Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » 30-as táblának iskolán óvodán...

30-as táblának iskolán óvodán kívül van-e még jogosultsága?

Figyelt kérdés
Elavult a kresz az idők során, a mai járművek már korszerűbbek.
2023. júl. 12. 22:00
1 2 3 4
 21/31 Alex Fly ***** válasza:
100%
@19: ezt jóval egyszerűbbeneg lehetne oldani, külön táblák nélkül: lakott területen a megengedettaximális sebesseg főútvonalon 50 km/h, máshol 30 km/h. És akkor nincsenek mindenféle kifogások "kinnfelejtett" vagy "nem észrevett" táblákról...
2023. júl. 15. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:

#21

Igen, csak ehhez kb. olyan KRESZ kéne, mint amilyen Lengyelországban vagy Romániában is van. További előnye lenne, hogy külön tábla nélkül lehet más sebességkorlátozást rendelni a különböző úttípusokhoz (pl. 4 sávos főútvonal 100, szalagkorláttal elválasztott, 2x2 sávos főútvonal automatikusan 110, (esetlegesen) E jelű főútvonal 100), hátránya, hogy egy komplex rendszer lenne, ami kidolgozást és tájékoztatást igényel.

Valószínűleg erre a célra hatékonyabb a 30-as zóna, illetve szerintem az osztrák rendszer, ahol bizonyos településeken a főútvonalon kívül 30 az alapvető sebesség, amit a lakott terület kezdetét jelző tábla alatt jeleznek is (30 | ausgenommen Vorrangstraßen).

2023. júl. 15. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 Alex Fly ***** válasza:
100%

@22: a különböző úttípusokon most is eltérő sebességhatárok vannak, minden egyéb táblázás nélkül is. Teljesen más a határ autópályán, autóúton, normál közúton -itt ráadásul lakott területen belül és kívül-, kerékpárúton, gykpúton, lakó-pihenő övezetben...

Csak bele kellene venni pluszban a listába a lakott területen levő főútvonalat is és kész. Mi lehet ennél egyszerűbb és hatékonyabb?

2023. júl. 16. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 anonim ***** válasza:
35%

#23 Azt te csak hiszed. Ha 70 táblával szabályozva volt a határ, hiába a lakott terület tábla, a lakott terület első kereszteződéséig mehetsz 70-nel. Ha lakott területről kifele volt egy 70-es tábla, első kereszteződésig lakott területen kívül is 70 a korlát. Úgy hívják, hogy erősorrend, a tábla felülírja a szabályt.


Az egyszerűséggel meg vitatkoznék, mert az előzni tilos és sebességkorlát táblákkal ellentétben a főútvonal táblákat nem pakolgatják ki minden kereszteződés után - tehát nem, nem olcsó és nem egyszerű.

2023. júl. 17. 00:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
0%

Tisztelt #24!

Figyelmetlenségéről szóló beismerő vallomását ezúton jóváhagyjuk, a főútvonalat ugyanis minden kereszteződés után kötelező táblával jelezni, amit meg is tesznek.

2023. júl. 17. 08:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:
45%
25. Nem, nem ismétlik.
2023. júl. 17. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 anonim ***** válasza:
#25 Ez nem így van. Van, ahol tényleg sok kereszteződésben ott van, de jellemzően oda szokták tenni, ahol a kereszteződésben a másik úton van főútvonal vége, meg kanyarodó főútvonalnál az alárendelt úton is ott a kereszteződés alaprajza, így tudod, hogy főútvonalra érkezel.
2023. júl. 17. 08:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 anonim ***** válasza:

Mezőberény, 46-os főút

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

A hat utcából egyszer valóban nem volt kint.


Szarvas, 44-es főút

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

[link]

Tizenegy kereszteződésből háromban nem volt kint a főútvonal tábla. Azért ezt pótolni se nem bonyolult, se nem kirívóan drága.

Ennek ellenére én továbbra is azt mondom, hogy vagy az Ausztriában is alkalmazott, lakott terület kezdetét jelző tábla alá kihelyezett: 30 | Kivéve főútvonal (esetleg számszerűsítve az adott út jelével, pl. 85, 86), vagy a 30-as zónák jelentenék az egyszerűbb, KRESZ-módosítás nélküli (na jó, talán hozzá kéne adni a KIVÉVE FŐÚTVONAL kiegészítőt) megoldást.

2023. júl. 17. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
100%

Pontosítok: nem nem ismétlik, hanem nem kötelező. Valahol érthető is, mert ha minden sarokra kiteszik, akkor miben különbözik a főútvonal a kereszteződés alárendelt úttal.

Szorgalmas voltál. Én ugyanennyi helyet tudnék összeszedni, ami meg engem igazol.

2023. júl. 17. 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:

Azt megjegyezném, egyre több településen van manapság is 30-40-es korlátozás az átmenő főutakon. Nem véletlenül.


"Ahol szaladgálnak a gyalogosok, oda fessenek zebrát"


Vagy ahol szaladgálnak a gyalogosok tegyünk 30-as táblát így az autós megfelelő időben tud reagálni és a gyalogos sincsen elgázolva. Valljuk be vannak olyan teleülések, városrészek, utcák, ahol egyszerűen nem betartható ez. Nem véletlenül vannak a lakó-pihenő övezetek.


Nyilván ezzel nem azt mondom, hogy az M3 bevezetőn legyen 30-as határ. De az sem normális hogy egyutcás falvakban életveszélyes az út az átmenő forgalom meg 60-70-el száguldó autók miatt.


De valljuk be egy Budapest, Király utcában is kell arra számítani, hogy ott lesznek gyalogosok, egyszerűen mert túl sok az ember. Nyilván ennek megfelelően nem "kötelező 65-el" kell ilyen helyeken menni.


"elég szabályosan megközelíteni a zebrát"


Mert nyilván az autósok nagy része szabályosan közelíti meg azt...


"Ahol szűk, beláthatatlan kanyarok vannak, oda megint felesleges a 30-as"


Mondjuk pont, hogy oda nem feleslegesek. Sokkal biztonságosabb egy kanyar sebességhatárát előre jelezni.

2023. júl. 17. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!