Miért oktat minden oktató máshogy? Most melyik a szabályos?
Nemrég volt a Gki vizsgám. Vizsga előtti nap, amikor a vizsgaútvonalat gyakoroltuk be, meg kellett állni piros lámpánál és úgy álltam meg, hogy üresbe tettem a váltót és behúztam a rögzítőféket. Erre az oktató elkezdett nekem lekezelően pampogni, hogy mi a faxt csinálok, miért rögzítem a járművet?! Mondtam, hogy mert anno így tanultam a B vagy C(már nem emlékszem pontosan melyik él)kategóriánál. Erre csóválta a fejét és mondta, hogy mekkora baromság, engem ki tanított vezetni?
Nektek hogy tanították? Lámpánál megállásnál kézifék vagy üzemifék taposása folyamatosan? Melyik a szabályos?
Franc se tudja már, hogy erről mit ír a kresz, de nem is emlékszem, hogy konkrétan erről lett volna bármi az e-learning elméleti tananyagba.
Én jobban szeretem rögzíteni az autót, mint a féken taposni, több okból is jobbnak tartom az előbbi megoldást.
én simán lenyomva hagyom a féket, ha nem kell egy percnél tovább taposni
modern automata váltós autó, még a motor sem jár ilyenkor egy helyben
Lámpánál kéziféket behúzni? - ilyet sem hallottam még.
Kézifék a jármű rögzítésének eszköze, a forgalmi okokból történt megálláskor, ha szükséges, az üzemi féket (lábfék) használata elegendő, kivétel esetleg a nagyon meredek lejtő, emelkedő.
6# Pont ez az egyik ok, amiért rögzítem a járművet. :) Másrészt kényelmesebb és biztonságosabb is szerintem(pl. hátulról valaki beléd csattan, akkor nem fog a hirtelen lendület miatt elgurulni az autó).
Egyébként lámpánál a buszsofőrök is mindig behúzzák a rögzítöféket.
ha huzamos ideig àllok akkor èn is behúzom. pl vasúti àtjàró piros, akkor a motort leàllítom vilàgítàs alaphelyzet, kèzifèk be, ablak le, zene fel, ès èlvezem az èletem... rövid időre visxont csak fèket hasznàlok.
Efektíven mindkettő szabàlyos...
Nem csoda, ha ilyen az autós társadalom, ha már az oktató is ekkora balfék.
Én csak B kategóriás teherautókat szoktam vezetni, szóval azt nem tudom, kamionnál vagy busznál van-e valami ellenjavallat.
De személyautónál és 3,5 t alatti tehernél, hacsak nem várható gyorsan a zöld, akkor üresbe dobom, kéziféket húzok, és békésen elvagyok. Az automata váltót meg ugye P-be teszem a céges kocsin, a motor le is áll (ha elfelejtem kikapcsolni ezt az idegesítő funkciót), ott nem kell vízszintes úton kézifék, mert automatikusan rögzít.
Folyamatosan a féket taposni nagyon amatőr dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!