Milyen szokást honosítanál meg itthon az autósok között, hogy jobb/dinamikusabb/biztonságosabb legyen a közlekedés?
Én a sárgánál dudálást, hogy biztosan elinduljunk a zöldre és ne duguljon egy alvó miatt a fél sor a következő zöldre.
Vagy például 5x pici duda azt jelentené az előtted menőnek, kicsit menjél már 50-nel ennyi a megengedett sebesség. De ez nem anyázós dudálás lenne, hanem barátilag tütükélnél neki, semmi agresszió.
Az ilyen kis folyamatos kommunikáció az autósok között jobb hangulatot is teremtene.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Veszélyeztetésről szó sem volt. Nem tudom miből szűrted le. Csak arról, hogy sok esetben életszerűtlen a 1,5 méter. Van olyan útszakasz ahol napi szinten járok és a legnagyobb jóindulattal is max. talán egy 70-80 centit tudok adni a bringásnak.
Ha kötelező lenne a 1,5 méter akkor most abból az utcából tiltsák ki az autósokat vagy torlódjon fel a forgalom?
Ahol bőven van hely ott szépen elmegyek mellettük ahol szűkösebb ott meg fokozott óvatossággal mert hát én se szeretném, hogy rádöljön az autóra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#6 "Megállóból induló tömegközlekedési eszközök abszolút elsőbbsége
Aha és amikor mögöttem nem jön senki, akkor minek kellene megállnom? Szerintem azon a 3 másodpercen nem sok fog múlni neki. Ha pedig igen, akkor vagy ő csúszik, ami az ő hibája, vagy a menetrend szar és követhetetlen, ami szintén nem az enyém.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@12: onnan szűrtem le, hogy te teljes természetességgel centiznéd le a kerékpárost. Lehet,hogy azt képzeled,hogy jobbam tudod,de hidd el, hogy nem véletlenül határozták meg a világ minden civilizált pontján ker~kpáros előzésekor a másfél méteres minimális oldaltávolságot. Vagy szerinted mindenki más hülye?
Egyébként pedig nem értem, mi ezzel a problémád: hacsak nem a sáv bal szélén halad a kerékpáros, akkor a másik sávból amúgy is megvan a másfél méteres oldaltáv...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Látom komám elbeszélünk egymás mellett. Nem ott van a 1,5 méterrel a baj ahol van 2x1 sáv és a sáv az rendesen megvan 3 méter. Hanem ott ahol ez nincs.
Pl. Szigetszentmiklóson a "bucka". Túl keskeny út, kétirányú a forgalom, ha jönnek szembe alig van hely lehúzódni, hogy elférjen egymás mellett a két autó. Na, itt ha csak egyedül vagyok az úton és a biciklis az út jobb szélére igazodik szorosan én meg a bal szélére szorosan akkor a jobb tükör és a biciklis bal karja között alig lesz meg az 1 méter. És szerintem az országban akad még egy csomó olyan hely ahol viszonylag nagy az autós forgalom, bringások is járnak sűrűn, de az út alig szélesebb mint 1 autó.
Gondolom a civilizáltabb világban vagy van mindenhol 1,5 méter vagy gondoltak azért arra is, hogy milyen szabály vonatkozzon arra, ha épp nincs 1,5 méternyi hely.
A legjobb az lenne ha nem ezzel a 1,5 méter dologgal szivatnánk egymást, hanem meg lenne teremtve annak a lehetősége, az autós és a bringás ne találkozzanak egy útburkolaton.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
@15: még mindig nem értem a problémádat. Te írod, hogy nincs hely a szabályos előzéshez. És hozzáteszed -helyesen-, hogy a civilizált helyeken biztosan kitaláltak valamit az ilyen esetekre, amikor nem lehet megtartani a minimális oldaltávolságot. Igen, kitaláltak. Azt, amit a hazai KRESZ is tartalmaz: ha nincsenek meg az előzés feltételei (fel tudnád sorolni őket?),akkor tilos előzni.
Csak ezeken a helyeken a súlyos szabálysértéseket szankcionálni is szokták, szóval ilyen esetekben egy ideig nem lenne problémád az előzéssel -sőt a járművezetést is hanyagolhatod egy ideig...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
15:
Ha záróvonal van, és előtted megy egy traktor, akkor is előzöl? Vagy ha osztott 2*1 sáv? Fordítva ülsz a lovon, ahol szabályosan nem tudsz előzni, ott nem az van, hogy szabálytalanul megelőzöd, hanem addig mész mögötte, amíg meg nem tudod előzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!