alkalmam volt mert haladjunk. Egy benzinkùtról (2/a dkeszi utàn shell) jött ki egy 7.5t-s. Làttam, hogy sebessèg alapjà elèm kb 2 autóval kène bejöjjön. Az okos, müvelt, kultùràlt soförök ràtapadtak egymàs seggère, nehogymà' bejöjjön elè. Èn picit elvettem a gàzt mè idejèben, de mèg mellette volt a szemèlyautó, akik nem tudtak haladni mert elöl sz.rakodtak.A teherautó a murvàs rèsz elött pont be tudott jönni. A sok bunkó nem engedte volna...

A technika: sokszor ott a 100+ LE-s autókkal nem tudnak besorolni. Èn az 1000es suzukimmal (60 LE sem volt) simàn bementem.


Az utolèrèst most sem èrtem, ha jönnek akkor vagy nem megyek elèjük vagy ràlèpek a gàzra. Ferihegynèl mennyivel a kanyarodósàv elött mentèl a belsöbe? 2/a-n èn sem csìpem ha 2km-rel hamarabb bemennek a belsöbe mert ök arra mennek az m0-ra. Persze a màsik màsik irànyba megy, te megèrkezel 140nel ès ketten 80nal mennek egymàs mellett. Beugrasz a fèkbe ès nyomod a gàzt hogy haladj. Normàl esetben elengedem a gàzt, kanyar elött 80, ott 4esbe, kanyar közepe 60 ès a fèk eszembe sem jut.

2013. ápr. 30. 05:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:

Nekem tulajdonképp nincs bajom azzal, aki nagyon gyorsan megy, és nem is szoktam kimenni hirtelen a belsőbe, de egy elég lassú, akár jármű sort természetesen jó tempóval megelőzök és az ott tartózkodásom alatt mindig feltűnik egy nagyon repesztő.

Ott, ahol 110 a megengedett, olyankor azért 110-130 között

is megyek, súrolva, vagy át is lépve a büntethetőséget.

Azért én azt tartom, hogy valamiért kitalálták a sebességhatárokat és általában jók is, bár nem mindenütt.

De amikor javában haladok a belsőben, nincs olyan alkalom, hogy ne tapadna rám valaki, ezek szerint a 130-140 az a minimum nála. Ilyenkor legtöbbször villog is, pedig tudhatná, hogy amint tudok betérek előle a lassú csigák elé, vagyis felesleges annyira rám jönnie.

Na, ez nekem a nünükém, én erre pöccenek be, ha nagyon agresszív már. És sokszor kis fiatal csajszi, vagy kis nyüzüge manager az illető.

Azután, ahogy írtad bizony, néha rálépek a gázra, ha bepöccenek ettől, azután a végén engem Trafiznak le, volt már ilyen.

Szóval tök egyenes, belátható úton azzal a rakétával közlekedőben is lehetne annyi tolerancia, hogy megvárja, amíg a másik letér előle. Persze, ha sokáig totojázik, az más. De ez is relatív, mert aki 200-al megy, annak minden fel van gyorsulva, na pont ez a gondom, hogy egyre több az ilyen. A másik fele, hogy a gyorshajtásból, tolakodásból, be nem engedésből indulatok, idegesség születik, ami magában hordozza a baleset veszélyt. A gyakorlatlanabb, vagy lassabb tempójú vezető szívhatja meg.

Szóval én úgy látom, ha a belső sávban abból a célból tartózkodom, hogy egy lassú karavánt tempós sebességgel akarok lehagyni, ne követelje már meg valaki tőlem, hogy lépjem át a sebességhatárt legalább 20-40 km-el, mert ő 30-cal többel akar a felett repeszteni, hanem vegye kissé vissza a gázt, ne villogjon, letérek, amint tudok.

Na, ez megint jó hosszúra sikeredett.

Ja, még kérdezted, mikor mentem rá a lekanyarodó, és egyébként belső sávra. Azt hiszem, közvetlenül a híd előtt, mert ott nem messze van lámpa, ahol eleve ötvenes,

a hídon pedig 70. (Bár azóta kicserélték 50-re és a híd mellett sokszor van trafipax jól elbújva.) Egyébként azóta is ugyanannyival mennek.

