Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit lehet tenni a kulturáltabb...

Mit lehet tenni a kulturáltabb közlekedésért? Hogyan lehetne csökkenteni a balesetek számát?

Figyelt kérdés

Ki - milyen intézkedéseket javasolna (tudom, csak elméleti kérdés, de attól még érdekel).

Mindegyik fél válasza érdekel: gyalogos - kerékpáros - autós - kamionos - buszvezető, stb.



2012. szept. 30. 10:51
 1/8 anonim ***** válasza:
Szerintem nagyon hülyeség volt az előzni tilost bevezetni az autópályán kamionoknak. Az első az volna, aki lassabban megy, és meg akarom előzni az vegye már el a gázról a lábát amíg meg nem előzöm. Tudom ez kicsit nehezére esik mert tempomattal megy és szarik rá, hogy megelőzöm vagy sem. A BMW-s meg nehogy már belehaljon, hogy 15 perccel később és oda a címre, mert vár egy kicsit az előzéskor. Álltalában a kamionosok nagy része 90-el megy merthogy ugye ott még nem büntetik meg őket. Aki megy 80-al azt szó szerint lekényszerítik a leállósávba dudálással, villogással. Szerintem ezt úgy kellene megoldani, hogy mondjuk reggel 6:00-9:00-ig és délután 16:00-18:00-ig nem lehet előzni, hogy aki megy a munkába reggel, délután pedig haza az had menyen.
2012. szept. 30. 11:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
CSAK annyi kellene, hogy MINDEKI tartsa be a szabályokat - egyböl kulturáltabb lenne a helyzet.
2012. szept. 30. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Szerintem az iskolában tananyagnak kellene lenni a közlekedésnek, melynek lenne gyakorlati, és elméleti része is. Természetesen vizsgázni kellene belőle, és ugyanúgy évismétlésnek kellene lennie sikertelen vizsga esetén.

Rendőrként azt veszem észre, hogy nagyon sok gyalogos, és kerékpáros nem tartja be a szabályokat, és nem is ismeri.

2012. szept. 30. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Figyelni egymásra, aki kicsit bénácska, azt nem ledudálással frászt hozni rá, hanem tudom hülyén hangzik, de esetleg segíteni. Türelmesnek lenni, időben elindulni, hogy ne gyors hajtson az ember. Persze ilyenek csak a mesében léteznek. Mondjuk bevezetném gyors hajtás büntetéstételként a jogosítvány bevonását mondjuk 1 hónapra, tömeg közlekedve pedig elmélázhatna az ember, hogy máskor mennyire fog sietni.
2012. szept. 30. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Én több pozitív példát bemutató reklàmspotot adnék a tévében és szàmos portálon. Népszerűsíteném a defenzív vezetési stílust és a kooperációt, szakszerűen elmagyarázva, hogy pl. miért is jó beengedni az induló buszt vagy miért veszélyes autópályán jobbról előzni. Igazából sok az olyan szabály, aminek nem is értik a lényegét az emberek (pl. miért tilos az előzés teherautóval kétsávos autópályán nappal), így csak teherként tekintenek ezekre az egyébként indokolt szabályokra.
2012. szept. 30. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
Tényleg csak annyi kéne,hogy betartani a szabályokat. Én általában biciklivel vagy kocsival megyek. Kocsival engem az szokott zavarni a legjobban hogy ,"kanyarodó járművel szemben a gyalogosnak elsőbbsége van". Ok ,a zebránál átengedem,meg ha úgy jön ki a lépés akkor is ,hogy ne álljon ott szerencsétlen egész nap,de teszem azt kanyarodok be,mögöttem is jönnek,De engedjem át,álljak meg,tartsam fel mögöttem a forgalmat.Semmi értelme,sokkal könnyebben megáll valaki gyalogosként,mint bárki más járművel,és nem halok bele ha 5 másodperccel később lépek az útra le.Járművezetőként ezernyi dologra oda kell még figyelned,gyalogosként tényleg csak annyi,hogy körbenézel jön-e valami és mérlegelés után megindulsz,nem kell még külön egy járművet irányítsál. Szal szerintem ez tök logikátlan.
2012. okt. 1. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

@Lóerő: Ne felejtsd el, hogy a gyalogosok épp a védtelenségük, sérülékenységük miatt élveznek más közlekedőkhöz képest fokozottabb védelmet. Ráadásul ha nem volna az általad is felvázolt elsőbbségi szabály (elsőbbség a kanyarodó forgalommal szemben), akkor kétféle különböző szabályt kellene alkalmazni attól függően, hogy a kanyarodás után van-e zebra, vagy nincs. És hogyan oldanád meg akkor a kerékpárút-átvezetést? Hiszen egy akár 20-30-as tempóban egyenesen haladó kerékpárjával nem olyan egyszerű ám megállnia, mint a 10-20-szal kanyarodó autósnak. Sokkal egyértelműbb tehát, ha minden egyes bekanyarodásnál számítanod kell keresztező gyalogosforgalomra és helyenként kerékpárosforgalomra.

(Amúgy pedig ha időben indexelsz és jól lelassítasz a kanyarodás előtt, akkor a mögöttes jövő számítani tud arra, hogy esetleg meg is állsz.)

2012. okt. 1. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
#6: mi a logikátlab? Nem egy jelzölámpás keresztezödésen futni kell, hogy átérjen az ember.
2012. okt. 3. 07:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!