Autós, és biciklis. Kutya, meg a macska esete. Miért nem jönnek ki egymással?
Nagyon sok autós lenézi a bicikliseket. "alacsonyabb rendűnek" tartják őket az úton. (Kevés oldaltáv előzéskor. Ráparkolnak a kerékpárútra.)
A biciklisek nagy része meg szereti folyamatosan a KRESZ szabályokat sértegetni. (Nem szállnak le a zebrán hanem csak kivágnak a jobbra kanyarodú autó elé. Beáll a biciklis autó mellé amikor egyenesen szeretne menni, az autó meg jobbra szeretne menni)
most így hirtelen ennyi jutott eszembe
Ezek szerint mindíg keresztbe tesznek egymásnak,és ez az ok.
Pedig a két járműnek ki kellene egészítenie egymást Nem?
Azért is fontos lenne,mert ez egy nagyon erősödő európai
trend.Tömegek ülnek a kerékpáron,valószinüleg- tetszik vagy nem a fiatalabb nemzedékünknek-egy többen lesznek az utakon kerékpárral.
Egygyre több autós is felismeri,mert majd minden 5-6. autón ott a kerékpártartó,tehát családi szinten valamilyen formába kapcsolatba vannak a kerékpározással.
Nem mondom hogy mindenki a munkába is azzal jár,de sorok voltak már nyáron a bicikliutakon.
Ezzel motorizációval-elavult belső égésü autóparkkal már sokáig nem lehet elhúzni a változtatást,egye többen fognak biciklizni.
Olaszországba tavaly annyi biciklit adtak el,mint a világháború óta soha.
Szóval ki kell egymással békésebben jönni.
Nem biztos,hogy aki biciklin ül,azt le kell nézni az autósnak,ez egy pökhendi hozzáállás lett napjainkra.
Azért nem jönnek ki, mert egy pályára vannak beszorítva, holott külön út kellene.
Valóban idegesítő, h az ember nem tud haladni, mert a biciklis ott van előtted, az előzés meg nem fér bele.
De most szerencsétlen hol menjen?
Ami viszont szimpla tapasztalatom, h a biciklisek qurvára szarnak mindenre, holott ők azok, akik repülnek, ha baj van.
Magyar mentalitás...
Még az autósok sem jönnek ki egymással, akkor mit várjunk akkor, ha a másik fél ráadásul eltérő közlekedési eszközt használ?!
Amúgy meg a legalapvetőbb gond az elavult szemlélettel van: jogilag hiába egyenrangú a két jármű (illetve a használója), a gyakorlatban sok esetben a kerékpár(os)t alacsonyabbrendűnek tartják (sajnos túl autócentrikus a társadalom). Sok esetben nem tudnak mit kezdeni az utóbbi évek "bike boom"-jával.
A másik oldal: sokáig (az előzőek miatt) a -főleg városi- kerékpározás már-már egyfajta extrémsportnak számított; a kerékpárral közlekedők radikális punkok voltak, ennek megfelelő mentalitással. A kerékpározás elterjedésével sokan utánozzák ezt a hozzáállást, ami feszültségeket szül. És nem szabad elfelejteni azt sem, hogy a sok, újonnan kerékpárra ülő közlekedők természetesen nem rendelkeznek sem megfelelő tapasztalattal, sem rutinnal -ami szintén sok esetben konfliktusok forrása. És a gépjárművezetőknek sem igen volt még ideje megszokni ezt a kerékpárosmennyiséget...
Amúgy -a netes fórumokkal ellentétben- tapasztalatom szerint nincs akkora probléma: lényegesen jobb a helyzet, mint akár 1-2 éve. Akit ismerek, mind arról számolnak be, hogy általában nincsenek ilyen problémáik -persze mindkét oldalon akadnak tulkok...
A hozzászólónak sok igaza van.Nyáron napi szinten bicajozok,és napi szinten vezetek is.Az elmúlt 1-2 évben sokkal több jó tapasztalatom van,mint korábban.
Az autósok is változnak,és megtanulták,hogy tetszik,vagy nem a bicajosnak sok helyzetben bizony előnye van.
A kényszer rávitte őket a szemlélet váltásra,szinte szenvednek néha hogy meg kell állniuk ha a helyzet úgy kívánja.
Mivel nagyon sok lesz már a biciklis,nekik is sokkal jobban kell erre figyelni a jövőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!