Ráfutásos balesetnél mindig a hátsó a hibás. Akkor az oktatóm miért akadékoskodott?
Mikor tanultam vezetni, azt hittem az út szélén dölöngélő részeg bringás legurítja a cangáját, és magát elém. Én meg vészfékeztem(kajak látszott, hogy most megindul) és mögöüttünk egy teherautó fékezett egy nagyot.
Oktatóm meg kiakadt, hogy nem lehet csak úgy fékezgetni...
De ha valakire rámegy a mögötte lévő, Ő lesz a hibás.
Miért volt akkor kiakadva?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Rakd növekvő sorrendbe az alábbi járművek fékúzjait,
bal oldalt legyen a legrövidebb féktávó:
motor, autó, teherautó, villamos
autó motor teherautó villamos?
Jójó, de most mi van? És ha egy gyerek kirohan elém? Ne fékezzek már, csak lassítsak, mert nekem jön egy teherautó házulról?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért akadékoskodott, mert nem akart meghalni. Hiába a hátulról érkező a hibás, ha titeket lapított volna ki.
Nem szabad nyakra - főre rugdosni a féket. Az esetek többségében kormányzással, kisebb fékezéssel kezelhető a helyzet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igaz az is, amit a 3-as mond, meg igaz az is, amit a KRESZ vizsgára már meg kellett, hogy tanulj: vészfékezni csak közvetlen balesethelyzet elkerülése érdekében szabad. Nem vághatod be a satuféket csak úgy, 90nél.
A dülöngélő bringás elég rizikós terület. De ha csak nincs videófelvételed az esetről, akkor nem fogjuk tudni eldönteni, hogy indokolt volt-e a féked, így ebben az esetben az oktatódnak adok helyt, mivel ő személyesen látta az esetet és nagyobb a vezetési rutinja, mint neked.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!