Miért javasolt lapos sarkú, vékony talpú cipőben vezetni?
Ezt írta a KRESZ teszt, de a tanfolyamon egy szóval sem említették.
De, akkor miért vezet annyi nőcske magassarkúban, és még nem haltak meg?
Annyira mégse veszélyes?
Ideális körülmények között mindegy, miben vezet az ember. Nyáron, melegben, száraz időben, városban araszolva bármiben lehet vezetni, a gázt meg a féket tudja nyomni az ember (a kuplungot nem biztos, hogy lehet elég finoman kezelni, de van automata váltó is a világon). Nem kell éktelen nagyot fékezni, azt a kis pedálerőt bárhogy össze lehet hozni.
Azonban minden felborul, ha nem ideális körülmények között kell vezetni. Már az országúti 90-nél (bár ez ma már lassúnak minősül, mert mindenki jobban ért hozzá, mint a szabályalkotók) is előfordulhat olyan helyzet, ahol vészfékezést kell bemutatni. Itt a magassarkú cipők nem nyerőek: a pedál alatt felfelé kanyarodó padlólemezen feltámaszkodhat a sarkuk, extrém esetben beleakadhat a pedálba, a kemény, hegyes, pici talp pedig könnyen lecsúszik a pedálról. Vagyis egy vészfékezéshez szükséges nagy pedálerőnél már nem megbízhatóak. Autópályán pedig tovább romlik a helyzet. De akár az is lehet, hogy elered az eső, vizes lesz az amúgy is kőkemény és csúszós cipőtalp, aztán még a kuplungot sem lehet elég finoman engedni, mert onnan is lefordul a sofőr kétségtelenül csinos lába.
Vagyis a magassarkú cipő nem okoz azonnali halált, csak veszélyhelyzetet okoz, ami fokozza a baleset esélyét. Nem fogsz csak azért feltekeredni a villanyoszlopra, mert magassarkúban vezetsz, viszont nagyobb az esély rá, hogy nekimész valakinek. Lapos sarkú, vékony talpú cipőben előnyösebb vezetni: nagyobbat tudsz vele taposni, többet érzel a pedálból (kuplungcsúsztatásnál előnyös) és a vizes-saras-havas pedálról sem fog olyan könnyen lecsúszni.
Nekem is megy magassarkúba, de ha tehetem laposba vezetek, vagy van mikor levetem a magassarkúm és mezítláb :)
Ismerek olyat aki minden nap magassarkúban jár, még otthon is kb. 15éve úgy is vezet, és egyszer mikor valami miatt sportcipőben kellett vezetnie egyszerűen mindenhol ledöglött, mert az ő elmondása szerint már a magassarkúakban jobban érzi a pedálokat :) van ilyen is
Én nem tudok és nem is szeretek magassarkúban vezetni, igaz pasi vagyok :P
Nekem pl van olyan cipőm aminek a recéje beleakad a kuplung pedálba, amikor engedném fel. Pont olyan a pedálgumi és a talp recéje, hogy bizonyos szögnél egymásba akadnak, és ahogy megfeszülnek nem tudom feljebb engedni a kuplungot. Mindez pont annál a pontnál van, ahol elkezd fogni, így ezzel szépen lehet égetni szegénykémet...
Sima cipőben sem vezetek, van egy külön vezetős cipőm. Ez olyasmi mint ami a versenyzőknek is van. Puha talpa van, az egész cipő könnyű, nagyon jól lehet benne érezni a pedálokat, teljesen más abban vezetni mint egy sima cipőben. Ezért amikor csak lehet vezetés előtt átveszem a vezetős cipőt, majd megérkezéskor megint lecserélem. Hihetetlennek hangzik, de ténleg nagyon sokat számít egy jó cipő.
Az értlelmesebb nők is cserélgetik a cipőt. Aki kicsit "szőkébb" az magassarkúban vezet. Már leírták előttem hogy miért nem szabad. Persze, meg lehet tanulni magassarkúban vezetni de sok idő és energia. Aki pedig nem tudott normális cipőben vezetni, az pont azért volt, mert a magassarkúban való vezetésnél más lábtartás kell mint a normális. A normális cipőnél viszont ez az idióta lábtartás nem működik. Ez egy újabb indok a magassarkú ellen: az idióta lábtartás miatt egyrészt alapból figyelni kell rá, másrészt az izmok jobban dolgoznak, a láb elfárad. Aki nem bírja, izomlázat kap, és ettől esetleg egy hirtelen fékezésnél nem tud mondjuk fékezni...
Ami csak javasolt, az nem kötelező érvényű, azért nem büntethető.
Magánvélemény: egészen addig, amíg tudatosak a mozdulataid, nem probléma a magassarkú sem, de akkor, amikor reflexből kezdődik a mozgás (amikor eléd ugrik valaki és a mozdulat reflexből fakad) már nem Te irányítod, akkor lehet olyan gyors, amit tudatosan nem is tudsz elérni, hogy leesik, félremozdul a magassarkú, és akkor gond van, mert nem hajtódik/hajtható végre az, aminek kellene.
(Volt ilyen per, halálos gázolás, amikor a sofőr fékhibára hivatkozott, de egyetlenegy vizsgálat, fékpróba sem igazolta állítását, éppen azért, mert az ő mozgása reflexből fakadt, amit akaratlagosan képtelenek voltak megcsinálni. A per alatt mással bekövetkező ugyanilyen balesetet követően jöttek rá, hogy konstrukciós hiba, ami 20 év alatt nem derült ki!)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!