Milyen állapotban vannak a magyar vasútvonalak?
A pályák állapota rossz,és nem indítanának el rajtuk az általad említett vonatokat.Legfeljebb a BP-Hegyeshalom,vagy még egy két vonal van jó állapotban-
A vasút is olyan,mint a közutak.
A magyar vasúti pályák tényleg rossz állapotban vannak. A fővonalakon a sebességkorlátozás 120 km/h, ám több helyen vannak lassújelek, mert olyan állapotú a pálya. Ha jól tudom, jelenleg 160 km/h-nál magasabb pályasebesség sehol sincs érvényben.
A nagysebességű vasutak azonban nem csak ezért nem tudnának működni. Egy adott szakaszon engedélyezett sebességet ugyanis nem kizárólag a pálya állapota szabja meg. Többek között az ívek sugarától is függ, ami egészen más egy 120 km/h-s és egy 300 km/h-s pálya esetében.
Arról nem is beszélve, hogy a Shinkanzen pályáját közút nem keresztezheti a gyorsasági szakaszokon. Emellett a védőfalak is hiányoznak a pálya mellett és a pálya között az érintkezési pontoknál. A jelző- és tájékoztató rendszer, valamint a vasútállomások sem ilyen jellegű szerelvényre lettek kialakítva. Utaztam már TGV-n, Shinkanzenen, Eurostaron is, és elmondható, hogy a magyar vasútnak NINCS IS szüksége arra a színvonalra, ami ott van. Nem mindegy, hogy Fukooka- Tokyo távolságot kell áthidalni, ami kicsit több, mint 1200 km, és innen még Sendai szintén kb. ennyi, vagy Debrecen-Sopron távolságot, amely kb. 500 km. Miért érné meg Magyarországon a Shinkanzen vagy a TGV? Hol tudná a MÁV kihasználni ezeket az adottságokat, mikor még Budapest-Sopron között is kb. 220 km, Budapest Nyíregyháza között pedig 270 km távolság van. Így tulajdonképpen nem lenne gazdaságos, és elég "pazarló" lenne az, hogy nem üzemi szinten üzemel a gyorsvasút, hiszen az elindulás-gyorsítás-üzemi teljesítmény-lassítás-megállás szakasza tulajdonképpen "percekben" lenne mérhető.
A Shinkanzen 300 km/h "megengedett sebességével" ezek a távolságok nem igazán "gazdaságosak". Így teljesen felesleges erre fejleszteni.
El kellene érni, hogy kényelmes legyen az út, és ne hat-tíz óra egy-egy menetidő... Mert ha az a vonat tisztességesen tud menni CSAK 120 km/h-val minden szakaszon, akkor a "legnagyobb táv" is elérhető kb. 3 óra alatt. Az meg kibírható vasúton - ha megfelelő a kocsi, a színvonal stb.
Köszönöm a válaszokat! Nagyon hasznosak voltak.
Az utolsó válaszolónak mondom ,hogy szerencsés hogy ilyen vonatokon utazhatott. Azt még muszály megkérdeznem kíváncsiságból, hogy utaztál már Maglev szerelvényen is?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!