Az érdi kétsávos körforgalom szerintetek is borzalmas?
Annyira nem borzalmas, Magyarországon sok embernek borzalmas minden körforgalom.
Meg kellene tanulni használni őket...
Amikor legutóbb arra jártam, akkor nekem sikerült elsőre. A TC cikkben említett győriben is jártam már, az is elég jó. Ja és kamionnal :)
Ami kivetni valóm van, hogy picit építhették volna nagyobbra ezeket - tudom helyhiány. Nem drasztikusan, csak egy 15%-kal. Kamion esetében pl. a pótkocsi hátsókerekei néhol vészesen közel kerülnek a beton-bogyókhoz. ( mielőtt valaki belekötne,hogy "a csuklós busz is elfér", azon máshol van a forgáspont, ott a hátsó kerekek sokkal kevésbé veszik "szűkebbre" az ívet, mint egy nyergesvontató esetén).
Köszi a cikket, így azért egyértelműbb, milyen közlekedési szituációban voltam! :)
Viszont ne engem nézzetek retardáltnak, van egy pár év vezetési gyakorlat mögöttem is, és nem azért értékeltem "furcsának" ezt a szituációt, mert nem ismerem a KRESZ-t...
Csupán agyament ötletnek tartom a kétsávos körforgalmat, és nem véletlenül, hisz az első cikkben is lehetett olvasni a balesetek négyszereződéséről. Mindez a sávváltási és besorolási nehézséges miatt. Előbbi a folyamatosan kanyarodó út és a sűrű forgalom miatt nehézkes, utóbbi pedig a két sávos elsőbbségadás utáni besorolás miatt. A körforgalmon belüli sávváltást ugyan kiküszöbölik a spirális körforgalomban, de a besorolás bizonyos pontokon marad a 2 sávos elsőbbségadás mellett.
Az érdi példánál marad 2 helyen van ilyen, Budapestről a 6-os főút felől a belső sávban, ill. Budapestről a 7-es főút felől (csak 1 sáv van). Mindkét esetben 2 sávnak is elsőbbséget kell adnotok, ami azért sűrű forgalom mellett nem túl egyszerű, ha a főutak folytatásán akartok tovább haladni. Szerintetek ez így jó megoldás?
Én Zágrábban, Kijevben is láttam ilyet, sőt még cifrábbat is, mégis elboldogultak rajta az emberek. Hogy a swindoni (UK) "magic roundabout"-ról ne is beszéljünk...
Szerintem nem lenne bonyolult, csak meg kell szokni, illetve közlekedési kultúrában fel kéne nőni az ilyenekhez.
Napkiraly, a baleseti statisztikák egyértelműen azt mutatják, hogy a körforgalmak a legbiztonságosabb kereszteződés típusok - igen, pont azért, mert lelassítanak.
Nekem tetszenek a turbó-körforgalmak, logikus, áttekinthető táblázás esetén nem okoz nekem gondot és igyekszem ilyen összetett csomópontokban figyelni a bizonytalankodókra is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!