Városi sofőrként először autópálya, idegen kölcsön autóval? Hogyan készüljek fel?
Mész a külső sávban és ha utolérsz egy kamiont akkor megelőzöd....
Nem kötelező 130-al hasítani....
Oké... felesben mondjuk 400km-ert vezetsz 130 helyett 100-al, itt már mérhető az idő amit buksz, de inkább időt bukj mint sem összetörd az autót.
Az autópálya veszélye a monotonitásban és a sebességben van.
Bebambul az ember, előtte történik valami, nem tartja annyira a követési távolságot... 130-nál meg hiába satuzol, nem fog 20 méter alatt megállni az autó.
Közútkezelő instagramján jó pár ilyen "bebambulós belsősávos" baleset van fent videón...
Nekem is az a tanácsom hogy menj a külső sávban és nem kötelező 130al menni ha félsz
Aki akar majd kielőz
Hidd el, könnyebb autópályán vezetni mint városban ahol sok a barom
Dögöljek meg, de mire kell "felkészülni" egy autópályán?
Az autópályán való közlekedés a világ legegyszerűbb dolga. Nincs keresztező forgalom, nincs gyalogos, több sáv van így aki siet az mehet világgá.
Mondjuk egy átlagos autóval ami nem 1,2-es Corsa, simán tartható a 120-130 közötti tempó. Aki fél 130-nál az 100-nál is fog, másrészt nem félni kell, csak menni és megszokni.
Nyilván az hasznos, ha előtte valamennyit vezeted az adott járművet és nem vakon mész egy ismeretlen autóval.
Bár szerintem pont a pályázás az, ahol elég jól össze lehet szokni a kocsival, alap kezelésével.
SOHA NEM MENNÉK SEHOVÁ KÖLCSÖN autóval!
Ha tökéletesen tudsz (tudnál) vezetni sok éves gyakorlattal, akkor is elöfordulhat valami baleset, és akkor hiába mondod, hogy nem voltál hibás, a tulajdonos akkor is rád fog haragudni, meg természetesen neked kell a javitást is fizetni, ami szintén nem semmi.
Ettöl függetlenül ismeretlen autóval, ismeretlen úton, autópályás tapasztalat nélkül, külföldre ilyen hosszú útra kezdöként elég nagy merészség.
Azért az komoly vállalkozás, amikor a tapasztalt sofőr sem mer levezetni 800 km-t.
Biztos hogy nen akartok inkább vonattal menni?
3:
követési távolság betartása...
ekkora sebességnél érhetik az embert meglepetések ha előtte besatuznak szóval azért észnél kell lenni :)
én is eléggé gyakorlott vezető vagyok de bevallom őszintén egyszer majdnem bezúztam egy új vw (nem tudom típus) hátulját.
Simán haladt a forgalom... letekintettem a kólámra hogy felvegyem és igyak egy kortyot aztán mire felnéztem azt láttam, hogy besatuzott a forgalom előttem... tapostam én a féket de pont jól megvolt rakva az autó így nem lassult annyira mint üresen így hála az ABS-nek ki tudtam "fékezni" az autót a leállósávba...
Szóval nem játék ott sem a közlekedés a nagy sebesség miatt.
#6
Na jó, de a követési távolság betartása egy tök alapvető dolog.
Városban még ez is sokkal erőszakosabb, mert ha tartod, akkor tuti bevág eléd valaki. Pályán meg lehet relatív szabadon közlekedni, én sosem állok az előttem lévőre.
Ráállok egy 120-125 közötti átlagra mert ott keveset eszik a kocsi, aztán megyek. Előzéseknél szoktam 140 felé menni, hogy ne érjenek utol.
És persze, akad félre pillantok és már áll minden helyzet évente egyszer, de ha oda figyel az ember, akkor az esetek 90%-ban már előre látszik, hogy gyanúsan gyűlik/lassul a forgalom és olyankor én is lassítok előre, a távolság tartásával. Főleg, hogy eddig ha balesetet láttam, az tuti a belső sávban történt ahol mindenki a másik seggében van. Ezért sorolok ki ha lehet a sebesség és idő rovására.
Ha valóban rutinos lenne a masik sofőr, akkor lenyomná ő...
Amugy irtak korábban, követési tavolsag. Eleg monoton a pálya, hagyj magadnak időt kapcsolni, ha torlódas van.
A másik a tükör, hatranezes kombo. Mindíg előbb tükör, index es holttér miatt hatra nezés nyakból, aztán sávváltás.
A széles sávval meg megbaratkozol előbb-utóbb, lenyeg, h ne korrigalgass folyamat, de ez tenyleg gyakorlati dolog.
Mész a külső sávban a saját tempódban. Ha utolérsz valakit, megelőzöd. Mindig tarts megfelelő (kb. 4 másodperc) követési távolságot, ha lehet!
Ha úgy érzed, fáradt vagy, esetleg ragad le a szemed, akkor a következő pihenőnél állj ki, mosd meg az arcod, esetleg igyál egy kávét, energiaitalt. Ha nem javul, következő pihenőnél megint állj meg, cseréljetek! Ha a másik sofőr nagyon nem akar vezetni, akkor mondd meg neki, hogy X kilométer múlva cseréltek, addig pihensz/alszol egyet a kocsiban. Ilyenkor 20 perc alvás is sokat tud segíteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!