Hogyan büntetnétek a gyorsan hajtó sofőröket?
Nem változtatnék a büntetésen és a pontrendszeren sem, csak bevezetném a két mérési pont közötti átlagsebesség alapú büntetést.
Akkor aztán fékezgethet a mérőkapunál, nem fog számítani.
Ezeket odatenném az összes főútra, forgalmasabb mellékutakra és levinném a sebességtúllépési határokat, több nem is kell. A javíthatatlanok jogsija hamar ugrana, akit meg ez nem érdekel az vezet jogsi nélkül is.
Első vagyok. Pirost nyomkodók! Ti jobban tudjátok, hogy én mit gondolok? Meglepő.
A zebránál álló autó melett elhaladótól azonnal elvenném a jogsit egy évre.
1. lépés: racionalizálnám a sebességkorlátozásokat az utakon. Városokban bizonyos helyeken (bevezető többsávos utakon) nyugodtan lehetne 70 a határ, máshol meg az 50 is sok, le kéne vinni 30-ra. Felülvizsgálnám a lakossági jelzések alapján korábban kihelyezett sebességkorlátozások indokoltságát, aztán indítanék egy kampányt újabb lakossági javaslatokra, amiknek meg kéne vizsgálni az indokoltságát. Az iskoláknál kihelyezett 30-as tábláknál egyrészt kötelezően lenne kiegészítő tábla napi időkorláttal, másrészt a nyári szünetre letakarnám őket. A mindenféle munkálatok után hétvégére, vagy akár hónapokra kint hagyott ideiglenes táblákért szigorúan büntetném a kivitelezőket.
2. Az új, racionális sebességkorlátozások bevezetése után rommá büntetném a gyorshajtókat. Magas pénzbüntetés + jogsi elvétel egy évre az első alkalom után. A második után jogsi elvétele örökre. (Büntetőfékezésért már elsőre elvenném a jogosítványt örökre.)
A mostani tételek nem rosszak, csak éppen senkit nem kapnak el.
Mindenhol átlagsebességet kéne mérni alapból a fix kamerák között.
A gyorshajtásnál sokkal nagyobb mértékben büntetném a követési távolság be nem tartását.
A fedélzeti kamerás felvételekre pedig egyszerűen online bejelentési lehetőséget csinálnék, a súlyos balesetveszély okozókra nyilván, nem arra hogy valaki ráment a záróvonalra, vagy 90 helyett 110-el ment az országúton.
Voltak fenntebb jó ötletek, kiegészíteném a büntetési tételek vagyoni helyzethez és gépjármű értékéhez arányosítását (mint Svájcban).
Lehet hogy egy csóróbb embernek 2-300k is nagyon sok, de aki az évi kötelező szervizre költ ennyit, az röhögve kifizeti. Ha egy hűszmillás kocsi gazdáját nem 300 ezerre, hanem 5 millióra büntetnék, elgondolkodna.
A kamerák közötti átlagsebességmérést támogatom, jó ötlet. Kiegészítve azzal, hogy ahány kamera rögzíti a sebességtúllépést, annyi külön esetnek számítson, így egy hosszabb száguldás az út végére a jogosítványba is kerülhet. Ja, az elvett jogsisoknak jeladós lábperec, mint a házi őrizeteseknek. Csak hogy azonnal rájuk lehessen mozdulni, ha valahol nem gyalogos vagy tömegközlekedés jelleggel változtatják a poziciójukat. Nem lenne itt több nagy arcú M.Richárd, aki szart a bevont jogsira. Bevont jogsival vezetés után azonnal letöltendő három hónap. De úgy, hogy az utcáról lehetne vinni a sittre, semmi tárgyalás. Lenne itt rend...
7. Svájcban nem a templom egere a nagyfőnök.
A vagyoni helyzetet nálunk nagyon nehéz reálisan felmérni.
1. vagyon alapján meghatározott bírsággal
2. félreállítanám 30-60 percre, hogy sokkal több időt veszítsen, mint amit a gyorshajtással nyert.
Az átlag sebesség mérés se ér semmit.
Mi van ha megáll és aztán nyomja neki akár mennyivel, jóval kevesebb lesz az átlag
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!