A rakéta vezetője úgy tudott berobbanni a hídba, hogy ő már a zöldön repesztett át, szerintem az 50 -es táblánál

kb. már 80-al ment és a híd tetején ért utol. De a híd vége után nem sokkal már kezdődik a lekanyarodó. Na, ott

az előtt mentem már lassabban, na de ha lekanyarodsz, ez

evidens, hogy lassítasz. Egy picit az is benne volt, hogy idegesítem a lassítással, ha már le kell mennem, de én szívtam meg. Szerencsére a hirtelen felindulásból elkövetett gyilkossági kísérlete nem sikerült neki.

2013. ápr. 30. 14:16
 17/19 A kérdező kommentje:

Ja, még a kuplungról akarom mondani, hogy a kuplung sem károsodik észrevehetően, én a benyomott kuplunggal tanultam meg vezetni a haveromtól, ez valahogy éberen is tart, próbáld ki, szerintem meg fogod szeretni. Akkor fogod észrevenni, mennyire totojázós a zöldben váltás,bár

ez megint csak egy idegesség forrása lehet, amikor a lámpa kínálja hogy ZÖLDZÖLDZÖLDZÖLD és nem moccannak a verdák előtted.

2013. ápr. 30. 14:30
 18/19 Beviz Elek ***** válasza:

Ilyen hosszù elözèsnèl màs ha lassabban mèsz, èn olyanra gondoltam amikor 1-2 kamiont elöznek de azalatt elszìvok egy cigit...


Idöben sàvvàltàs: pont ma reggel nèztem, hogy az 500 mèteres elöjelzö tàblàt mèg nem lehetett làtni (enyhe kanyar miatt), de aki ismerte az utat, màr 1km-rel elöbb 70nel ment be a belsö sàvba (110 helyett). Ugyanez èrvènyes a megyeri hìd budai oldalànàl is. Üres volt a külsö sàv màr a megyeri hìdon mert a hìd utàn mindenki a belsöben ment bp felè.


A kuplungos dolgot megtanultam màr rendesen. Figyelni is szoktam ès zöldre nekem màr sebessègben van a kocsi, kèsz vagyok a kilövèsre:)

2013. ápr. 30. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:

Na, akkor Terád nem is haragszom, mert idejében el tudsz indulni, mert figyelsz. De aki kicsit is lankad, annak a tej megalszik a szájában, mire sikerül megtalálni az 1-et.

Nekem meg gőzölög a fejem, mert ottmaradtam miatta a pirosban. (Természetesen ő még átért)

Azt én is utálom, ha elém vág a belsőbe a kamion miatt és

lassabban megy, ráadásul mögöttem pedig senki.

Ja, a cigiről, (de nehogy magadra vedd), hát az sem a kedvenc látvány, amikor kéz pirosnál hónaljig ki, hüvelyk és mutatóujjal szórakozott pödörgetés, majd néha fel, néha

lefelé határozott fricska a legvégére, hogy a hamu le essen.

Utána a legutolsó teletüdős, majd szájban forgatós szertartás után a tövig szívott égő csikk földhözvágós, vagy elpöckölős meggyalázása.

Nyugaton egy csikket nem látsz a földön. Talán nem sajnálják használni a hamutartót?

Ha már nyugat: Nyugaton akár egy kis baleset után is legkésőbb egy órával már ott vannak a baleseti takarítók,

egy rokonomnak is ez a szakmája Ausztriában. A legkisebb üvegszilánkot is összeszedik.

Magyarországon akár egy év múlva is látszanak a balesetnél

hátra hagyott roncsdarabok.

Egyszer nagyon dühös lettem, amikor motorral mentem, egy Idősebb ember komótosan vezetett, hátul 30 körüli nő kisgyerekkel. Mikor melléjük értem, véletlen az elemózsiás

nagy gombóccá gyűrt papírt az orrom előtt dobta ki a csaj az ablakon.

Az útkereszteződésnél nem álltam meg, hogy ne szóljak be a nyitott ablakon: Nem szégyelli magát? Ezt tanítja a gyereknek? Ő nagyon megijedt, mert fekete motorral, fekete sisakban voltam és elég hangosra sikeredett a mondandóm.

De azért megérdemelte, hátha azóta nem szemetel annyira. :)

2013. máj. 2. 07:45
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!