Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ennek a táblának szerinted...

Ennek a táblának szerinted lenne visszatartó ereje?

Figyelt kérdés

[link]


Én ezt a KRESZ táblát, ezzel a kiegészítéssel szereltetném fel ott, arra az érintett táblára, ahol a baleset érvényes, és hatályos KRESZ-szabály megsértésével bekövetkezett. Elméleti vizsgán felismerése kötelező.


A kiegészítő táblán: balesetben elhunytak száma per baleseti sérültek száma az utóbbi 4 hónapban. Magyarán negyedévente felülvizsgáltatva


Mi erről a véleményetek? Eddig egy ember nyilatkozott, ő úgy gondolja, hogy ez a tábla roncsolná minden más tábla tekintélyét; értsd: csak azokat a táblákat tartanák be, ahol ez pluszban ki van rakva!...


2011. szept. 17. 12:37
 1/8 anonim ***** válasza:

Szerintem meg butaság ugyanis még a sok 30 as táblát sem veszik vissza miután vége az útfelujításnak.

Ne várd ,hogy több ezer ilyen táblát 4 havonta fognak cserélgetni/felülvizsgálni/újra nyomtatni+szerelni


Nagyon strapás ,de jó ötlet lenne a kifejezetten veszélyes helyekre kiegészítő táblaként számok nélkül kitenni. Biztosan felfigyelnénk rá ,de az a baj vele,hogy nem lehet tudni mi az a veszély. Ennyi erővel oda is kitehetnék ahol vadak járnak mert egy szarvast ,ha elütsz te is megsérülhetsz/meghalhatsz.


Esetleg előzni tilos tábla mellé tennéd? Mert figyelmetlen előzésbe is bele lehet halni.A tapasztaltabbak meg nem előznek ,ha tudják,hogy nem biztonságos hiába lehet előzni.


Vagy az egyéb veszély tábla mellé egy "életveszély" tábla menne aztán a vezető találja ki mire gondol aki kitette?

2011. szept. 17. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:

Úgy okoskodom, hogy ezt a halálfejes táblát kiegészítőjével együtt olyan táblák ALÁ raknák ki, ahol a baleset a tábla által érvénybe léptetett szabály megsértésével történt. Ha ilyen tábla nincs (mert mondjuk az országúti 90-es sztenderd miatt kitétele nem kötelező), akkor egy ilyen tábla kitételével, és a halálfejes kiegészítéssel alkalmaznám.


A 30-as vissza nem szedett táblák esete sajnálatos ugyan, de mint példa, sántít. Ezekkel a táblákkal MINDEN autósnak az a baja, hogy esetenként komolyan büntetnek alattuk. Tudva levő azonban, hogy ha indokolatlan forgalomtechnikailag a tábla kintlevősége, abból nem következik törvényszerűen a baleset. Hiszen az adott út mondjuk 90-re van tervezve, ezzel a sebességgel biztonságos rajta haladni, tehát a törvénysértéssel (mert ez már azt hiszem az a kategória) nem jár együtt a megnövekedett baleseti statisztika, ERGO nincs olyan baleset, amely a 30-as tábla alá a halálfejes tábla kitételét megkövetelné.


A felülvizsgálati rendszer pedig nem egészen úgy menne, ahogy te gondolod. Történik egy baleset, két halálos áldozattal. Erre kiteszik ezt a táblát, amitől kezdve ketyeg az óra. A kiegészítőn ekkor a "2/2" látható. Természetesen a tábla helyét nyilvántartásba veszik ( minthogy elvileg minden táblával kötelező ezt megtenni, máskülönben nem lenne hivatkozási alapja mondjuk a sebességtúllépéses büntetéseknek). Letelik a tábla negyed éve. Ekkor a nyilvántartásban a táblát beszedendő táblák halmazába írják be... majd mikor a valós évi negyedév eljön, kirajzanak a közútkezelő munkásai, és beszedik. Ebből következik, hogy egy-egy tábla, extrém esetben fél évig van kint (értsd: a tábla a negyedéves felülvizsgálat előtt egy nappal került ki).


