Ez a folyamatos elsőbbségről lemondás nem veszélyes egy kicsit? Vagy csak én gondolom azt, hogy qrva idegesítő?
https://www.youtube.com/watch?v=aErbmHSKRaw
Random találtam a neten. A sofőr megáll miközben még simán előre mehetne hiszen akkor sem lenne benne a kereszteződés.
Ehelyett megáll és konkrétan fél tucat autót hagy bekanyarodni, kifordulni miközben egy idő után azt se lehet tudni, hogy kit enged el.
Mi van ha gondol egyet és egyik autó után hirtelen elindul miközben az elsőbbségadásra kötelezett autó azt hiszi, hogy a kamerás lemondott az elsőbbségéről. Akkor mi van?
A kikanyarodó ezüst Mercis is simán összeütközhetett volna a lekanyarodó szürke Kia-ssal mert a kamerás megzavarja azzal, hogy vajon elengedi-e vagy sem.
Nem az lenne a normális, hogy egyszerre csak egy autóval szemben mondunk le az elsőbbségünkről pl. aki előttünk be akar a védett úton kanyarodni?
Hol a határ az elsőbbségről való lemondás és az elsőbbség meg nem adása között?
Kétféle sofőr van: az egyik aki mindenhova pofátlankodik és a másik aki már azért is elnézést kér mert sávot váltott.
Aztán jön ez a felesleges indokolatlan udvariaskodás.
#23 a tapasztalatlanabb sofőröket esetleg belekergetheti egy olyan helyzetbe, ami után nekik kell a felelősséget vállalni.
#24 te mi a fenéről beszélsz?
25, biciklizzél már egy kicsit és megtudod.
A bringás átkelők legtöbbjénél kint az elsőbbségadás kötelező, de nem mindegyiknél és ráadásul egy 4 méter magasra felqrt nyalóka táblán.
Az autósnak van elsőbbsége, mégis feszt megállnak, még akkor is, ha direkt úgy állok meg, hogy láthatóan "nem akarok" átmenni. Autóval is szokam közlekedni, nagyon rühellem amikor a bringások ilyen helyen bevágódnak, vagy az idióták egymás után állnak meg "jófejkedni".
Nem, nem kell, azért van ott az a nyamvadt tábla.
Nálam az udvariasságnak két szabálya van.
1. Legyen értelme. Ne engedjünk be senkit, ha mögöttünk csak 2-3 autó áll, mert úgyis el fog tudni menni, így csak fölösleges kényszer kedveskedés. Néha ilyenkor a kedvezményezett fél sem érti, hogy miért engeded el.
2. Legyen egyértelmű. Fontos, hogy folyékony legyen a folyamat. Ints, villants, jelezd, és ne gondold meg magad félúton, mert az is gáz, amikor a másik fél elindul, és akkor az udvariaskodó mégis nekilendül. Ebből csak fékezgetés és feltartás lesz.
Vannak szituációk, amikor igenis nekünk kell segíteni a forgalmat. Ez nem rendőrösködés, hanem tudatos vezetés. Nincs baj ezzel, mert ha egy olyan kereszteződésbe jutsz, ahol nincs lámpa, és csúcsforgalom van, akkor az alsóbb rendű utakról lehetetlen bejutni. tudjuk, hogy miért mondják egyes országokra, hogy jobb a forgalmi morál? Azért, mert ott odafigyelnek egymásra az autósok. Tehát ilyen esetben a legjobb, az lenne, hogyha minden második vagy, harmadik autó elengedne egyet, így ritmusos lenne a forgalom. Igen, meg kell állogatni, de nem lenne nyomulás sem, meg idegeskedés sem, is egy pár másodperc veszteségért cserébe mindenki tudna haladni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!