Van olyan aki, mindig minden KRESZ szabályt betart, természetesen a sebességkorlátozóakat is?
Nincs!
Egyébként sem lehet minden szabályt betartani, mert ha mindig minden szabályt betartasz, akkor letolnak az útról, és megjegyzem jogosan. Mert nyíl egyenes úton városban ahol nincs forgalom miért ne lehetne 60-nal, vagy orszáűgúton 100-zal menni.
Nem igaz, hogy van olyan, aki este a városban (sehol senki), megállna a saját kedvéért a STOP táblánál. Mint ahogyan azt sem hiszem el, hogy mikor kifordul a kertjéből, vagy elindul akkor jelezné. Vagy fordított esetben is. Nem hiszem, hogy van olyan aki hajnali 3-kor egyetlen jelzést sem mulasztana el. Vagy ne ment volna át legalább egyszer "na toljuk neki még elérjük" módra a sárgán, netán az éppen piroson.
Aki azt állítja, hogy mégis az hazudik! Ez olyan, mint, hogy valaki még életében nem mondott ki egyetlen trágár szót sem. Az is hazudik.
Én igyekszem szabályosan vezetni, minden szabályt betartani, az esetek többségében sikerül is. Persze nem vagyok szent, néha azért megszegem a szabályokat (50 helyett 60-70), de ritkán.
Persze ha 50-el megyek, mindenki tol le az útról. STOP-nál meg szoktam állni, akkor is ha nincs senki.
Persze ez is olyan, hogy néha olyan idióta kitáblázások vannak, amiknek lehetetlen (tök értelmetlen) megfelelni. Pl.: sarok előtt 30m-re 30as tábla, ami a sarok után már nincs megismételve. Valószínű bárki is le fog lassítani arra a 30 m-re 30-ra.
Amiket már tudatosan szegtem meg (akár többször is):
- piroson áthajtás (beférek még a sárgába (hát nem :))
- seb. túllépés
- elsőbbség meg nem adás: buszost nem engedtem ki az öbölből, illetve gyalogot a zebránál
Én igyekszem betartani a szabályok nagy részét. A sebességkorlátozás nagyon sok helyen teljesen értelmetlenül alacsony, amit elég gyakran nem tartok be, a sárgán (esetenként már "rendőr zöldön" vagy máshogy "halvány rózsaszínen") átcsusszanok.
Amit mindig betartok (ha lehet):
-Elsőbbség. Ha a buszos jelez, hogy éppen indulna az öbölből, akkor ha normálisan fékezve még ki tudom engedni akkor kiengedem. Ha látom, hogy a gyalogos csak áll a zebránál, és át akar jönni, akkor megállok neki, főleg mivel én is szeretem, ha átengednek a zebránál amikor gyalog közlekedek.
-A követési távolságot mindig inkább duplán megtartom, és ha valaki mellett ülök, aki nem tartja meg rendesen (pár méterrel az előtted lévőtől 70-80as sebességnél) arra allergiás vagyok.
-Néha a parkolási szabályokat nem tartom be, főleg ha pizza futárkodok, akkor néha megállok olyan helyen is ahol nem szabadna, hogy ne kelljen 10 méter helyett 200at gyalogolnom, de csak olyankor, ha valaki ül az autóban még, vagy csak 1 percre megyek be, vagy akár még látom is közben az autót.
-A többi szabályt betartom nagyrészt.
Azokat a főként vénembereket, nagyon utálom, akik 50 helyett 30al döcögnek (tanulóvezető kivétel, mert ő menjen olyan tempóval, ami biztonságos neki, azért van annyi óra, hogy megtanulja felvenni a közlekedés rendes ritmusát) , általában nagyon figyelmetlenek is. Sokkal biztonságosabb, ha 50nél inkább 60al megyek, mint 30al döcögni, főleg, mert a többi autóst irritálja, és feltartja a forgalmat, erre sokszor rátesz egy lapáttal, amikor nem a külső sávban, hanem a belsőben teszi ezt.
Szóval mostmár az eredeti kérdésre felelve: Szerintem nincs olyan, aki mindig minden szabályt betart. Ahogy mondták páran, sebeségkorlátozás, stop táblánál megállás (én se mindig, de mindenképp lassítok), sárgán (piroson) átcsusszanás, meg ilyesmik.
NE ORDIBÁLJ!!! BERAGADT A CAPS LOCK??? MELLESLEG AZT TUDTAD, HOGY A CSUPA NAGY BETŰT SOKKAL NEHEZEBB OLVASNI, MINTHA RENDESEN ÍRNÁL???
Nem olyan nagy sebesség az a 70km/h, főleg éjjszaka, mikor sehol senki.
Éjjszaka a STOP tábla tudom, hogy érvényben van, csak bizosan vezettél már hajnal 2-3 körül '75 óta és tudod, hogy k-u-r-v-á-r-a semmi érteleme nincs olyankor betartani, amikor csak te meg rajtad kívül még 9-10 autós van az egész városban, és nyílvánvalóan látod, hogy senki nincs a közelben, Miért állsz meg? Hogy elindulásnál fogyjon a benzined? Vagy ha sehol senki, akkor te fog egy sávváltásnál jelezni? Én nem, mert ezek a szabályok azért vannak, hogy magunk és mások biztonságát szolgálják, és jelzést adjunk másoknak. Csak ha nincs más, akkor kinek adsz elsőbbséget, meg kinek jelzel? Nem gondolod, hogy ez nem így van?
[És akkor mivan ha valaki egy bizonyos ideje vezet? Az még nem biztosíték semmire, most nem rólad beszélek, csak nem szeretem mikor a balesetmentes km-ekkel meg az évekkel dobálóznak. A megtett km-ek, a vez.tech. tréningek, meg a húzós helyzetek szerintem többet jelentenek mint 30-40 év sétakocsikázás A-ból B-be. Meg nem tetszik kicsit öregnek lenni 53+ évesen fórumozni? :-) ;-)]
Nem a 75 óta vezető vagyok, de attól még hogy nincs senki az úton, a szabály az szabály. Ennyi erővel azt is mondthatnád, hogy éjjel tök sötétben ahol nem látja senki, nyugodtan lehet embert ölni, hiszen úgysem látják hogy te voltál a tettes.
Persze, józan ésszel igazad van, de az a kérdés, hogy a józan észnek megfelelően vezetünk-e, vagy a szabályok szerint.
Mellesleg nem lehetsz abban biztos, hogy esetleg az éj leple alatt nincs-e valahol egy gyalogos, vagy kivilágítatlan bicajos, akit esetleg nem látsz. A jelzés hatására egyrészt lehet hogy ő is jobban észrevesz, másrészt egy esetleges balesetnél (ne legyen) ha esetleg odáig kerül a sor, akkor bizony nem árt, ha az igazságügyi szakértő bizonyítja hogy szabályosan jártál el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!