Abban az esetben, ha a tábla hatálya alatt újabb személyi sérüléses baleset következik be ( újabb egy sérült, egy halálos áldozat), a tábla ciklusa újraindul, immár új számokkal: "3/4"


De mindjárt alkotok egy jobban érthető sorozatot.

2011. szept. 17. 13:30
 3/8 anonim ***** válasza:
Nagyon jó ez az ötlet, nekem nagyon tetszik, csak az a baj, hogy sok b@romarcút a rengeteg balesetről árulkodó baleseti statisztika nem tudja meggyőzni, akkor rajtuk nem segít semmilyen tábla. Bár eltudnám képzelni, hogy sokan normálisabban vezetnének, ha ott lenne a pofájukba akár többször kirakva egy ilyen tábla, rajta a számokkal. Bár én ezt tovább gondolva, még a sávokra is ráfesteném ezt a jelet. Kezdésnek a 4-es úton és az M70-es autóúton tesztelném. Tehát a két legveszélyesebb úton/szakaszon. Aztán 1 hónap múlva megnézném a baleseti statisztikát.
2011. szept. 17. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Utolsó!


Nem is rossz ötlet! Valami könnyen kopó festékkel meg lehetne valósítani.


Ami meg a statisztikát illeti: a bunkók jobbára nem olvasnak könyveket, tehát statisztikát sem láttak soha életükben... talán azt sem tudjéűák mi az... ellenben ezzel a megoldással 2testközelbe" kerülne a statisztika 4 hónapra visszavezetve, mindig azon régiókra lebontva, ahol az emberünk tevékeny.. :)

2011. szept. 17. 17:31
 5/8 anonim ***** válasza:

Az ötlet nagyon tetszik, okos vagy hogy ezt kitaláltad, viszont ebből Mo-n soha nem lesz semmi, indoklok is:


Szemléljük a folyamatot a legelejétől:

A KRESZ alapelve a bizalmi elv, azaz bízom abban, hogy mindenki betartja a szabályokat. Tehát még egy kintfelejtett 30as táblánál is mindenki 30al fog közlekedni, és nem 100al, és 50él is 50el.


A baleset (nevéből adódóan) rendellenes jelenséget takar, tehát olyan esetet, aminek alapértelmezés szerint (ha mindenki minden szabályt betart ami az adott útra vonatkozik, ami ügye a KRESZ alapfeltevése) nem kéne bekövetkeznie. Ilyen értelemben teljesen mindegy hogy adot úton évente 10, 100, vagy éppen 1000 ember hal meg (jogi szempontból), hiszen mindegyik baleset volt. Persze hétköznapi ember számára ez sokkoló, de jogi szempontból mindegyik "csak egy baleset".


Ha egy úton feltűnöen sok a baleset legrosszabb esetben a közútkezelő kiteszi a 20as táblát, és részéről el van intézve (erre majd még később kitérek).


Tehát egyrészt a jelenlegi szabályok alapján ennek nem lenne értelme, de lépjünk is ezen túl.


A jogalkotó a szabályok meghozatalában jellemzően 5-10 évvel el van maradva a valósághoz képest. Az pl. milyen már hogy a fényvisszaverő hátterű táblákat csak tavaly vagy tavalyelőtt óta ismeri? Meghogy a seb. korlátozás mérétkegységét így röpke 30 év után végre sikerült belevenni... A jogalkotónak tehát nem hogy még az újításokra nincs ideje, még a lemaradásokat sem tudja megfelelően pótolni.


Nagyon sok olyan tábla van kint mind a mai napig az utak mentén amelyekről mindenki tudja mit jelent, de a KRESZ nem ismeri, tehát ha végiglapozod, nem lesz benne olyan...


A jogalkotó olyan lusta mint az állat (a jogalkotó = politikusok, azt hiszem innentől kezdve érthető). Csak a törvényben foglalt kötelezettségének tesz eleget, onnantól kezdve az esetleges plusz balesetmegelőzési feladatokat nem tekinti munkájának részeként.


