Igaz a hír (a neten olvastam), hogy betiltották, a gyermekszállító bicikli utánfutó használatát?
Azt nem értem egyedül hogy mit tart benne mindenki veszélyesnek.
A biciklivel együtt nem borulhat fel, lengéscsillapítása is van, a gyerek nem eshet ki.
Most miért felelőtlenség, mondja meg valaki konkrétan!
"Azt nem értem egyedül hogy mit tart benne mindenki veszélyesnek.
A biciklivel együtt nem borulhat fel, lengéscsillapítása is van, a gyerek nem eshet ki.
Most miért felelőtlenség, mondja meg valaki konkrétan!"
Elég baj, hogy nem érted!
Nyilván nem sokat közlekedsz kocsival így fogalmad sincs, hogy egy gyerek utánfutó milyen sok esetben észrevehetetlen és mennyire baleset veszélyes.
Az hiper szuper dolog, hogy van benne lengéscsillapító de attól még nagyon alacsony az egész szerkezet, így nem lehet jól látni!
Na meg arról nem is beszélve, hogy a kerékpárosnak is jóval nehezebb egy hirtelen irányváltást kivitelezni egy utánfutóval mögötte.
Aki ilyenben szállítja a gyerekét az igenis egy felelőtlen ostoba szülő!
Aki számára egy kerékpár után "fityegő" lámpákkal és egyéb felszerelésekkel szabályosan felszerelt (gyermek)utánfutó "észrevehetetlen" az ne üljön volán mögé, mert az mást sem fog észrevenni az úton...
(Egy hivatásos sofőr)
Le -és felpontozó okoskodók!
Nagy baj van a szövegértésetekkel.
Kérdés: "Igaz a hír (a neten olvastam), hogy betiltották, a gyermekszállító bicikli utánfutó használatát?"
Nem az volt a kérdés, hogy kinek, mi a véleménye az utánfutóról! Tehát (mint, ahogy már sokszor megtörtént ezen az oldalon) megint nem a kérdésre válaszoltatok, hanem egészen másról beszéltek. Ez még a kisebb baj, de a szakszerű válaszomra pedig nyomkodjátok a piros kezet, ami persze nem érdekel, de minősíti a színvonalatokat.
Tényleg nem vitát akartam nyitni a kérdésemmel és nem gondoltam volna, hogy ennyire megosztja az embereket ez az utánfutó-dolog. Ahogy a véleményeket olvasom én is inkább hajlok az utánfutó felé. Tudom ezért sokan fognak felelőtlennek tartani, de...
- az utánfutót akkor fogom használni, ha a szomszéd kisvárosba megyünk bevásárolni (1000 fős faluban lakunk, nem igazán forgalmas, persze tudom az ördög nem alszik itt sem), ahová végig jó széles bicikliút vezet,
- láttam egy tesztet az interneten, hogy melyik biztonságosabb, az ülés (ráadásul csak egy hátsó üléssel próbálták) v. az utánfutó és ott bizony az utánfutó nyert,
- mivel ahogy egy válaszoló is írta - utána is néztem - egy kerékpáron egy 10 év alatti gyermek szállítására alkalmas szerkezet helyezhető el (pedig sajna nem tudom itthon hagyni egyiket sem),
- mivel van jogsim autóvezetői szemmel nézve tényleg nem tűnik veszélyesebbnek, ha az utánfutóban ülnek, mintha előttem és mögöttem ülnének az ülésben (szabálytalanul!), mert bár alacsonyabb, de jól fel lehet szerelni zászlóval, prizmával, lámpával stb., hogy jól látszódjon,
- ha az élet mégis egy figyelmetlen sofőrrel hoz össze bennünket, annak tök mindegy lesz, hogy hol vagyunk az úttesten, így sem, úgy sem fog észre venni. (Ne adja az Úristen!!!)
Még egyszer köszönöm a válaszokat, sokat segített Mindenki!
Azért osztja meg a kerékpározás az embereket, mert sokan, akik a magas benzinárak ellenére is autóznak úgy érzik, bizonyítaniuk kell maguk előtt, hogy az autó jobb/biztonságosabb, stb, a kerékpározás pedig felelőtlenség és veszélyes.
Valójában nem tudni olyan esetről, ahol kerékpár utánfutó balesetet szenvedett volna Magyarországon, míg naponta halnak meg autósok. Persze nem is olyan elterjedt nálunk, de több Ny-európai országban a cargo biciklik, utánfutók teljesen hétköznapoinak számítanak
Annak ellenére, hogy a kérdező kérdésére már korrekt, egyértelmű válasz érkezett, és a hozzászólásom nem közvetlenül az eredeti kérdésre vonatkozik, reagálok, a válaszokból jól kivehető - és nem minden alap nélküli - ellentétekre:
A közlekedésben is alapvető elvárás a kommunikáció! Aki - tekintet nélkül arra, hogy milyen módon, és közlekedési eszközzel, vagy anélkül - részt vesz, érvényes szabályok, rendelkezések keretei között zajló közúti/vízi/légi közlekedésben, annak a közlekedési szabályok ismerete, tiszteletben tartása - nem csak a saját számára, hanem a közlekedésben részt vevő személyek érdekében is - elengedhetetlen. Véleményem és tapasztalatom szerint, a szabályok ismeretének hiánya és szubjektív tényezők együttes hatása vezet oda, hogy nem tudunk, rosszabb esetben nem is akarunk kommunikálni! Ezt példázza és támasztja alá, amikor különböző magyarázatokat, ideológiákat varázsolunk elő, a pozitív hozzáállásunk hiányának igazolására. Nem annyira rossz ez, ha pl. a "gyakorikérdések.hu" oldalon tesszük, és nem a közlekedésben történő részvételünk közben, hiszen ott közlekedni, - mégpedig balesetmentesen és lehetőleg a szabályok betartásával - kell! Talán még annyit szükséges hozzátenni, hogy kommunikálni elsősorban a közlekedés előmozdítása érdekében, és nem a közlekedés közben keletkezett reakcióink levezetése érdekében kell!
Remélem, hogy a feltett kérdést nem csak a kerékpárosok kis táborának tagjai, hanem gépjárművezetők is érdekesnek tartják, és szánnak időt a megválaszolásra, és/vagy a válaszok elolvasására, mert így alkalom nyílik észrevenni azt, hogy nem egyedül közlekedünk az úton/vízen/levegőben!
Végül egy mottó a kerékpárosok figyelmébe: LÁTNI ÉS LÁTTATNI!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!