Miért csinálták ezt a kamionok?
Ma haladtam lefelé az M7esen Nagykanizsa irányába. Bementem a belső sávba mert a külsőben 80-100 között zötyögtek az autók. A belsőben tudtam 130 körül haladni..
Egyszercsak beértem 3 egymás után haladó kamiont és amikor közeledtem hozzájuk akkor a leghátsó kijött elém a belsőbe. Kb 30 másodpercig ott haladt, de nem előzött, csak tartotta a sebességet, majd ezt követően visszament és amint visszament a külsőbe, azzal egyidőben az előtte lévő kamion ment ki a külsőbe és ugyanezt eljátszotta.
Nem előzött, csak ott tartotta a sebességet lezárva ezzel az utat egy darabig. Aztán miután visszament eltudtam haladni.
Ezt mire véljem? Tisztára fel volt torlódva mögöttem a sor is, aztán még a mögöttem jövők is én rám voltak felháborodva.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
na jólvan, ezt a hülyeséget hogy a pihenőidő meg a rakodási idő miatt kell előzni meg hajtani be lehet fejezni, ez egy MERŐ F*SZSÁG!
Gondolkodjatok már épp észel omfg... tegyük fel hogy megy egy kamion 85-el, a másik 90-el. Ha napi 10 órát vezetne megállás nélkül, úgy hogy nincs korlátozás meg semmi akkor: 85 km/h vs 95 km/h vagyis 10 óra alatt 50 km pluszt nyerne.
Nevetséges... mindenki aki kicsit is ért a kamionozáshoz tudja hogy alapból csak az idióták dolgozzák ki koppra az idejüket (10h vezetés a max de ez is már a hosszabbított), mert ha nem találnak parkolót és kénytelenek elmenni a következőig hoppá már túlvezetés. 9h 15m, 9h 30m, így szokott lenni egy nap.
A rakodási időket meg sosem úgy adják meg hogy koppra épp befogsz esni, mindig hagynak rá időt bőven pont azért hogy még véletlen se késd le.
És hogy akkor mégis miért előznek mégis? Qrva egyszerű, mert baromi frusztráló az ha megy előtted valaki, és ÁLLANDÓAN azt kell figyelned hogy mit csinál, mert ha vészfékezik valami miatt pl, és te későn veszed észre akkor ez nem személyautó, hogy van előtted egy motor és az úgyis felfogja az ütközést, itt a sofőr meg a kamion eleje között szinte centiméterek vannak, vagyis a fülkével együtt te is harmónikaszerűen préselődsz össze... Még az ACC-vel sem biztonságos a tailgating, hát még ha egy hülye ACC van benne mint pl a DAF-ban ami binárisan nagyfék-nagygázt ismer csak, köztes út nincs.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
12: "10h vezetés a max de ez is már a hosszabbított"
Egyhuzamban nem szabad levezetni és 4,5 óra után 45 perc pihenőt kell tartani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem emelkedő volt?
Szlovákiába én is jártam úgy, hogy muszáj volt kimennem a másik mögül mert kellett az a pár km/h óra különbség, hogy egyáltalán felbírjak menni a hegyre. Különben megállt volna alattam a gép.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
biztos, hogy emelkedő volt
nem akarom elhinni, hogy a hétvégi vezetőknek ennyire bonyolult ezt felfogni, hogy 40 tonnával bonyolultabb ez a manőver
Pont tegnap forrt fel a vizem az M7-en egy tetves hétvégi vezető miatt, mert baszott kimenni az üres harmadik sávba én pedig nem tudtam már lendülettel felmenni, mivel nem tudtam kisorolni a középsőbe szélen pedig épp araszolt felfelé egy billencses.
Beragadtam mögé visszagyorsulni már hegynek felfelé nem tudtam, pörgetni kellett ezerrel, hogy ne álljon meg a teherautó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
rettenetesen szomorú, hogy olyan emberek közlekednek az úton akiknek agyilag az nem tud leesni, hogy egy kamionnak lendületre van szüksége egy emelkedőn.
Az egyik kollégámnak egy ilyen agyoniskolázott miatt kellett mentést hívni, mert az idióta nem vált vissza az 1.1-es suzukinak a kaptatón. Jóvan az úgy, ő felszüttyög a teherautó meg megállt. A mentés díját a cég levonta a sráctól ez miatt a fogalmatlan idióta miatt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Csak azt nem értem hogy dicsekednek a kamionokkal hogy milyen nagy, erős, meg új és aztán kap egy emelkedőt és mint egy csiga csak cammog, feltartva a többi autóst mögötte. :P
A tervezők nem gondoltak arra hogy 40 tonna mellett még emelkedőre is kell felmenni?
Ócskavas akkor mindegyik! :P
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#19
Nagynak nagy, erősnek egyik sem erős. Ma már egy mezei, hétköznapi autó is lazán van 150 lóerő, mindezt max 1,5 tonnával. És akkor még nem beszélünk semmi extráról.
Egy átlagos teherautó van kb 450 lóerő és 40 tonnás.
Ezt csak az igazi idióta sofőrök hangoztatják, hogy "milyen erős".
Hozzáteszem, hogy alapvetően egy kamionnál nem is ez lenne az első, hanem a kényelem és a tartósság/megbízhatóság.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!