Ha máshogyan vannak elhelyezve a hajtóművek, hogyan változnak a túlélési arányok?
A szárnynál lévő hajtóművek esetén, orrtól farok felé haladva a következők: 49%, 56%, 67%.
De mi van akkor, ha három hajtóműves a gép (tehát a 3. hajtómű a faroknál van), vagy ha mindkét hajtómű a faroknál van?
A törzsben is van üzemanyagtank, ha meg lepereg a gép és széttörik valami akkor a kerozin úgyis fröcsög mindenhova. még a törzsön lévő hajtóművek forró részeire is.
Az meg a másik dolog hogy szikráktól is belobbanhat.
de ha van hátsó hajtómű akkor ott valószínű kicsit erősebb a törzs is, szóval talán kicsit masszívabb. De sokat az se számít...
Ezek az arányok egy adott statisztikán alapulnak.
A valóságban annyi tényező van (sebesség, becsapódási szög, a talaj állapota, stb) hogy a hajtóművek elhelyezkedése kb mindegy.
Már csak azét is, mert az elsődleges elhalálozási ok nem a kerozin begyulladása, hanem a becsapódáskor fellépő G-erők, illetve a törmelékek okozta sérülések.
Ha függőleges dugóhúzóban 300-al nekicsapódsz a földnek akkor édesmidnegy hol vannak a hajtóművek, nem jön ki élő ember a gépből, egy hasraszállásnál meg kvázi mindegy, a szárny alatti hajtóművek úgy vannak tervezve hogy ilyen esetben leváljanak,és izolálják a tápvezetékeket, viszont ha sérül a szárnytartály és be is lobban akkor megintcsak édesmindegy.
Egyébként a kerozint nem úgy kell elképzelni mint valami hűde kemény cuccot ami már attól is gyullad ha ránézel, leginkább a gázolajhoz hasonlít, megdermedve meg olyan mint a kocsonya.
Összesített baleseti statisztika adta ki ezeket a százalékos eredményeket, de sajnos lebontva nem volt részletesen a dolog. Azért merült fel a kérdés.
Hát ja, a kerozin durva dolog!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!