Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Milyen állapotban vannak a...

Milyen állapotban vannak a magyar vasútvonalak?

Figyelt kérdés
Tegyük fel hogy a MÁV vásárolna egy TGV-t, vagy egy Sinkanszen szerelvényt. (erre persze eléggé kicsi az esély, de ez csak egy példa) akkor működnének a rendes "300km/h körüli" sebességükkel a mi vasútainkon, vagy nem? Azt hallom hogy nagyon rosz állapoba vannak a sasútak itt nállunk magyaroknál, ezért is érdekelne ez. Ja és ha ennyire rossz a helyzet, akkor egyátalán el mernék rajtuk indítani eme drága vonatokat?
2009. jún. 12. 20:30
 1/5 anonim ***** válasza:
79%

A pályák állapota rossz,és nem indítanának el rajtuk az általad említett vonatokat.Legfeljebb a BP-Hegyeshalom,vagy még egy két vonal van jó állapotban-

A vasút is olyan,mint a közutak.

2009. jún. 12. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

A magyar vasúti pályák tényleg rossz állapotban vannak. A fővonalakon a sebességkorlátozás 120 km/h, ám több helyen vannak lassújelek, mert olyan állapotú a pálya. Ha jól tudom, jelenleg 160 km/h-nál magasabb pályasebesség sehol sincs érvényben.

A nagysebességű vasutak azonban nem csak ezért nem tudnának működni. Egy adott szakaszon engedélyezett sebességet ugyanis nem kizárólag a pálya állapota szabja meg. Többek között az ívek sugarától is függ, ami egészen más egy 120 km/h-s és egy 300 km/h-s pálya esetében.

2009. jún. 12. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Magyarországon nem menne 300 km/h-val. A pálya (vágány) állapotától függően mindenhol van egy maximális sebesség, Magyarországon jelenleg a leggyorsabban 160-al lehet menni a Budapest - Hegyeshalom vonal egyes szakaszain, de az ország többi részén a 120 km/h az általános a fővonalakon (persze sok helyen ennél kevesebb). Igaz, hogy folynak most is felújítások, átépítések, de az új pályákat is 160 km/h-ra építik ki általában (legalábbis ennél nem többre).
2009. jún. 12. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
100%

Arról nem is beszélve, hogy a Shinkanzen pályáját közút nem keresztezheti a gyorsasági szakaszokon. Emellett a védőfalak is hiányoznak a pálya mellett és a pálya között az érintkezési pontoknál. A jelző- és tájékoztató rendszer, valamint a vasútállomások sem ilyen jellegű szerelvényre lettek kialakítva. Utaztam már TGV-n, Shinkanzenen, Eurostaron is, és elmondható, hogy a magyar vasútnak NINCS IS szüksége arra a színvonalra, ami ott van. Nem mindegy, hogy Fukooka- Tokyo távolságot kell áthidalni, ami kicsit több, mint 1200 km, és innen még Sendai szintén kb. ennyi, vagy Debrecen-Sopron távolságot, amely kb. 500 km. Miért érné meg Magyarországon a Shinkanzen vagy a TGV? Hol tudná a MÁV kihasználni ezeket az adottságokat, mikor még Budapest-Sopron között is kb. 220 km, Budapest Nyíregyháza között pedig 270 km távolság van. Így tulajdonképpen nem lenne gazdaságos, és elég "pazarló" lenne az, hogy nem üzemi szinten üzemel a gyorsvasút, hiszen az elindulás-gyorsítás-üzemi teljesítmény-lassítás-megállás szakasza tulajdonképpen "percekben" lenne mérhető.

A Shinkanzen 300 km/h "megengedett sebességével" ezek a távolságok nem igazán "gazdaságosak". Így teljesen felesleges erre fejleszteni.

El kellene érni, hogy kényelmes legyen az út, és ne hat-tíz óra egy-egy menetidő... Mert ha az a vonat tisztességesen tud menni CSAK 120 km/h-val minden szakaszon, akkor a "legnagyobb táv" is elérhető kb. 3 óra alatt. Az meg kibírható vasúton - ha megfelelő a kocsi, a színvonal stb.

2009. jún. 12. 21:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat! Nagyon hasznosak voltak.

Az utolsó válaszolónak mondom ,hogy szerencsés hogy ilyen vonatokon utazhatott. Azt még muszály megkérdeznem kíváncsiságból, hogy utaztál már Maglev szerelvényen is?

2009. jún. 12. 21:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!