Mit gondoltok arról, hogy az orvosi alkalmasságihoz reakcióidő tesztnek is kellene tartoznia?
Most tanulok vezetni, és az oktatóm pár napja azt fejtegette, hogy ha rajta múlna, minimum egy reakcióidő teszttel bővítené az orvosi alkalmasságit, mert az elég fontos a vezetéshez, és igen sokan elvéreznének rajta.
Én úgy gondolom, ez tényleg hasznos lenne, de érdekel a ti véleményetek is.
Valóban hasznos lenne az orvosi alkalmasságit pár új teszttel bővíteni. A reakcióidő vizsgálata jó, mert bizony akadnak olyanok, akik reménytelenül lassúak, csak ez sem a szemészeti táblánál, sem a "baboskönyvnél", sem a vérnyomásmérésen nem derül ki. A látótér méretét is érdemes lenne például mérni, mert ezzel is sokaknak gondjuk akad: nem mindegy, hogy valaki képes-e az utat nézve a perifériás látómezőben érzékelni, hogy valami mozog a külső tükörben. Ezen kívül jó lenne egy memóriateszt is: vannak olyanok, akik a látott és értelmezett táblát egyszerűen elfelejtik. Sőt, a koncentrációképességet is lehetne vizsgálni: nem mindenki képes rá, hogy huzamosabb ideig többfelé figyeljen. Márpedig ha valakit annyira leköt az út görcsös figyelése, hogy mellette képtelen észrevenni a mentő szirénáját, az kisebb-nagyobb bonyodalmakat okozhat.
Csak egy baj van ezzel: az, hogy a dolognak nem lenne "gazdája". A háziorvosok azzal válaszolnának egy ilyen javaslatra, hogy a rendelőt fenntartani sincs pénzük, új vizsgálati berendezésekre meg főleg nem, a szakrendelők azt mondanák, hogy így sem győzik ellátni a betegeket, a járművezetők háborognának, hogy többe kerül a vizsgálat és napokig ülhetnek a reménytelenül túlzsúfolt várókban, mert 4-5 rendelőbe kell menniük, a vége pedig könnyen az lehetne, ami most megy: a hót' bamba, koncentrációképtelen huszonéves lánykától kezdve a járművezetésre tökéletesen alkalmatlan, gyengénlátó és szinte teljesen süket nyolcvanéves bácsikáig mindenki alkalmasnak bizonyulna, mert ha már kifizette a vizsgálat díját, senkit sem érdekel, tényleg képes-e autót vezetni.
Az a helyzet a kis városunkban, hogy nekem mikor orvosi vizsgálatra kellett mennem, akkor vittem 5eFt-ot, és vizsgálat nélkül kiállította az alkalmas papírt.
A béka feneke alatt van itt minden.
Megosztok még egy történetet. Rendőrként dolgozom. Megállítok egy autóst, mert a helyzetjelző égett, és a ködlámpa. Nem hazudok megállt tőlem 40 méterre az autó az út közepén, majd odagyalogoltam hozzá. 3 percig próbálta megtalálni a kilincset az öreg, majd kinyitottam neki kívülről. 3 közúti balesetet okozott már az öreg, és épp az új autót vette, mikor megállítottam. A vezetői engedély orvosi alkalmassági ideje, (most kapaszkodjatok, a 7x éves embernek): 2063 !
Óvatosan próbáltam neki megmagyarázni, hogy milyen fényszórót kell felkapcsolni, és, hogy nem nagyon kellene már vezetni. (Az orvosát meg elüttettem volna vele.)
Bucsek:
az ilyen embernek jogsit nem adnék a kezébe, nemhogy még autót. Mopedautóknál is gáz, hogy az idős emberek miatt, kötelező rá a B kategóriás jogsi és a rendszám is. Most meg, átszállnak elektromos kerékpárokra, ahol ugyanúgy veszélyeztetik az embereket. Utazni kell, megértem, de akkor, legalább legyen olyan ember, aki elvinné őket, ha már nem tudnak busszal utazni.
Az ember amúgy sárga lapos, és mégis minden további nélkül ad alkalmasságit az orvos, tehát a rendszer szigorúságával van a baj.
Egyébként az ország nem Budapestből áll. Itt nincs helyi járat sem. Az ember boltba mászkálásra használja az autót, és az elmúlt 2 évben 3 balesetet okozott.
Szerintem a vizsgálatokat nem háziorvosnak kellene végezni, hanem mindenhol egy speciálisan felkészített orvosnak. Egyszerűen nem kell alkalmasnak nyilvánítani azt, aki nem az, hiába van pénze.
Még egy dolog:
Az egyik helyi háziorvos előszeretettel osztogatja pénzért, vagy gyümölcsért a cigányainknak a biztonsági öv mentesség papírt jogellenesen. Klausztrofóbia, és (az egyik páciens elmondása szerint, azért mert nem lát a sötétben) miatt állítja ki, de ezt csak szakpszichológus állíthatná ki.
Az orvos fel lett jelentve, semmi nem történt. Akkor sem mikor ember halt meg amiatt, mert ügyeletben nem ment ki a hívásra.
Kicsit úgy érzem, hogy itt vidéken minden le van szarva.
Bucsek:
egyetértek azzal, amit ír.
Tudom, hogy nem minden településen van helyi busz, sőt! Van ahol, csak a falu közelében tesz le és onnan gyalogoljon az ember! Ezek után, nem csoda, hogy autóba száll, viszont, akkor ne ő, hanem valaki más vezessen. Két példa is van: sofőr-szolgálat, illetve telekocsi is, de rokont is meg lehet kérni rá, hogy vigyen el és így tovább... . Falun is megoldják, ezt tapasztalatból mondom, csak hozzáállás kérdése.
A szigorítással kapcsolatban: van, valami kilátás, hogy törvény legyen belőle? Volt egyáltalán javaslat belőle?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!