Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért csinálták ezt a kamionok?

Miért csinálták ezt a kamionok?

Figyelt kérdés

Ma haladtam lefelé az M7esen Nagykanizsa irányába. Bementem a belső sávba mert a külsőben 80-100 között zötyögtek az autók. A belsőben tudtam 130 körül haladni..


Egyszercsak beértem 3 egymás után haladó kamiont és amikor közeledtem hozzájuk akkor a leghátsó kijött elém a belsőbe. Kb 30 másodpercig ott haladt, de nem előzött, csak tartotta a sebességet, majd ezt követően visszament és amint visszament a külsőbe, azzal egyidőben az előtte lévő kamion ment ki a külsőbe és ugyanezt eljátszotta.

Nem előzött, csak ott tartotta a sebességet lezárva ezzel az utat egy darabig. Aztán miután visszament eltudtam haladni.


Ezt mire véljem? Tisztára fel volt torlódva mögöttem a sor is, aztán még a mögöttem jövők is én rám voltak felháborodva.



2022. júl. 19. 13:36
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
96%
Szerintem is előzni akart. Az előtte lévő vagy szimplán bunkó volt vagy szándékosan nem akarta, hogy mellémenjen egy másik kamion, mert akkor percekig kell centizgetni egymás mellett és lehet, hogy valami miatt nem akarta ezt bevállalni (nagy volt az oldalszél, akadály a leállósávon vagy bármi).
2022. júl. 20. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
28%

na jólvan, ezt a hülyeséget hogy a pihenőidő meg a rakodási idő miatt kell előzni meg hajtani be lehet fejezni, ez egy MERŐ F*SZSÁG!


Gondolkodjatok már épp észel omfg... tegyük fel hogy megy egy kamion 85-el, a másik 90-el. Ha napi 10 órát vezetne megállás nélkül, úgy hogy nincs korlátozás meg semmi akkor: 85 km/h vs 95 km/h vagyis 10 óra alatt 50 km pluszt nyerne.


Nevetséges... mindenki aki kicsit is ért a kamionozáshoz tudja hogy alapból csak az idióták dolgozzák ki koppra az idejüket (10h vezetés a max de ez is már a hosszabbított), mert ha nem találnak parkolót és kénytelenek elmenni a következőig hoppá már túlvezetés. 9h 15m, 9h 30m, így szokott lenni egy nap.


A rakodási időket meg sosem úgy adják meg hogy koppra épp befogsz esni, mindig hagynak rá időt bőven pont azért hogy még véletlen se késd le.


És hogy akkor mégis miért előznek mégis? Qrva egyszerű, mert baromi frusztráló az ha megy előtted valaki, és ÁLLANDÓAN azt kell figyelned hogy mit csinál, mert ha vészfékezik valami miatt pl, és te későn veszed észre akkor ez nem személyautó, hogy van előtted egy motor és az úgyis felfogja az ütközést, itt a sofőr meg a kamion eleje között szinte centiméterek vannak, vagyis a fülkével együtt te is harmónikaszerűen préselődsz össze... Még az ACC-vel sem biztonságos a tailgating, hát még ha egy hülye ACC van benne mint pl a DAF-ban ami binárisan nagyfék-nagygázt ismer csak, köztes út nincs.

2022. júl. 21. 11:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
84%

12: "10h vezetés a max de ez is már a hosszabbított"


Egyhuzamban nem szabad levezetni és 4,5 óra után 45 perc pihenőt kell tartani.

2022. júl. 22. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
39%
#13 12-es vagyok, tudom én is, kamionozok már pár éve, de szerintem teljesen felesleges ilyen részletekkel untatni az embereket akik amúgy sincsenek annyira képben, és a szövegemet sem egészítette volna ki szóval mind1... amit írtam hogy 10 órán át (akkor legyen 4,5h-4,5h-1h) úgy sem lehet úgy vezetni, hogy ne lenne dugó, kontroll, ne lenne országút (+falu/város), egyéb letérés pl tankolás miatt az útvonalban, szóval az 50km plusz is egy irreális dolog, vagyis semmi érdemlegeset nem nyernek.
2022. júl. 22. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
72%

Nem emelkedő volt?

Szlovákiába én is jártam úgy, hogy muszáj volt kimennem a másik mögül mert kellett az a pár km/h óra különbség, hogy egyáltalán felbírjak menni a hegyre. Különben megállt volna alattam a gép.

2022. júl. 23. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
61%

biztos, hogy emelkedő volt


nem akarom elhinni, hogy a hétvégi vezetőknek ennyire bonyolult ezt felfogni, hogy 40 tonnával bonyolultabb ez a manőver


Pont tegnap forrt fel a vizem az M7-en egy tetves hétvégi vezető miatt, mert baszott kimenni az üres harmadik sávba én pedig nem tudtam már lendülettel felmenni, mivel nem tudtam kisorolni a középsőbe szélen pedig épp araszolt felfelé egy billencses.

Beragadtam mögé visszagyorsulni már hegynek felfelé nem tudtam, pörgetni kellett ezerrel, hogy ne álljon meg a teherautó.

2022. júl. 23. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
39%

rettenetesen szomorú, hogy olyan emberek közlekednek az úton akiknek agyilag az nem tud leesni, hogy egy kamionnak lendületre van szüksége egy emelkedőn.


Az egyik kollégámnak egy ilyen agyoniskolázott miatt kellett mentést hívni, mert az idióta nem vált vissza az 1.1-es suzukinak a kaptatón. Jóvan az úgy, ő felszüttyög a teherautó meg megállt. A mentés díját a cég levonta a sráctól ez miatt a fogalmatlan idióta miatt.

2022. júl. 24. 11:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 A kérdező kommentje:
Én nem az 1.1es suzukis vagyok aki 60al szüttyög a belsőben, nem értem miről beszélsz, a 120at igyekszem tartani autópályán legalább ahol tudom. Mellesleg tisztában vagyok azzal, hogy egy teherautónak emelkedőn lendület kell, arra nem gondoltam csak, hogy ebben az esetben ki kell egymás mögül sorolniuk mert összeérhetnek. Egyébként engemet az sem zavar ha tilalom ellenére előznek, én aztán türelmesen kivárom, nem villogok, nem dudálok, de most így hirtelen tényleg nem tudtam mire vélni az esetet. Mostmár tudni fogom.
2022. júl. 24. 13:56
 19/20 anonim ***** válasza:
23%

Csak azt nem értem hogy dicsekednek a kamionokkal hogy milyen nagy, erős, meg új és aztán kap egy emelkedőt és mint egy csiga csak cammog, feltartva a többi autóst mögötte. :P

A tervezők nem gondoltak arra hogy 40 tonna mellett még emelkedőre is kell felmenni?

Ócskavas akkor mindegyik! :P

2022. júl. 24. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
52%

#19


Nagynak nagy, erősnek egyik sem erős. Ma már egy mezei, hétköznapi autó is lazán van 150 lóerő, mindezt max 1,5 tonnával. És akkor még nem beszélünk semmi extráról.


Egy átlagos teherautó van kb 450 lóerő és 40 tonnás.


Ezt csak az igazi idióta sofőrök hangoztatják, hogy "milyen erős".

Hozzáteszem, hogy alapvetően egy kamionnál nem is ez lenne az első, hanem a kényelem és a tartósság/megbízhatóság.

2022. júl. 24. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!