Milyen szokást honosítanál meg itthon az autósok között, hogy jobb/dinamikusabb/biztonságosabb legyen a közlekedés?
Én a sárgánál dudálást, hogy biztosan elinduljunk a zöldre és ne duguljon egy alvó miatt a fél sor a következő zöldre.
Vagy például 5x pici duda azt jelentené az előtted menőnek, kicsit menjél már 50-nel ennyi a megengedett sebesség. De ez nem anyázós dudálás lenne, hanem barátilag tütükélnél neki, semmi agresszió.
Az ilyen kis folyamatos kommunikáció az autósok között jobb hangulatot is teremtene.
Veszélyeztetésről szó sem volt. Nem tudom miből szűrted le. Csak arról, hogy sok esetben életszerűtlen a 1,5 méter. Van olyan útszakasz ahol napi szinten járok és a legnagyobb jóindulattal is max. talán egy 70-80 centit tudok adni a bringásnak.
Ha kötelező lenne a 1,5 méter akkor most abból az utcából tiltsák ki az autósokat vagy torlódjon fel a forgalom?
Ahol bőven van hely ott szépen elmegyek mellettük ahol szűkösebb ott meg fokozott óvatossággal mert hát én se szeretném, hogy rádöljön az autóra.
#6 "Megállóból induló tömegközlekedési eszközök abszolút elsőbbsége
Aha és amikor mögöttem nem jön senki, akkor minek kellene megállnom? Szerintem azon a 3 másodpercen nem sok fog múlni neki. Ha pedig igen, akkor vagy ő csúszik, ami az ő hibája, vagy a menetrend szar és követhetetlen, ami szintén nem az enyém.
@12: onnan szűrtem le, hogy te teljes természetességgel centiznéd le a kerékpárost. Lehet,hogy azt képzeled,hogy jobbam tudod,de hidd el, hogy nem véletlenül határozták meg a világ minden civilizált pontján ker~kpáros előzésekor a másfél méteres minimális oldaltávolságot. Vagy szerinted mindenki más hülye?
Egyébként pedig nem értem, mi ezzel a problémád: hacsak nem a sáv bal szélén halad a kerékpáros, akkor a másik sávból amúgy is megvan a másfél méteres oldaltáv...
Látom komám elbeszélünk egymás mellett. Nem ott van a 1,5 méterrel a baj ahol van 2x1 sáv és a sáv az rendesen megvan 3 méter. Hanem ott ahol ez nincs.
Pl. Szigetszentmiklóson a "bucka". Túl keskeny út, kétirányú a forgalom, ha jönnek szembe alig van hely lehúzódni, hogy elférjen egymás mellett a két autó. Na, itt ha csak egyedül vagyok az úton és a biciklis az út jobb szélére igazodik szorosan én meg a bal szélére szorosan akkor a jobb tükör és a biciklis bal karja között alig lesz meg az 1 méter. És szerintem az országban akad még egy csomó olyan hely ahol viszonylag nagy az autós forgalom, bringások is járnak sűrűn, de az út alig szélesebb mint 1 autó.
Gondolom a civilizáltabb világban vagy van mindenhol 1,5 méter vagy gondoltak azért arra is, hogy milyen szabály vonatkozzon arra, ha épp nincs 1,5 méternyi hely.
A legjobb az lenne ha nem ezzel a 1,5 méter dologgal szivatnánk egymást, hanem meg lenne teremtve annak a lehetősége, az autós és a bringás ne találkozzanak egy útburkolaton.
@15: még mindig nem értem a problémádat. Te írod, hogy nincs hely a szabályos előzéshez. És hozzáteszed -helyesen-, hogy a civilizált helyeken biztosan kitaláltak valamit az ilyen esetekre, amikor nem lehet megtartani a minimális oldaltávolságot. Igen, kitaláltak. Azt, amit a hazai KRESZ is tartalmaz: ha nincsenek meg az előzés feltételei (fel tudnád sorolni őket?),akkor tilos előzni.
Csak ezeken a helyeken a súlyos szabálysértéseket szankcionálni is szokták, szóval ilyen esetekben egy ideig nem lenne problémád az előzéssel -sőt a járművezetést is hanyagolhatod egy ideig...
15:
Ha záróvonal van, és előtted megy egy traktor, akkor is előzöl? Vagy ha osztott 2*1 sáv? Fordítva ülsz a lovon, ahol szabályosan nem tudsz előzni, ott nem az van, hogy szabálytalanul megelőzöd, hanem addig mész mögötte, amíg meg nem tudod előzni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!