Üresbe gurulhatok lámpához, ha látom hogy piros lesz?
Ha akarsz, gurulhatsz, nem tiltja semmi. Bizonyos feltételek mellett jobb fogyasztást lehet így elérni, mint motorfékezve (mondjuk 100-150 méterről már lehet, hogy jobb így odagurulni a lámpához).
Annyi veszélye van csak, hogy így az esetleges vészhelyzetet csak fékezéssel tudod elkerülni, mert nem lesz időd rá, hogy sebességbe tedd az autót. Ez most hihetetlenül hangzik, de hidd el, hogy ha jön a másik hülye oldalról, mert "én oda még beférek", nem fogod megtalálni a sebességet, csak a fékbe tudsz beletaposni.
A biztonság egy érdekes kérdés.
Elvileg sosem illik üresben gurulni, ez alapszabály
- hirtelen gázadásra nem reagál az autó
- lejtőn lefele alapból tilos (nincs motorfék csak az üzemi fék, ami viszont a sok fékezés miatt túlmelegedhet)
- üresben instabilabb az autó, mondjuk ez csak nagyobb sebesség felett érződik jobban
- hirtelen nehezebb sávot váltani, mert mondjuk még ha gázt is adnál, nem fog rá reagálni az autó
Az oktatók elég sok helyen tanítják hogy biztonsági szempontból nem illik üresben gurulni. A spórolás már másik kérdés...
"de nekem egy szerelő azt mondta hogy maximum télen csúszós utaknál használjam sűrűbben inkább mert így csak rongálja a motort és annak a javítása drágább mint egy fékcsere."
Hol vannak ilyen jó szakemberek?
Ha messziről látom, hogy piros van akkor kihúzom üresbe aztán hadmenjen. Így nem lassít annyira a motorfék.
Enyhe leejtőkön, vagy ahol ismerem az utat, tudom, hogy kb meddig gyorsul majd fel az autó ott is üresben gurulok.
Van egy falu aminek az elején van egy nagyobbacska leejtő, ha 90-el érkezem, üres, leejtő felgyorsít 100 ra, 70-el érkezem a faluba, és végig tudok gurulni rajta. Mire a végéhez érek 40 körül megyek.
A vizsgabiztos kezdett kötekedni velem, hogy miért nem motorfékkel megyek a lámpához, és miért nem használom ki az autó adta lehetőségeket. Rávágtam, hogy ismerem a lámpát, mindig így csinálom :),
Én sosem hagyom üresben ha gurul az autó. 2005 óta nálam van a kocsi, már pontosan tudom mikor kell visszaváltani hogy pont odaérjek és csak minimálisat kelljen nyomni a féken.
140e km-t elmentem egy garnitúra fékbetéttel gond nélkül, szóval én maradok ennél. Nem is beszélve arról, hogy üresben az alapjárati mennyiséget elfogyasztja az autó, míg motorféknél nem feltétlenül. Meg persze a biztonsági szempontok amiket említett valaki.
Rongálná a motort? 222e km-nél még nem feltűnő. :)
Én tekintettel vagyok az autóstársakra, ezért nem 50 métert gurulok fékezgetve üresben, hanem megállok motorfékkel rövidebb távon.
Az oktató azért nem említi, mert szeretné, ha be tudnál illeszkedni és nem ordítanák le a fejed a többiek még mazsola korodban, az nagyon rombolja az önbizalmad.
Nagy gond, ha az ember látja, hogy piros lesz és mikor megáll, még sárga...a többiek pedig haladnának.
Az utak alárendeltségi viszonyából és a kereszteződés nagyságából adódóan nagyon eltérhet a sárga jelzés hossza.
"pedig szerintem, ha csak kuplongot benyomva megállsz, akkor az ugyanaz végülis. "
Csak éppen a kuplungot nem arra tervezték, hogy percekig nyomja az ember (tönkremegy a kinyomócsapágy benne)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!