Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Defekt kemény guminál esélyesebb?

Defekt kemény guminál esélyesebb?

Figyelt kérdés
Villanyrolleres videóban hallottam, hogy fújjuk keményre a gumikat, mert kisebb az esélye a defektnek - de számomra ez nem egészen világos, hiszen keményebb gumikkal jobban az éles tárgy ellen feszül a gumi, ergó könnyebben átszakad a gumifal, nem? Ha lágyabb a gumi, akkor az inkább körbeöleli az éles tárgyakat, vagy benyomódik fölöttük, semmint kilyukadna - de valószínűleg az én logikám rossz. Mi az igazság? Hogyan működik ez?

2021. aug. 12. 17:19
 1/6 anonim ***** válasza:
54%
teljesen mindegy, az előírt keménységre fújjad, vagy kiszállsz a kanyarban
2021. aug. 12. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
84%
Ha nem elég kemény a gumi, egy úthiba, padka felüthet a felniig, ami kilyukasztja a gumit. Ezért kell megfelelő keménységűre fújni.
2021. aug. 12. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 MGéza ***** válasza:
84%
Egyet tudni kell: A legtöbb guminak, főleg az emlegetett rollernek semmiféle oldalfal védelme nincs, eltekintve néhány kivételtől. Autógumiknál már jobb a helyzet. Na most a kellő keménységűre fújás, ami nem egyet jelent a túlfújással azt jelenti, hogy megelőzöd az oldalfal összenyomódását és csak az általában többé-kevésbé defektvédett futófelület érintkezik az úttal. Ha ezt a szabályt nem tartod be, akkor az oldalfal elöregszik, illetve megnő a felütéses defekt valószínűsége. Túlfújni ugyanezért nem tanácsos, mert úgy meg nyújtod, hamarabb berepedezik, cserés lesz, bár igaz, úgy kisebb a gördülési ellenállása.
2021. aug. 12. 21:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 Alex Fly ***** válasza:

Kerékpár esetén van tapasztalatom: ha nem fújod elég keményre, akkor elég egy padkázás ahhoz, hogy kapj egy snakebyte-ot. A gyakorlatban érdemes a nyomást a külsőre írt ajánlott nyomásérték felső határán vagy kissé afelett tartani - ez jó hatással van a gördülési ellenállásra is. A magasabb nyomásértékek esetén elterjedt tévhitekkel pedig ne foglalkozz: Dr. Nagy Sándor szerint egy jó kerékre megfelelően felszerelt, jó állapotú gumi minden további nélkül kibírja az ajánlott nyomás dupláját is - de ez azért elég extrém mértékű túlnyomás, maradj az ajánlott nyomásérték közelében...

Egy konkrét példa saját tapaaztalatból: a 28-622 Continental SportContact esetén a ráírt érték (max. inflate 6.0 bar) a gyakorlatban a használható minimumot jelenti, 8-8,5 baron érzi jól magát...

2021. aug. 16. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
#4: ha túlfújod, hamarabb elöregszik az oldalfal, repedések jelennek meg rajta, végül kuka a gumi jóval azelőtt, hogy elkopna.
2021. aug. 16. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 Alex Fly ***** válasza:
@5: most az, hogy 4,5 évig nem kell hozzányúlni vagy 5 évig, de időnként ragasztgatni kell - mi denki döntse el maga, melyik éri meg jobban.
2021. aug. 17. 06:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!