A KRESZ mai formájában kaotikus, értelmezhetetlen, tele van ellentmondásokkal, nem egyértelmű dolgokkal, fogalmakat és alap összefüggéseket nem old fel, 35 másik jogszabályt kell hozzá végigböngészni, meg tudni azt, hogy " hát ezt 10 éve így tanítják, valszeg még mindig így lehet...". Pl a legegyszerűbb példa a jobbkéznél az utak szintbeli kereszteződése. Hol van leírva mi számít szintbeli kereszteződésnek? A KRESZ-ben sehol. Valami 20.ad rangú XY szabály szól erről, de nem a KRESZ, és igazából ott is csak "mis másol" a jogalkotó, nincs egyértelműen leírva.

A lényeg tehát hogy a jelenlegi KRESZ egy gány úgy ahogy van. Újra kéne írni értelmesen, az új idők szelének megfelelően, és konzisztensre csinálni. Ezzel nagyjából mindenki tisztában van, viszont ez hatalmas munka lenne, senki nem akarja felvállalni...


folyt. köv.

2011. szept. 18. 01:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Szóval a jogalkotó ezt nem fogja felvállalni.

De mondjuk, hogy felvállalja, itt jön a következő lépés:

Ki kezeli a táblákat? Így van, a közútkezelő. A közútkezelő állami "intézmény" szintén csak a törvényben foglaltak erejéig hajlandó eljárni, azon túl a kisujját sem mozdítja. Nem egyszer volt már hogy lakók (én is) fordultunk a közútkezelőhöz, hogy ugyan tegyenek már ki egy szabványos kresz táblát mert sok a baleset és a plusz táblával megelőzhető lenne.


Erre mi a hivatalos válaszuk? A táblázások a jogszabálynak megfelelőek, hivatalból nem kell eljárniuk. Az emberélet? Ja az nem számít, az már nem törvényben rögzített kötelességük. Embereknek kell meghalniuk, hogy történjen valami, és ezt sajnos szó szerint kell érteni, lsd. lágymányosi hídi baleset...


Namost akkor ezt add össze:

Van az "állambácsi" által kezelt jogalkotó, van a szintén "állambácsi" által kezelt közútkezelő. Mindkettő olyan szemléletű amilyen.


PLuszban: ha ezt a táblát behoznák, jogszabályba iktatnák, ezzel rengeteg adminisztrációt raknának a közútkezelőre (és persze plusz munkát, költséget), akinek mellesleg semmi köze sincs a baleseti adatokhoz. Vagyis állambácsi saját magának csinálna rengeteg kiadást egy olyan dologért ami semmilyen szinten sem kötelessége....


Azt hiszem érzed hogy ez itt Mo-n nem fog megvalósulni....


De mondjuk hogy szabályba lenne iktatva, mondjuk hogy ki is tennék. Akit most nem hat meg a 30as tábla, azt a halálfej sem hatná meg. A legnagyobb baj vele viszont ténleg az adminisztráció lenne.... Ennyi útnál böngészgetni a baleseti statisztikákat... Hát embernek nem kívánom... És a költségekről még nem is beszéltünk. Nem tudom mennyi lehet egy tábla kihelyezése, de sztem olyan 30-50e ft körül lehet....

2011. szept. 18. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 A kérdező kommentje:
Érdekes meglátás, rágnom kell még rajta magam, majd írok; nézz majd vissza!...
2011. szept. 18. 09:58
 8/8 anonim ***** válasza:
Van már hasonló tábla: Baleseti gócpont felirattal ,persze ott nincs hullaszámláló de elég morbid is lenne az ötlet. A főutak mentén a rengeteg kereszt és koszorú van .Visszavesznek az emberek a sebességből ?Nem! Amire egyedül odafigyelnek az a pénztárcájuk, ha van trafipax ha büntet a rendőr.No meg a fizikai akadályok a fekvőrendőr.
2011. szept. 18. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!