Mennyire veszélyes a közutakon (budapesten) motorozni?
Városon belül nincs sok értelme motorozni, mert rengetegen vannak és a sok bunkó agresszív taxis az életedet fogja veszélyeztetni, ahányszor kimész a városba. Veszélyhelyzetek Budapesten nekem csak taxisok miatt voltak! Össze-vissza cikáznak, eléd vágnak, leszorítanak. Városban én egyáltalán nem ajánlom, mert veszélyes.
Lakott területen kívül már lehet menni, de oda kell figyelni az út minőségére. A többi autósra meg mindig úgy tekints, hogy ők csak azért vannak az úton, hogy neked menjenek, és akkor nem lesz gáz. Fő az elővigyázatosság. Ha alsóbb rendű úton várakozik egy autó, mert ki akar fordulni, vagy át akar menni, akkor minden esetben lassíts, mert 10-ből 9-szer kimennek eléd. Tapasztalat. Rengeteg baleset azért történik, mert az autós kifordul a motoros elé, mivel nem tudja felmérni a távolságot és a sebességet. Minden gépjárművezetővel, akivel valamilyen forgalmi helyzetbe kerülsz, egyértelműen tudasd, hogy ott vagy. (pl. előzésnél visszaváltással, csak a hang miatt, akkor is, ha amúgy nem lenne rá szükség) Ismerd a saját határaidat, csak annyit vállalj be, amennyire képes vagy, és tiszteld a vasat, ami alattad van. A legeslegfontosabb viszont az, amit már leírtam, hogy úgy tekints a forgalom összes résztvevőjére, hogy ők csak azért vannak, hogy téged kicsináljanak! Suzukisokra (többségük figyelmetlen), BMW-sekre, sportkocsit vezetőkre (arcoskodnak, gyorsulgatnak) és az említett taxisokra külön figyelj. Persze, csúnya dolog az általánosítás, de a biztonság érdekében itt van értelme. Ha így állsz hozzá, akkor elég óvatos vagy ahhoz, hogy a legtöbb veszélyhelyzetet elkerüld. A megfelelő védőfelszerelést, jó sisakot gondolom nem kell említenem.
Nagyjából, ha ezeket betartod, a motorozás biztonságosnak tekinthető. Persze ettől függetlenül nem egy életbiztosítás, de az élmény kárpótol. :)
Ha túratempóban, a forgalommal együtt közlekedsz, az persze jelentősen lecsökkenti a veszélylehetőségeket, de hát ki vesz motort azért, hogy lassú legyen. :P
Kultúrája amúgy tényleg nem sok van, a legtöbb autós lesz@rja, ha mögé kerülsz, nem húzódik félre akkor sem, ha lenne bőven hely. Bár mostanában úgy vettem észre, ez kezd javuló tendenciát mutatni, pláne, ha tempósan éri be az ember az autóst és érezteti, hogy feltartják.
Ha van még kérdés, csak nyugodtan.
Ha motorral közlekedsz (nagymotorral, nem robogóval) akkor nem olyan vészes a dolog.
Ha úgy motorozol, mint a legtöbb barom (bocs a kollégáktól, én is motoros vagyok ... ), hogy cikk-cakkban közlekedsz a sávok között, duplazárón előzö és társai akkor azért veszélyes.
Ha engem meg k0csög forintkergető taxis leszorít mikor motorozom akkor mellé állok a pirosnál és megmondom neki, hogy befejelem az oldalüvegét ha ezt meg meri próbálni mégegyszer. És meg is csinálom ha nem húzza össze magát...
Nagyon parázni nem kell, a sisak és a protektoros kesztyű / ruha nagy úr ám... Ha lezárod a sisakot még gázsprével sem tudnak telibefújni, leütni meg szinte lehetetlen.
Ha túratempóban, normálisan akarsz motorozni, akkor kis odafigyeléssel nem vagy nagyobb veszélynek kitéve, mint a forgalom bármely más résztvevője.
Ha száguldó donorként a szerencsére és a sokszorosan túlbecsült reflexeidre és "rutinodra" bízod magad, rövid úton a föld alatt végzed.
Szerintem ne félj nekivágni, csak tartsd szem előtt a KRESZ!
"csak tartsd szem előtt a KRESZ!"
De persze csak mint irányelv, mert amikor kiteszik főútvonalra a 40-es táblát indokolatlanul, az több, mint veszélyes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!