Mennyire nehéz megcsinálni egy szakoktatóit?
Kell hozzá PÁV, és jól kell ismerni a KRESZ-t.
Sajnos azt már nem vizsgálják, hogy az illető valóban alkalma-e embereket tanítani, de a lényeg, hogy a szükséges részek mind egyénfüggőek, tehát nem lehet azt kijelenteni, hogy mennyire könnyű, vagy nehéz.
A KRESZ-t nagyon jól kell tudni, különböző faramuci forgalmi helyzeteket is jól átlátni, ritkán alkalmazott szabályokat ismerni... az oktatóknak rendszeresen vizsgázni kell KRESZ ismeretből is.
A PÁV képességvizsgálat, arra pláne nem lehet ráhúzni, a könnyű, vagy nehéz jelzőket.
#3#
Amit írtál, azok az alap feltételek érvények kategória, és vezetési gyakorlat nélkül nem is lehet oktató.
Annyit könnyítettek a feltételeken, hogy (tavalytól?) már nem kötelező, hogy minden kategóriából jogosítvánnyal rendelkezzen az oktató, de természetesen csak azt a kategóriát oktathatja, amelyikből neki is van érvényes jogosítványa.
Ez is érthető, sokkal több oktatóra van szükség a B kategória oktatásában, mint az E, vagy D kategóriák esetében.
Több körös. Az oktatómnak a felvétele az alább szerint zajlott:
1: Megnézik hogy tudsz vezetni, magyarán annyira értesz hozzá amennyire gondolod vagy sem. Természetesen a legkisebb hiba, nem elvárások szerinti vezetés kiszórást jelent.
2: Jön a tanfolyam, vezetéspszichológia, egyebek. A végén disszertációt kell írni, megvédeni az abban foglaltakat, hogy mit, hogyan miért csináltatsz a tanulóval.
3: Gyakorlati vizsga olyan módon zajlik hogy egy másik oktató mellé beültetnek, ő játssza a kezdő tanulót, direkt hibázik, neked kell kijavítanod, mondanod mit csináljon, mintha most ülne először autóban. Hátul ül a vizsgabiztos és pontoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!