Rossz időben indexelni, vagy egyáltalán nem indexelni a VESZÉLYESEBB?
Szóval sok autós már egy utcával előbb indexel, ahova megy, és sokszor láttam már, hogy kivágott elé egy autó, motor mert azt látta, hogy oda fordul le, amikor pedig ment volna tovább. És nagy fékezés, meg anyázás lett belőle.
Vagy a másik eset, amikor egyáltalán nem használja az indexet, csak úgy lelassít, és kanyarog ide-oda.
Melyik a baleset veszélyesebb?
Mind a kettő! Bár mondjuk a hivatalosan betartod a féktávot, akkor nem "illene" belemenned, ha mondjuk fékez, mert hamarabb kanyarodik!
De a 2. veszélyesebb. Az elsőnél legalább sejted,hogy valamit majd akar. A 2.-nál meg csak hirtelen fékez és kanyarodik!
Mind a kettő szabálytalan.
Éppen ezért, a kocsi kerekét kell nézni, nem az indexlámpáját, ha ki akarsz valahonnan kanyarodni! Ha a kereke szerint kanyarodik, nagy baj már nem lehet! :)
Ráadásul ha kimész elé ilyenkor és belédjön, utólag már biztos hogy nem tagadja majd, hogy ment az index, és mivel ő volt főútvonalon...
Az index nélküli kanyarodásra meg többé-kevésbé mindenki fel van készülve, sőt, minél nagyobb és drágább az autó, annál valószínűbb, hogy nem szereltek bele indexkapocslót, csak a parkolófényeket működtető gombot (amit a pórnép elakadásjelzőként ismer).
Szerintem is veszélyesebb ha rosszkor indexel.
pl. Mellékútról akarok jobbra fordulni egy 2x2 sávos főútra, aminek a külső sávjában nem lehet közlekedni, mert végig parkolnak. Általában egy kis körülnézés után ki is szoktam fordulni, és a parkoló autók mögött várom a becsatlakozási lehetőséget. A rálátás is sokkal jobb ilyenkor.
Most is ezt akartam, és láttam, hogy egy autós kijön a külső sávba és jobbra indexelve közeledik. Gondoltam be fog fordulni az utcába, ahol én is várakoztam. Valami isteni sugallat miatt, azonban vártam. Ki is derült, hogy nem az utcába akar befordulni, hanem elment egyenesen, és leparkolt.
Na én tuti nem indexeltem volna a kereszteződés előtt!!
Kimentem volna a külső sávba, és szépen index nélkül elmegyek a kereszteződés mellett, majd index ki és laparkolok...
Igen, velem is megesett már... Kisbusznak villogott az indexe, amit valószínű véletlen felejtett kinn, én így nyugodt szívvel kikanyarodtam elé, gondoltam ő majd bekanyarodik. Utána nézem a visszapillantóba, hogy hoppá, itt van a seggemben, azaz mégsem kanyarodott be. Elég nagy kocc lehetett volna belőle.
Szerintem is ez a veszélyesebb. Ha valaki megy előtted, azért egy kicsit mindig számítanod kell rá, hogy bármit csinálhat (elkanyarodik index nélkül, lehúzódik, vagy akár csak belefékez), én mindig ezek tudatában megyek valaki mögött, így bármit tesz, annyira nem okoz gondot, tudom korrigálni.
Mind a kettő veszélyes. Az indexet vissza is kell venni, nem csak kirakni. Megfelelő időbe kell jelezni az irányváltoztatást, és irányváltoztatás után ki kell kapcsolni az irányjelzőt.
Ez a veszélyes indexelni, mert kijönnek eléd dolog, meg olyan, hogy akkor jó időben azért nem indexelnek az urak, mert veszélyes.... Ne legyünk már szánalmasak. Meg kellene tanulni közlekedni, nem csak menni mint a marhák.
Valóban mindkettő nagyon veszélyes tud lenni, és rém idegesítő. Viszont a 2. verzióból úgy vettem észre, jóval több van. Legalábbis az én anyázási szintem miattuk szökik az egekbe, főleg körforgalmaknál. Honnan a jóédesből tudjam, hol akar kimenni belőle? Magyarországon szörnyű a közlekedési morál, és egyre többekkel találkozom, akik azért utálják a körforgalmakat, mert a vadbarmok nem tudják használni.
Na de van mégegy, amit NAGYON utálok: index nélküli sávváltás. Ezzel is egyre többet találkozom, főleg olyanokkal, akik rallie-pályának képzelik a várost, és 60-80-nal kacsáznak a többiek között. Ha netán belemennék véletlenül, még ő lenne kiakadva természetesen. Anyukájuk legyen egészséges....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!