Pedelec szabály, te változtatnál?
Sziasztok. Azt hiszem senki előtt nem újdonság, hogy a pedelec kerékpárok jelentős evolúción mentek át megjelenésük óta, mégis a magyar szabályozás szerint csak akkor nem jogosítványkötelesek, ha:
- A motor leadott teljesítménye nem több mint 0,25kW
- Csak rásegít(ezzel nincs is baj)
A gond az, hogy legtöbb gyártó már eleve sokkal erősebb motorokkal ellátott gépeket árul mint pedelec kerékpárt, nem ritka a 0,5kW, de elfordul az 1-1,5kW teljesítmény is. Tehát gyakorlatban például egy KTM Machina ami 0,5kW teljesítményű motorral ellátott, de legfeljebb 25km/ó sebességre lehet képes rásegítéssel a szabályozás miatt már minimum smkp jogosítvánnyal vezethető, annak hozadékaival mint például a zárt motoros bukósisak.
Én személy szerint a motorteljesítményt felemelném ha a rásegítés 25km/ó sebesség felett kikapcsol. Emellett bevezetném az S-pedelec kategóriát, amibe csakis a rásegítéses kerékpárok tartoznának, vezetésüket minimum érvényes Kresz vizsgához kötném vagy egyéb jogosítványhoz, de nem vonatkoznának rájuk a motorkerékpárokra vonatkozó szabályok, tehát nem kell rájuk index, féklámpa, a sofőr számára a kerékpáros bukósisak is megfelelő. Az ebike továbbra is teljesítményétől függően motorkerékpár kategóriába esne, annak megfelelő korlátozással.
A kérdés az lenne, hogy te hagynád így vagy változtatnál valamin? Emelnéd a megengedett motorteljesítményt, vagy más csinálnál?
#2:
Miért is? Fejtsd ki mire gondolsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!